Ταξίδι στη φρίκη του Τσερνόμπιλ

taksidi-sti-friki-tou-tsernompil

ΔΕΥΤΕΡΑ, 10 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2011

Πώς θα σας φαινόταν ένα ταξιδάκι στην μέχρι σήμερα απαγορευμένη περιοχή του Τσερνόμπιλ; Η Ουκρανία παρά τις διαφωνίες ανοίγει τις απαγορευμένες πύλες στο κοινό...

Από φέτος, η Ουκρανία σχεδιάζει να ανοίξει στο κοινό τις πύλες του διαβόητου πυρηνικού εργοστασίου του Τσερνόμπιλ και την απαγορευμένη ζώνη περιμετρικά του, σύμφωνα με δηλώσεις του ουκρανικού Υπουργείου Εκτάκτων Αναγκών.

Ο αντιδραστήρας 4 του εργοστασίου, εξερράγη στις 26 Απριλίου 1986 απελευθερώνοντας ένα σύννεφο ραδιενεργών υλικών σε ένα μεγάλο μέρος της Βόρειας Ευρώπης. Εκατοντάδες χιλιάδες κάτοικοι απομακρύνθηκαν από τις μολυσμένες εκτάσεις στην Ουκρανία, τη Λευκορωσία και τη Ρωσία, ενώ ακόμη εκδηλώνονται προβλήματα υγείας εξαιτίας αυτού του γεγονότος.

Η επονομαζόμενη ζώνη αποκλεισμού που εκτείνεται 48 χιλιόμετρα γύρω από το εργοστάσιο του Τσερνόμπιλ, εκκενώθηκε και κρίθηκε ακατοίκητη, ενώ απαγορεύτηκε οποιαδήποτε επίσκεψη σε αυτήν. Σήμερα, περίπου 2.500 εργαζόμενοι, δουλεύουν στο εργοστάσιο με βάρδιες, προκειμένου να ελαχιστοποιείται η έκθεσή τους στη ραδιενέργεια και εκατοντάδες άτομα έχουν επιστρέψει στα σπίτια τους αγνοώντας τις προειδοποιήσεις.

Επίσης, μερικές ιδιωτικές εταιρείες προσέφεραν μέχρι σήμερα ανεπίσημα, περιηγήσεις στην αποκλεισμένη ζώνη, αν και η Κυβέρνηση προειδοποιούσε ότι οι επισκέψεις αυτές ήταν παράνομες και η ασφάλειά τους δεν ήταν εγγυημένη.

Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα όμως η εκπρόσωπος του ουκρανικού υπουργείου Εκτάκτων Καταστάσεων, Yulia Yershova, ειδικοί σχεδιάζουν τώρα τον καθορισμό μιας ασφαλούς διαδρομής που θα ακολουθούν οι τουρίστες, αν και δεν έδωσε παραπάνω στοιχεία για το πότε αυτή θα ξεκινήσει. «Υπάρχουν πράγματα για να δει κανείς εκεί αν ακολουθήσει την επίσημη διαδρομή και δεν απομακρυνθεί από το γκρουπ», είπε η Yershova στο Associated Press συμπληρώνοντας ότι «πρόκειται για μια λυπηρή ιστορία».

Το υπουργείο ανακοίνωσε ακόμη ότι φιλοδοξεί να ολοκληρώσει ένα νέο, ασφαλέστερο στέγαστρο για τον αντιδραστήρα 4 μέχρι το 2015, που θα καλύψει την τσιμεντένια και μεταλλική κατασκευή που κατασκευάστηκε πρόχειρα στον αντιδραστήρα μετά το ατύχημα και η οποία έχει εμφανίσει ρωγμές και διαρροές. Το συνολικό κόστος του έργου χρηματοδοτείται από διεθνείς χρηματοδότες και εκτιμάται στα 870 εκατ. δολάρια.