Η Ελλάδα έχει μια ιδιαίτερη πρωτιά που αφορά την τρίτη ηλικία
Η Ελλάδα βρέθηκε στην πρώτη θέση για ηλικιωμένους οδηγούς, προσφέροντας ασφάλεια και άνεση στους δρόμους.
Ίσως φανεί αρκετά παράξενο σε όλους όσοι διασχίζουν τους δρόμους της Ελλάδας καθημερινά, αλλά η χώρα μας αναδείχθηκε στην κορυφή παγκοσμίως όσον αφορά την καταλληλότητα των δρόμων και των υποδομών για ηλικιωμένους οδηγούς, σύμφωνα με νέα έρευνα της iSelect που αξιολόγησε 25 χώρες. Με συνολική βαθμολογία 72,96/100, η Ελλάδα συνδυάζει ασφάλεια, ευκολία στην οδήγηση και υποστήριξη για τους μεγαλύτερης ηλικίας οδηγούς, θέτοντας υψηλά πρότυπα διεθνώς.
Περίπου το 23,9% του ελληνικού πληθυσμού είναι άνω των 65 ετών, ενώ το 24,5% των θανατηφόρων τροχαίων περιλαμβάνει έναν οδηγό αυτής της ηλικιακής ομάδας. Παρά τη φήμη για απαιτητικούς δρόμους και κυκλοφοριακές προκλήσεις, η Ελλάδα κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή χάρη στην ισορροπία μεταξύ ασφάλειας και ανεξαρτησίας των ηλικιωμένων οδηγών.

Η μελέτη αξιολόγησε διάφορους παράγοντες, όπως το ποσοστό του πληθυσμού άνω των 65 ετών, τη συμμετοχή ηλικιωμένων σε θανατηφόρα τροχαία, τις επενδύσεις σε δημόσιες μεταφορές, τις πολιτικές ανανέωσης αδειών οδήγησης και τη δημόσια στάση απέναντι στους ηλικιωμένους οδηγούς. Στη βάση αυτών των δεδομένων δημιουργήθηκε ο Δείκτης Ηλικιωμένων Οδηγών, που φέρνει στο φως τις χώρες όπου η τρίτη ηλικία μπορεί να παραμείνει κινητική και ασφαλής στους δρόμους.
Η Ελλάδα ακολουθείται από τη Νορβηγία, με βαθμολογία 72,89, και την Αυστραλία στην τρίτη θέση με 64,42. Αντίθετα, η Ελβετία, παρόλο που βρίσκεται στο top 10, καταγράφει το υψηλότερο ποσοστό θανατηφόρων τροχαίων με ηλικιωμένους οδηγούς (43%), υπογραμμίζοντας τις προκλήσεις που εξακολουθούν να υπάρχουν παγκοσμίως. Στην αντίπερα όχθη, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες κατατάσσονται χαμηλότερα, στις θέσεις 13 και 15 αντίστοιχα.
Ένα κοινό χαρακτηριστικό όλων των κορυφαίων χωρών είναι η απαίτηση τακτικής ανανέωσης άδειας οδήγησης για άτομα άνω των 65, στοιχείο που δείχνει την έμφαση στην πρόληψη και την ασφάλεια. Παράλληλα, οι διαφορές στις δαπάνες για δημόσιες μεταφορές δείχνουν ότι κάθε χώρα προσπαθεί να εξισορροπήσει την αυτονομία των ηλικιωμένων με την προστασία τους στους δρόμους.
Για όσους σχεδιάζουν ταξίδι ή σκέφτονται να οδηγήσουν σε μεγάλη ηλικία, η Ελλάδα φαίνεται να αποτελεί πρότυπο: δρόμοι ασφαλείς, πολιτικές υποστηρικτικές και η δυνατότητα να παραμείνει κάποιος ανεξάρτητος πίσω από το τιμόνι για περισσότερα χρόνια.







