Ψηφιακή πραγματικότητα και ταξίδι: πώς έχει αλλάξει ο τρόπος που ταξιδεύουμε;

taksidi-kinito
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 02 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2015

Η αξιοποίηση του διαδικτύου στο ταξίδι έχει οδηγήσει σε ένα δεδομένα, τα οποία προβλήθηκαν στην πρόσφατη εκδήλωση της Google με θέμα «Ο τρόπος που ταξιδεύουμε».

Το διαδίκτυο πλέον έχει μπει τόσο δυναμικά στη ζωή μας, ώστε να το χρησιμοποιούμε κάθε στιγμή, όχι μόνο όταν βρισκόμαστε στο σπίτι ή στο γραφείο, όπως παλιότερα, αλλά ακόμη και στα ταξίδια. Όπου κι αν βρίσκονται οι ταξιδιώτες, είναι συνδεδεμένοι διαδικτυακά. Είτε προγραμματίζουν ένα ταξίδι, είτε περιηγούνται σε μια νέα πόλη, είτε μοιράζονται αναμνήσεις από τις διακοπές τους, χρησιμοποιούν το διαδίκτυο με όποια συσκευή έχουν εύκαιρη. Αυτή η διαδικασία έχει αλλάξει άρδην την διαδρομή του ταξιδιώτη, δημιουργώντας πολλές διαφορετικές στιγμές πρόθεσης για αγορά διαδικτυακά.

Αυτές οι νέες τάσεις και πρακτικές που βρίσκονται συνεχώς σε εξέλιξη αποτέλεσαν στόχο της Google στην οργάνωση με θέμα «Ο τρόπος που ταξιδεύουμε», όπου πλήθος τουριστικών επιχειρήσεων και ταξιδιωτικοί πράκτορες είχαν την ευκαιρία να μάθουν από την εμπειρία της Iberia, της Tourradar και της Innovation Protocol και να ανακαλύψουν νέους τρόπους για να αξιοποιήσουν τις ψηφιακές πλατφόρμες.

Τι λένε οι αριθμοί
Σύμφωνα με την έρευνα της Google για το ταξίδι που πραγματοποίησε η Ipsos MediaCT τον Ιούνιο του 2014, το 37% των πωλήσεων των ξενοδοχείων στην Ευρώπη θα γίνονται διαδικτυακά μέχρι το 2016. Οι μηχανές αναζήτησης παραμένουν το σημείο εκκίνησης στο διαδικτυακό ταξίδι για τους χρήστες: κατά μέσο όρο πριν κάνουν κάποια κράτηση, οι χρήστες περνούν 2.4 εβδομάδες ψάχνοντας ξενοδοχεία, επισκεπτόμενοι 18 ιστοσελίδες για να βρουν ξενοδοχείο και έχοντας αφιερώσει 8 περιόδους αναζήτησης (Πηγή: Google/Millward Brown Digital Hotel Shopper Study, December 2014).

Στις μέρες μας τα κινητά αποκτούν στρατηγική σημασία στην ψηφιακή διαδρομή προς την αγορά, με τις αναζητήσεις για τις ελληνικές διακοπές μέσω κινητών να έχουν αυξηθεί 72% μέσα στο χρόνο. Η Αθήνα (με τη Ρόδο, Μύκονο, Κω και Κρήτη να ακολουθούν) παραμένει με διαφορά η πιο δημοφιλής αναζήτηση συγκριτικά με τους υπόλοιπους ελληνικούς προορισμούς. Με το 51% των νοικοκυριών της ΕΕ να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για τα ταξίδια τους, αναδεικνύεται η ευκαιρία των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων να αξιοποιήσουν τα εργαλεία για να «βρουν» τον ταξιδιώτη στις διαφορετικές στιγμές αναζήτησης και απόφασης για τις διακοπές του.

Τι σημαίνουν όλα αυτά για την Ελλάδα;
Ο τουρισμός είναι ένας τομέας μείζονος σημασίας για την Ελλάδα. Το 2014, εκτιμάται πως συνεισέφερε άμεσα περίπου 17 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 20,5% του ΑΕΠ και το 20% της απασχόλησης. Η ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη είναι σημαντική, καθώς μια αύξηση της διαδικτυακής δραστηριότητας του ελληνικού τουριστικού κλάδου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 3%, δημιουργώντας έως και 100.000 νέες θέσεις απασχόλησης. (“Tourism Economics: The Impact of Online Content on European Tourism”, Oxford Economics, 2013.)