6 βασικές τάσεις που θα χαρακτηρίσουν τα ταξίδια του 2016

taksidi
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 08 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2016

Γιατί θα ταξιδεύουν οι άνθρωποι το 2016; Πώς θα αποφασίζουν οι ταξιδιώτες τι θα κάνουν και πού θα μείνουν; Θα ξοδέψουν περισσότερα ή λιγότερα σε σχέση με το 2015; Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα έρχονται να απαντηθούν με τη νέα έρευνα του TripAdvisor που δείχνει τις νέες ταξιδιωτικές τάσεις.

Η τελευταία έρευνα TripBarometer από το TripAdvisor πραγματοποιήθηκε από τις 15 έως τις 29 Οκτωβρίου 2015 σε πάνω από 44 χιλιάδες ταξιδιώτες και ξενοδόχους, με στόχο να μάθει τα σχέδιά τους για τη νέα χρονιά. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έρευνα τέτοιου είδους στον κόσμο, η οποία φανέρωσε τα παρακάτω.

Αναζήτηση νέων εμπειριών

Τη χρονιά που έρχεται, οι ταξιδιώτες όλων των ηλικιών έχουν σκοπό να αναζητήσουν πράγματα και εμπειρίες που δεν έχουν ξαναζήσει, από κρουαζιέρες, μέχρι ταξίδι μόνοι τους και άλλα. Παγκοσμίως, το 69% των ταξιδιωτών σκοπεύει να δοκιμάσει κάτι καινούργιο φέτος, ένας στους πέντε θα δοκίμασε κρουαζιέρα για πρώτη φορά και το 17% θα δοκιμάσει μοναχικές διακοπές για πρώτη φορά μέσα στο 2016. Ακόμη, το 15% σκοπεύει να βάλει μπρος για ταξίδια γεμάτα περιπέτεια.

Διάθεση περισσότερων χρημάτων γιατί το «αξίζουν»

Μπορεί σε εγχώριο επίπεδο πολλοί να δυσκολεύονται να πραγματοποιήσουν ταξίδια, παγκοσμίως, όμως, οι ταξιδιώτες φαίνονται «ανοιχτοί» στο να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα μέσα στο 2016, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια κι ο λόγος δεν είναι μόνο η αύξηση των τιμών. Συγκεκριμένα, ένας στους τρεις ταξιδιώτες (το 33%) σκοπεύει να ξοδέψει περισσότερα στα ταξίδια τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε σε σχέση με την προηγούμενη. Ανάμεσα σε αυτούς που σκοπεύουν να αυξήσουν το ταξιδιωτικό budget, το 49% δηλώνει ότι θα το κάνει γιατί «το αξίζει», ενώ το 31% δήλωσε ότι θα ξόδευε περισσότερα για ταξίδια, γιατί είναι σημαντικά για την υγεία και την ευζωία.

Επιλογή νέων προορισμών με βάση την κουλτούρα και τις ειδικές προσφορές

Οι σημερινοί ταξιδιώτες επιλέγουν προορισμούς για διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένων νέων προσφορών από ξενοδοχεία. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 47% των ταξιδιωτών υποστηρίζει πως έχει επισκεφτεί προορισμό λόγω της κουλτούρας και των ανθρώπων της συγκεκριμένης χώρας. Το 21% των ταξιδιωτών, δηλαδή ένας στους πέντε, έχει επιλέξει ταξιδιωτικό προορισμό με βάσει ειδικές προσφορές σε ξενοδοχειακά πακέτα, ενώ ο «τηλεοπτικός τουρισμός» βρίσκεται σε άνθηση, αφού ένας στους πέντε οργανώνει το ταξίδι του με βάση έναν προορισμό που είδε στην τηλεόραση.

Σύνδεση στο διαδίκτυο και κλιματισμός

Με την εξέλιξη της τεχνολογίας, οι ταξιδιώτες αναζητούν πλέον κι άλλες ανέσεις στα ταξίδια τους, όπως αυτή του κλιματισμού και του WiFi. Ο κλιματισμός αποτελεί must για το 63% των ταξιδιωτών όσον αφορά την ανεύρεση δωματίου, περισσότερο κι από το πρωινό ή την πισίνα, τα οποία αναζητούν το 40% και το 26% αντίστοιχα. Το 46%, επίσης, θεωρεί απαραίτητο το δωρεάν WiFi στο δωμάτιο, που σημαίνει ότι αν δεν παρέχεται, θα συνεχίσουν την αναζήτηση δωματίου. Ακόμη, το 26% των ταξιδιωτών δήλωσε ότι απαιτούν καταλύματα με γρήγορο Wi-Fi και το 11% αυτών δήλωσε ότι είναι πρόθυμο να πληρώσει έξτρα γι’ αυτή την υπηρεσία.

Αυξανόμενες τιμές δωματίων και… αισιοδοξίας

Τα πράγματα φαίνεται πως θα δυσκολέψουν λίγο για τους ταξιδιώτες αυτή τη χρονιά, αφού πολλά ξενοδοχεία και καταλύματα εν γένει σκοπεύουν να αυξήσουν τις τιμές των δωματίων. Παρ’ όλ’ αυτά, η πλειοψηφία των ξενοδόχων (τρεις στους τέσσερις) εμφανίζεται αισιόδοξη για την κερδοφορία που θα παρουσιάσει το 2016, λόγω τοπικών event και συνεδρίων που αναμένονται στην αγορά τους αυτή τη χρονιά. Πιο συγκεκριμένα, σχεδόν οι μισοί ξενοδόχοι παγκοσμίως σκοπεύουν να αυξήσουν τις τιμές τους και στις περισσότερες περιπτώσεις, οι τιμές αυξάνονται για να καλυφθεί το αυξημένο κόστος, αν και πάνω από το 1/3 οδηγείται σε αυτή την αύξηση λόγω ανακαινίσεων και αυξημένης ζήτησης. Το 91% των επιχειρηματιών βλέπει την αύξηση των άμεσων κρατήσεων ως σημαντική για το μέλλον της επιχείρησής τους.

Διαχείριση της online φήμης

Το διαδίκτυο είναι όπλο για τον τουρισμό και η παρουσία σε αυτό είναι εξαιρετικά σημαντική για τις τουριστικές επιχειρήσεις. Το 2016, μάλιστα, οι επιχειρηματίες προτίθενται να παρακολουθούν στενά τα online σχόλια των ταξιδιωτών, με το 93% αυτών να ισχυρίζεται ότι οι αξιολογήσεις είναι πολύ σημαντικές για το μέλλον της επιχείρησής τους. Η διαδικτυακή φήμη αποτελεί μεγάλη περιοχή επενδύσεων για το 2016, με το 59% των ξενοδόχων να επενδύει περισσότερα σε αυτή σε σχέση με άλλες χρονιές.