Κολοσσαίο: στα ίχνη των μονομάχων!

kolossaio-sta-ixni-ton-monomaxon

ΔΕΥΤΕΡΑ, 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2010

Για πρώτη φορά στην ιστορία, οι επισκέπτες στο Κολοσσαίο της Ρώμης, έχουν τη δυνατότητα να περπατάνε στα τούνελς όπου οι μονομάχοι προετοίμαζαν τη νίκη τους ή το... θάνατό τους!

Για πρώτη φορά στην ιστορία, οι επισκέπτες στο Κολοσσαίο της Ρώμης, έχουν τη δυνατότητα να περπατάνε στα τούνελς όπου οι μονομάχοι προετοίμαζαν τη νίκη τους ή το... θάνατό τους!

Μέχρι τώρα, οι επισκέπτες του ρωμαϊκού αμφιθεάτρου, μπορούσαν να περιηγηθούν μόνο στο 35% του διάσημου μνημείου, να βάζουν τον εαυτό τους στη θέση των Ρωμαίων θεατών και να κάθονται στις θέσεις των ευγενών που κάποτε παρακολουθούσαν τους πιο αιματοβαμμένους αγώνες. Μπορούσαν να θαυμάσουν την αρένα όπου οι μονομάχοι πάλευαν μέχρι θανάτου και ίσως να νιώσουν τη… νοσηρή περιέργεια των 50.000 θεατών.

Εκεί που δεν είχαν πρόσβαση όμως, ήταν στις λοιπές περιοχές του αμφιθεάτρου και επομένως στους χώρους όπου γινόταν η προετοιμασία των μονομάχων για να παλέψουν με τα θηρία για την ευχαρίστηση των θεατών, εκεί όπου ζούσαν τα πιο έντονα συναισθήματα. Πλέον, για πρώτη φορά και μετά την αναστήλωση του μνημείου, δίνεται και αυτή η δυνατότητα, δηλαδή η περιήγηση στα υπόγεια και στον τρίτο όροφο του Κολοσσαίου, όπως και στην αρένα.

Στις νέες αίθουσες που ανοίγουν για το κοινό, θα γίνονται ξεναγήσεις σε ομάδες των 25 ατόμων και οι επισκέπτες θα μπορούν να περπατήσουν στα ίχνη των μαχητών –ελεύθεροι πολίτες, σκλάβοι και φυλακισμένοι- μέχρι την αρένα, να κατέβουν στα υπόγεια τούνελ και δωμάτια, εκεί όπου οι μονομάχοι προετοιμάζονταν και να περπατήσουν κάτω από την Πόρτα Λιμπιτίνα, την «Πύλη του Θανάτου» από την οποία έβγαζαν τις σορούς των μονομάχων από το αμφιθέατρο.

Η κατασκευή του Κολοσσαίου, ενός από τα μεγαλύτερα μνημεία της ρωμαϊκής εποχής, άρχισε το 72 μ..Χ., στην εποχή του αυτοκράτορα Βεσπασιανού, συνεχίστηκε την εποχή του Τίτου και τέλειωσε όταν ήταν αυτοκράτορας ο Δομιτιανός, το 80 μ.Χ. Για να κατασκευαστεί, εργάστηκαν χιλιάδες Ιουδαίοι αιχμάλωτοι που είχαν συλληφθεί από τον Τίτο μετά την καταστροφή των Ιεροσολύμων.