Το «comeback» για το κόκκινο λεωφορείο-σύμβολο του Λονδίνου

to-comeback-gia-to-kokkino-leoforeio-sumbolo-tou-londinou

ΠΕΜΠΤΗ, 22 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012

Η νέα έκδοση του γνωστού κόκκινου διώροφου λεωφορείου που αποτελεί σήμα κατατεθέν της Αγγλίας, διατηρεί το στυλ των κλασσικών κόκκινων λεωφορείων, με μικρές πινελιές που εκσυγχρονίζουν τις γραμμές του, ενώ είναι φιλικό προς το περιβάλλον.

Το κόκκινο λεωφορείο-σύμβολο του Λονδίνου –το Routemaster- εμφανίστηκε για πρώτη φορά στους δρόμους της αγγλικής πρωτεύουσας τη δεκαετία του 1950 και γρήγορα έγινε ένα μια από τις πιο αναγνωρίσιμες εικόνες της πόλης. Κυκλοφορούσε αδιάλειπτα, μέχρι το 2005, από όταν και παρέμενε –μέχρι τον περασμένο Φεβρουάριο- μόνο σε δύο πολιτιστικές διαδρομές στο κεντρικό Λονδίνο (1. Heritage route 9: Olympia-Trafalgar Square και Heritage route 15: Trafalgar Square-Tower Hill).

Παρά την κατάργηση του αρχικού σχεδίου του λεωφορείου, το Routemaster είχε διατηρήσει τη φήμη του και στα τέλη της δεκαετίας του 2000 άρχισαν οι εργασίες για μια νέα έκδοσή του, η οποία τέθηκε σε κυκλοφορία πριν ένα μήνα.

Έξι χρόνια μετά τη σταδιακή κατάργησή του, ο Άγγλος καλλιτέχνης και σχεδιαστής Thomas Heatherwick, εμπνεύστηκε από το διάσημο Routemaster για να ξανατραβήξει τα βλέμματα στα λεωφορεία του Λονδίνου. Με διεθνή φήμη για την ευρηματικότητα και το «παιχνιδιάρικο» στυλ του, η προσέγγισή του συνδυάζει τη γλυπτική με την εφαρμοσμένη μηχανική.

Η μετατροπή του πιο συνηθισμένου μέσου μαζικής μεταφοράς, σε ένα έργο τέχνης, αποδείχθηκε ένα αρκετά δύσκολο κατόρθωμα. Όμως, σε συνεργασία με τον κατασκευαστή του οχήματος, Wright Group, το νέο διώροφο λεωφορείο γίνεται πραγματικότητα.

Η βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών ήταν κάτι που έπαιξε σημαντικό ρόλο κατά τη διαδικασία σχεδιασμού. Στο θέμα του φωτισμού, για παράδειγμα, τα υπάρχοντα λεωφορεία φωτίζονταν με λάμπες φθορισμού που δεν είναι και το πιο κολακευτικό φως, λέει ο Heatherwick. Πλέον, τα λεωφορεία θα έχουν μερικές από τις τεχνικές φωτισμού που χρησιμοποιούνται γενικότερα σε εσωτερικό περιβάλλον.

Το νέο λεωφορείο έχει επίσης τρεις πόρτες και δύο σκάλες, που σημαίνει μεγαλύτερη ταχύτητα στην επιβίβαση και την αποβίβαση των επιβατών, λέει ο Heatherwick.

Τέλος και πολύ σημαντικό, το νέο κόκκινο λεωφορείο είναι πολύ πιο… «πράσινο», με έναν υβριδικό κινητήρα που θα είναι 40% πιο αποδοτικός ενεργειακά από ό, τι αυτός ενός πρότυπου λεωφορείου.