Πρώτος απολογισμός για το φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου
Σε μια δύσκολη οικονομικά χρονιά έριξε την αυλαία του, στις 11 Αυγούστου, το φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Σύμφωνα με τον πρώτο απολογισμό, το φεστιβάλ παρακολούθησαν περίπου 132.000 θεατές, φέρνοντας στο ταμείο του έσοδα της τάξης των 2.325.000 ευρώ.
Η κρίση επηρέασε και το φεστιβάλ που εξαιτίας των συνθηκών, ήταν μικρότερο σε διάρκεια (8/6-11/8), με λιγότερες εκδηλώσεις (57) και περιορισμένο χωροταξικά.
Με λιγότερες ξένες παραγωγές (μόνο έξι) και περισσότερες ελληνικές (19), στο σύνολο των 25 θεατρικών παραστάσεων.
Δύο από τις παραγωγές που έκαναν την «πρώτη» τους στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ, θα συνεχίσουν τη διαδρομή τους σε μεγάλες πρωτεύουσες του εξωτερικού («Πρώτη Ύλη», του Δημητρη Παπαϊωάννου και «Η μπαλάντα του γέρο ναυτικού», με τη Φιόνα Σω).
Τα sold out του φετινού φεστιβάλ
Σύμφωνα με την έως τώρα αποτίμηση, από τις 118 παραστάσεις του Φεστιβάλ, δεν ήταν λίγες αυτές που είχαν πληρότητα από 80% έως 100%, ενώ, τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν στις παραστάσεις της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (Τροβαδούρος), στον Δημήτρη Παπαϊωάννου (Πρώτη ύλη), στη Σαουμπίνε (Μις Ζυλί και Επιστροφή του Οδυσσέα),στην ελληνογερμανική όπερα «Υassou Aida», στη βελγική ομάδα Ντε Κου (Βρίζοντας το Κοινό), στους Αργεντινούς Timbre 4 (Tercer Cuerpo), στην ομάδα Grasshopper (με τον ιψενικό Μικρό Έγιολφ), στην ελληνική ομάδα Sforaris (Γιοί και κόρες), στην παράσταση της Σύλβια Λιούλιου (Ο Λάμπρος, Ζακύνθου αρ.12), στον Μιχαηλ Μαρμαρινό και το Theseum Ensemble (Insenso), στην παράσταση του Σάκη Παπακωνσταντίνου ( La commune Grecque), στη Λένα Κιτσοπούλου (Αθανάσιος Διάκος - Η επιστροφή) και στην παράσταση «Νύχτα στους Δελφούς», για την οποία άνοιξε ειδικά το Αρχαίο Θέατρο των Δελφών, μετά από 30 χρόνια σιωπής.
Εκτός από τις θεατρικές παραστάσεις οι θεατές παρακολούθησαν 9 παραστάσεις χορού, 13 συναυλίες, 7 σημαντικές εικαστικές εκθέσεις, και όσοι δεν πρόλαβαν πέρυσι, είχαν την ευκαιρία φέτος να δουν σε επανάληψη το ιδιαίτερα αξιόλογο ντοκιμαντέρ του Γιώργου Σκευά «Γυμνά χέρια», για τον Δημήτρη Μητρόπουλο.
Ανάμεσα στους θεατές του φετινού Φεστιβάλ ήταν και καλλιτεχνικοί διευθυντές κορυφαίων Φεστιβάλ και Οργανισμών του εξωτερικού (Brooklyn Academy of Music - Joe Melillo, Amsterdam Festival - Annemieke Keurentjes, Wiener Festwochen - Stefanie Carp, English National Opera - John Berry, Schaubühne Berlin - Thomas Ostermeier).
Οι θεατές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καταξιωμένους σκηνοθέτες που άφησαν άριστες εντυπώσεις (Katie Mitchell, David Marton, Claudio Tolcachir, Phyllida Lloyd) και να παρακολουθήσουν τις προτάσεις γνώριμών τους σκηνοθετών που συζητήθηκαν πολύ (Rodrigo Garcia, Δημήτρης Λιγνάδης, Γιάννης Καλαβριανός, Ομάδα Blitz, Cesaris Grauzinis, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Λένα Κιτσοπούλου, Λευτέρης Βογιατζής, Νίκος Μαστοράκης, Σταμάτης Φασουλής, Δημήτρης Καραντζάς).
Δέκα παραστάσεις είχαν ως κοινό χαρακτηριστικό τους την -με απολύτως προσωπικό τρόπο- δραματουργική επεξεργασία ενός γνωστού θέματος (μύθου, ιστορικού γεγονότος, μαρτυριών, ποιήματος) (Erofili Synopsis, Δον Κιχώτης, Ο Λάμπρος, La commune grecque, Κουαρτέτο Βόυτσεκ, Αθανάσιος Διάκος - Η επιστροφή, Γιοι και Κόρες, Επίδαυρος/Ένα ντοκιμαντέρ, Η επιστροφή του Οδυσσέα, The rime of the Ancient Mariner). Σχεδόν όλες οι παραστάσεις ενθάρρυναν τη συνομιλία του θεάτρου με τις νέες τεχνολογίες, τον κινηματογράφο, τις εικαστικές τέχνες.
Η επισκεψιμότητα του ιστοχώρου του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου κρίθηκε «απόλυτα ικανοποιητική, συγκρίσιμη με τις αντίστοιχες περσινές επιδόσεις», σύμφωνα με τους διοργανωτές. Πιο συγκεκριμένα, από την 1 Μαΐου 2012 έως τις 12 Αυγούστου 2012 το greekfestival.gr δέχτηκε 389,394 επισκέψεις από 218,962 μοναδικούς επισκέπτες, οι οποίοι πλοηγήθηκαν σε συνολικά 2,203,489 σελίδες του ιστοχώρου (μέσος όρος 5,66 σελίδες ανά επίσκεψη).
Η μέση διάρκεια επίσκεψης κυμάνθηκε στα 4 λεπτά και 2 δευτερόλεπτα, ενώ το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate – δηλ. οι χρήστες που επισκέφθηκαν κάποια σελίδα του ιστοχώρου και έφυγαν χωρίς να μεταβούν σε δεύτερη) θεωρείται ικανοποιητικό, καθώς περιορίζεται στο 29,72%.
Έντονη είναι επίσης η παρουσία του Φεστιβάλ στις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, αφού η σελίδα στο Facebook είχε φτάσει στις 20 Αυγούστου 2012 τα 12.884 likes, ενώ στο Twitter το @athensfestival (με tweets στα Ελληνικά) και το @greek_festival (με tweets στα Αγγλικά) είχαν 1.211 και 986 followers αντίστοιχα.







