Από το Grease μέχρι τον Καζαντζίδη: 5 θεατρικές πρεμιέρες μες στα Χριστούγεννα

grease
ΠΕΜΠΤΗ, 21 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2017

Οι παραστάσεις που θα ανοίξουν αυλαία μες στις επόμενες γιορτινές ημέρες.

Πέντε παραστάσεις, αμιγώς θεατρικές αλλά και μουσικοθεατρικές, αναμένεται να κάνουν πρεμιέρα μες στις επόμενες γιορτινές ημέρες κι ενώ βρισκόμαστε μία ανάσα από την έλευση του νέου έτους. Αναλυτικότερα:

«Κυρία Ντάλογουεϊ»: Το εμβληματικό έργο της Βιρτζίνια Γουλφ, ανεβαίνει στις 22 Δεκεμβρίου στη Β' Σκηνή του Θεάτρου Oδού Κεφαλληνίας σε διασκευή και σκηνοθεσία Μαρίας Ξανθοπουλίδου με τη Φαίη Ξυλά, τη Στέλλα Αντύπα και την Κατερίνα Φωτιάδη. Μαζί τους επί σκηνής ο Λόλεκ, ο οποίος ερμηνεύει ζωντανά  την -σε δική του σύνθεση-μουσική της παράστασης.

Πρόκειται για την θεατρική μεταφορά στην Ελλάδα του γνωστού μυθιστορήματος που εκδόθηκε το 1925 και εκτυλίσσεται κατά τη διάρκεια μίας μέρας του Ιουνίου 1923 στο Λονδίνο. Το έργο διηγείται  την ιστορία της Κλαρίσσα Ντάλογουεϊ, μίας γυναίκας ανώτερης κοινωνικής τάξης η οποία αναμετράται με τον εσωτερικό της κόσμο προσπαθώντας να συμφιλιωθεί με τη ζωή, αναλογιζόμενη συχνά το παρελθόν και τις επιλογές που τη σημάδεψαν. Η Γουλφ σκιαγραφεί αριστοτεχνικά ανθρώπινα πορτρέτα και σχέσεις, αναδεικνύοντας ιδιαίτερα τη δυσμενή κοινωνική θέση της γυναίκας, όπως την βίωνε και η ίδια, γεγονός που κάνει πολλούς μελετητές να θεωρούν την Κλαρίσα Ντάλογουεϊ alter ego της συγγραφέως.

(22 Δεκεμβρίου, Β' Σκηνή του Θεάτρου Oδού Κεφαλληνίας)

«Grease»: Mετά την τεράστια επιτυχία τους στην Evita, o Δημήτρης Μαλισσόβας ξανασυναντάει τη Νάντια Μπουλέ, παρέα αυτή τη φορά με τον Δήμο Αναστασιάδη που για πρώτη φορά ανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι και μαζί ανεβάζουν το πιο διάσημο μιούζικαλ όλων των εποχών.Τραγούδι, χορός, συμμορίες εφήβων, κοριτσίστικα πιτζάμα πάρτι, μαζορέτες και μάγκες, μονομαχίες με αυτοκίνητα, πρώτοι έρωτες, διαγωνισμοί χορού με ξέφρενο rock ‘n’ roll. H Σάντι, ο ορισμός της αθωότητας, με την αλογοουρά και τις κορδέλες μαζί με τα  κορίτσια με τις ροζ ζακέτες και τα φουσκωτά μαλλιά, τις Pink Ladies, και ο Ντάνι, ο ορισμός του coοl, που περπατάει σαν να του ανήκει ο κόσμος, μαζί με τα αγόρια με τα «λαδωμένα» μαλλιά, τα μαύρα δερμάτινα και τα τσιγάρα, φέρνουν το καλοκαίρι στη μέση του χειμώνα.

(22 Δεκεμβρίου, Passport Theatre)

«Ο Αληθινός»: Με όχημα τη μουσική, σε μια συνθήκη ονειρικής συναυλίας, ένα γυναικείο ποπ συγκρότημα με τη χρήση μικροφώνων, μουσικών οργάνων και ηλεκτρονικών ήχων, μετατρέπει τις ιστορίες του σε τραγούδι. Τα μέλη του συλλογίζονται πάνω σε προσωπικές πορείες, επιλογές, αλήθειες και φαινόμενα που τα καθόρισαν. Τι μένει στην πραγματικότητα από μια προφορική αφήγηση ενός παραμυθιού που ταξιδεύει στον χρόνο; Ποια αλήθεια διασώζεται; Της μνήμης ή της καρδιάς; Της ιστορίας ή της εμπειρίας της αφήγησης;

Μια παράσταση-ανοιχτή επιστολή από την ομάδα Vasistas και την Αργυρώ Χιώτη με τη μορφή τραγουδιού βασισμένη σε μικρασιάτικα παραμύθια. Αντλώντας υλικό και διασκευάζοντας ηχογραφημένα μικρασιάτικα παραμύθια/αφηγήσεις, όπως τα μετέφερε η γιαγιά Αργυρώ, ο Αληθινός γλιστράει σε ένα συμβολικό και ποιητικό σύμπαν πάντα με άξονα την προσωπική σύνδεση και τον επαναπροσδιορισμό του παρόντος.

(23 Δεκεμβρίου, Θέατρο Πόρτα)

«#Ο_Μισ@νθρωπος»: Με αφορμή τη διαχρονική ανάγκη του ανθρώπου να δημιουργεί ένα δημοφιλές προφίλ που πολλές φορές είναι απομακρυσμένο από την πραγματικότητα, και τη δυσκολία δημιουργίας υγιών και σταθερών σχέσεων, η ομάδα 4frontal μας συστήνει το έργο του Μολιέρου μέσα από τον νέο τρόπο επικοινωνίας του 21ου αιώνα, τα social media.

Στον Μισάνθρωπο του Μολιέρου, ο Αλσέστ αποστρέφεται τον τρόπο ζωής των ανθρώπων με κυρίαρχα χαρακτηριστικά την κολακεία, την υποκρισία, την απουσία ειλικρίνειας και ηθικής, και θεωρεί οτι τίποτα στη ζωή  δεν λειτουργεί με δικαιοσύνη. Ερωτεύεται παράφορα την κοσμική νεαρή χήρα Σελιμέν, μία γυναίκα που είναι κύριος εκφραστής της κοινωνίας που έχει ανάγκη μία αυλή ανθρώπων για να παραμένει αρεστή και δημοφιλής.

(25 Δεκεμβρίου, Θησείον ένα θέατρο για τις τέχνες)

Στέλιος Καζαντζίδης «Η ζωή μου όλη»: Ένα προσφυγόπουλο, γιός του Χαράλαμπου Καζαντζίδη από τον Πόντο και της Γεθσημανής από την Μικρασία, ξεκινάει την ζωή του με αντίξοες συνθήκες και γίνεται ο μεγαλύτερος τραγουδιστής της σύγχρονης Ελλάδας. Πρόκειται για μια μυθιστορηματική αφήγηση της ζωής του του Στέλιου Καζαντζίδη μέσα από τα μάτια των δικών του ανθρώπων, αλλά και μια τοιχογραφία των μουσικών της εποχής, υπό το σκηνοθετικό βλέμμα της Μιμής Ντενίση. Στο ρόλο του ερμηνευτή, ο Μελέτης Ηλίας.

(25 Δεκεμβρίου, «ΘΕΑΤΡΟΝ» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»)

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΦΑΡΑΖΗ