Ο William Kentridge και τα παράδοξα του χρόνου

o-william-kentridge-kai-ta-paradoksa-tou-xronou

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 16 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012

Ο William Kentridge, έρχεται στην Αθήνα αναζητώντας επί σκηνής το Χαμένο Χρόνο. Από τους κορυφαίους καλλιτέχνες στο χώρο των εικαστικών και του θεάτρου, ο Kentridge αναμένεται να καθηλώσει το κοινό με την νέα του παράσταση «Refuse the Hour» που ανεβαίνει στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, από τις 22 έως τις 25 Νοεμβρίου.

Εικαστικός, σκηνοθέτης, φιλόσοφος, παραμυθάς είναι μερικοί μόνο από τους χαρακτηρισμούς που θα μπορούσε να αποδώσει κανείς σε αυτόν τον πολυσχιδή Νοτιοαφρικανό δημιουργό. Οι εκθέσεις του συγκεντρώνουν κοινό ισάριθμο με ροκ συναυλιών και τα σχέδια του με κάρβουνο κοστολογούνται εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Γεννημένος στο Γιοχάνεσμπουργκ, με πατέρα τον διάσημο νομικό Sydney Kentridge, συνεργάτη του Νέλσον Μαντέλα και υπερασπιστή των θυμάτων του απαρτχάιντ, ο William Kentridge δεν μπορούσε παρά να επηρεαστεί στη δουλειά του ως προς το θέμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Έτσι, το απαρτχάιντ, η αποικιοκρατία, και η διαπολιτισμικότητα αντιμετωπίζονται στο έργο του με λυρισμό, χιούμορ και διαυγή πολιτική σκέψη.

Στο νέο του έργο «Refuse the Hour», τη θεατρική εκδοχή του μεγάλου installation project «The Refusal of Time», με το οποίο συμμετείχε στην Documenta 13 του Κάσσελ, πρωταγωνιστής είναι ο ίδιος. Σαν ένας σύγχρονος παραμυθάς ξεκινά την αφήγησή του από το μύθο του Περσέα για να καταλήξει στον Αϊνστάιν, την έννοια του χωροχρόνου και τις μαύρες τρύπες. Μέσα σε ένα ντανταϊστικό πανδαιμόνιο ήχων και εικόνων, δεκατρείς χορευτές, μουσικοί, περφόρμερ και τραγουδιστές τον συνοδεύουν στο ταξίδι του στα όρια επιστήμης, οντολογίας και κοσμολογίας, συνδυάζοντας την περφόρμανς, το θεατρικό αναλόγιο, την όπερα, το σύγχρονο χορό, την εικαστική εγκατάσταση και τις βιντεοπροβολές.

Τη ζωντανή μουσική του «Refuse the Hour» έχει αναλάβει ο μόνιμος συνεργάτης του Kentridge, ο επίσης Νοτιοαφρικανός συνθέτης Philip Miller. Τρομπέτες, τρομπόνια, βιολιά αλλά και παράδοξα –τόσο στην όψη όσο και στον ήχο– αυτοσχέδια όργανα «ντύνουν την παράσταση».

Στις 23/11 μετά την παράσταση θα ακολουθήσει συζήτηση με τους William Kentridge, τη χορογράφο Dada Masilo και τον συνθέτη Philip Miller. Tην ίδια μέρα ο Kentridge θα παρουσιάσει masterclass για τους ενδιαφερόμενους, ενώ ή Dada Masilo στις 25/11 θα πραγματοποιήσει ένα πολύ ενδιαφέρον σεμινάριο.

Σύλληψη και κείμενα: William Kentridge. Μουσική: Philip Miller . Χορογραφία: Dada Masilo. Κατασκευή και επεξεργασία βίντεο: Catherine Meyburgh. Δραματουργία: Peter Galison. Σκηνογραφία: Sabine Theunissen. Επιμέλεια κίνησης: Luc de Wit. Σχεδιασμός κοστουμιών: Greta Goiris. Σχεδιασμός μηχανών: Christoff Wolmarans, Louis Olivier, Jonas Lundquist. Σχεδιασμός φωτισμών: Urs Schoenebaum. Μουσική διεύθυνση και ενορχήστρωση: Adam Howard. Ερμηνεύουν: William Kentridge, Dada Masilo (χορός), Donatienne Michel-Dansac (σοπράνο και harmonium), Ann Masina (φωνή), Joanna Dudley (φωνή), Bahm Ntabeni (ηθοποιός και τραγούδι), Thato Motlhaolwa (ηθοποιός), Adam Howard (τρομπέτα και φλικόρνο), Philip Miller (πλήκτρα), Tlale Makhene (κρουστά), Waldo Alexander (βιολί), Dan Selsick (τρομπόνι), Vincenzo Pasquariello (πιάνο), Thobeka Thukane (τούμπα). Συμπαραγωγή: Holland Festival, Festival d’Avignon, RomaEuropa Festival/Teatro di Roma, Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών. Με την υποστήριξη: Marian Goodman Gallery (Νέα Υόρκη και Παρίσι), Lia Rumma Gallery (Νάπολη και Μιλάνο), the Goodman Gallery (Γιοχάνεσμπουργκ και Κέηπ Τάουν) και Ινστιτούτο Γκαίτε (Νότια Αφρική).

Πληροφορίες: 22, 23, 24, 25 Νοεμβρίου στις 20:30. Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (Λεωφόρος Συγγρού 107-109). Τιμές εισιτηρίων: 15, 18, 28 ευρώ και 10, 12, 15 ευρώ (μειωμένο). Προπώληση: 2109005800.