Γωγώ Μπρέμπου: «Στον κόσμο του θεάτρου, υπάρχουν συναισθηματικά εγκλήματα»
Δολοφονημένη, αλλά και βασική ύποπτη για τη δολοφονία της, η Γωγώ Μπρέμπου παίζει έναν διπλό ρόλο σε μια παλιά ιστορία, δοσμένη με σύγχρονα υποκριτικά και σκηνοθετικά μέσα και μιλά στο click@Life για ένα «Έγκλημα στα παρασκήνια».
Ο περίφημος αστυνόμος Μπέκας ανεβαίνει για πρώτη φορά στη σκηνή, για να εξιχνιάσει το «Έγκλημα στα παρασκήνια» του Γιάννη Μαρή, που παρουσιάζεται στο Από Μηχανής Θέατρο.
Το «Έγκλημα στα παρασκήνια» ζωντανεύει για πρώτη φορά στην Ελλάδα ως «νουάρ θεατρική παράσταση» και μας καλεί να βρούμε τον δολοφόνο της Ρόζας Βαργή, της γνωστής πρωταγωνίστριας του Κρατικού Θεάτρου, η οποία δολοφονείται στο καμαρίνι της, λίγο πριν την πρεμιέρα.
Ένας άγνωστος επισκέπτης της και ένας νεαρός ηθοποιός του θιάσου εξαφανίζονται. Ο αστυνόμος Μπέκας σπεύδει να διαλευκάνει το έγκλημα. Οι ύποπτοι αυξάνονται συνεχώς και ένας δεύτερος φόνος περιπλέκει ακόμα περισσότερο την κατάσταση.
Διεισδύοντας στον κόσμο του θεάτρου της μεταπολεμικής Ελλάδας του 1954, η Γωγώ Μπρέμπου πρωταγωνιστεί στην παράσταση, καλώντας μας να βρούμε τον δολοφόνο, και μιλά για το «Έγκλημα στα παρασκήνια», αλλά και για το προσκήνιο της σύγχρονης ζωής μας.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά αυτής της «νουάρ θεατρικής παράστασης;
Η αφήγηση ενός μυθιστορήματος πολύ αγαπητού στο κοινό, που, όπως όλα τα ωραία μυθιστορήματα, έχει σασπένς, μυστήριο, γοητεία, έντονα πάθη. Αυτό, στη σκηνή, δίνει μεγάλο περιθώριο για αυτοσχεδιασμό, μεταμορφώσεις και ζωντάνια.
Πού εστιάζει η σκηνοθετική ματιά της Κατερίνας Μπερδέκα;
Η Κατερίνα είχε μια πάρα πολύ ωραία ιδέα μαζί με τον σκηνογράφο Νίκο Αναγνωστόπουλο: να εξελιχθεί όλη η ιστορία γύρω από ένα μπαρ. Ίσως, επειδή τα μπαρ είναι χώροι που φέρουν μια σκοτεινή γοητεία και κρύβουν πολλά μυστικά.
Πώς κινεί τα νήματα της ιστορίας ο δικός σας ρόλος;
Υποδύομαι δύο ρόλους: τη Ρόζα Βαργή, τη δολοφονηθείσα αντιπαθή πρωταγωνίστρια και την Έλενα Παυλίδη, την «άξια» πρωταγωνίστρια, η οποία, όμως, είναι η νούμερο ένα ύποπτη για τον φόνο.
Στην ουσία βέβαια, αυτές οι δύο γυναίκες είναι το ίδιο πρόσωπο, είναι όλες αυτές οι γυναίκες του θεάτρου εκείνης της εποχής, που έκρυβαν πολύ καλά τον εαυτό τους και τις προσωπικές τους ιστορίες, φέροντας μια ατμόσφαιρα μύθου. Υπάρχει μια φράση στο έργο, που χαρακτηρίζει την Έλενα Παυλίδη ως γυναίκα με ψυχρά πάθη.
Ποια μέθοδο χρησιμοποιεί ο περίφημος αστυνόμος Μπέκας για να λύσει το μυστήριο, κρατώντας, όμως, πάντα μέσα στο παιχνίδι τον θεατή, ο οποίος προσπαθεί να εντοπίσει τον δολοφόνο;
Η διαφορά του Μπέκα σε σχέση με τους υπόλοιπους αστυνόμους των συγκεκριμένων μυθιστορημάτων είναι, ότι είναι «ανθρώπινος», δεν αποστασιοποιείται, όπως συνηθίζει ένας «ψυχρός επαγγελματίας του νόμου».
Προσεγγίζει την ιστορία συναισθηματικά, με ένστικτο και χιούμορ. Ο θεατής, τώρα, στοίχημά μας είναι να βρει τη δική του λύση, να μπει, δηλαδή, στο παιχνίδι της παράστασης ως άλλος Μπέκας.
Πόσο μοιάζει ο κόσμος του θεάτρου με αυτόν που παρουσιάζεται στο έργο, όπου κυριαρχούν τα πάθη, οι ζήλειες και οι ίντριγκες;
Αρκετά, αλλά δεν φτάνει μέχρι το έγκλημα. Κυρίως, υπάρχουν μικρά ή μεγάλα συναισθηματικά εγκλήματα.
Ποια είναι τα εγκλήματα που διαπράττονται στη ζωή μας, υπό το μαύρο πέπλο της οικονομικής κρίσης;
Δυστυχώς, πολλά. Για μένα, όμως, το κυριότερο είναι η αδιαφορία, η αναλγησία, η σκληρότητα. Όταν κάποιος βρίσκεται στο έλεος των πιο δυνατών, πολλές φορές ξεχνάει ότι είναι άνθρωπος, χάνει, δηλαδή, και την αξιοπρέπεια και την ατομικότητά του. Και αυτό όχι μόνο είναι άδικο, αλλά και ασυγχώρητο.
Υπάρχει παρασκήνιο σε όλη αυτή την κατάσταση;
Είναι πολύ δύσκολο αυτές τις εποχές να τοποθετηθώ, κάνοντας εικασίες ή σενάρια συνωμοσίας για την κατάσταση, που ζει η χώρα μας. Θα πω, όμως, ότι είναι κάτι που προετοιμάστηκε εδώ και πολλά χρόνια, δεν βρεθήκαμε τελευταία στιγμή στο χείλος του γκρεμού. Κάναμε μια διαδρομή όχι νόμιμη. Και αυτό είναι φανερό.
Πού στρέφετε το βλέμμα σας, για να βλέπετε τα πράγματα πιο όμορφα και αισιόδοξα;
Σε πολύ απλά πράγματα, τα οποία, όμως, με ξεπερνούν: στη θάλασσα, στα μάτια των ανθρώπων που αγαπάω και με αγαπούν, στα μικρά παιδιά, στο θέατρο και στη βαθιά πίστη που έχω ακόμα στους ανθρώπους.
Tαυτότητα παράστασης: θεατρική διασκευή – σκηνοθεσία: Κατερίνα Μπερδέκα, σκηνικά – κοστούμια: Νίκος Αναγνωστόπουλος, φωτισμοί: Παντελής Μαντζανάς, μουσική επιμέλεια: Δημήτρης Παπαλάμπρου, βοηθός σκηνοθέτη: Έφη Βλαχογιάννη. Παίζουν: Γιώργος Βουβάκης, Ερρίκος Λίτσης, Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη, Αθηνά Μπερδέκα, Γωγώ Μπρέμπου, Κωνσταντίνος Μωραΐτης, Παναγιώτης Σακελλαρίου, Στράτος Σωπύλης, Καλλιόπη Τζερμάνη, Άννα Ψαρρά.
Πληροφορίες: Από Μηχανής θέατρο, Ακαδήμου 13 – Μεταξουργείo, τηλ.: 210 5231131. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή και Σάββατο: 21.30, Κυριακή: 18.00. Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά (χωρίς διάλειμμα). Χωρητικότητα σκηνής: 56 άτομα. Τιμές εισιτηρίων: κανονικό: 15 ευρώ, φοιτητικό: 10 ευρώ.
ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΚΟΥΛΟΥΒΑΡΗΣ







