Τι θα δούμε του χρόνου από τον Ένκε Φεζολλάρι

enke-fezollari2
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 03 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2018

Τα θεατρικά σχέδια του σκηνοθέτη – ηθοποιού περιλαμβάνουν «Μαντάμ Μποβαρί» σε σκηνοθεσία δική του και «Παζολίνι» με τον ίδιο επί σκηνής, μεταξύ άλλων.

Δύο νέες παραστάσεις και δύο επιτυχημένες επαναλήψεις περιλαμβάνονται στα άμεσα σχέδια του Ένκε Φεζολλάρι για τη νέα θεατρική περίοδο. Αρχής γενομένης από τις επαναλήψεις, ο ηθοποιός – σκηνοθέτης θα ανεβάσει για δεύτερη χρονιά από αρχές Οκτωβρίου στο Θέατρο Αργώ το «Η αγάπη άργησε μια μέρα» της Λιλής Ζωγράφου, με ανανεωμένη διανομή (Αιμιλία Υψηλάντη, Αθηνά Τσιλύρα, Μαρία Καρακίτσου, Βασιλική Διαλυνά, Δάφνη Λιανάκη, Ιωάννα Λέκκα, Μαρία Νεφέλη Δούκα), ενώ από μέσα Δεκεμβρίου, ο ίδιος θίασος (μαζί με τις Σίβη Σιδέρη και Αλεξάνδρα Παλαιολόγου) θα πρωταγωνιστήσει στο «8 γυναίκες κατηγορούνται» του Ρομπέρτο Τομά σε μετάφραση Θωμά Βούλγαρη στην ίδια θεατρική σκηνή.

Οι νέες παραστάσεις

«Μαντάμ Μποβαρί» του Γκυστάβ Φλομπέρ σε μετάφραση Κωνσταντίνου Θεοτόκη και διασκευή και σκηνοθεσία Φεζολλάρι από 5 Νοεμβρίου στο Αργώ (κάθε Δευτέρα και Τρίτη). Πρόκειται για την πρώτη παρουσίαση του έργου στη χώρα μας. Πρωταγωνιστούν: Αλεξάνδρα Παλαιολόγου στο ρόλο της Έμα Μποβαρί που ασφυκτιά μέσα στην ανιαρή καθημερινότητά της, Σαράντος Γεωγλερής,  Γεράσιμος Μαύρος, Σόλων Τσούνης, Νικος Χαλδαιάκης, Χρήστος Μουστάκας (από Σπείρα Σπείρα, από τα παλιότερα μέλη), Αγάπη Παπαθανασιάδου, Μαρία Νεφέλη Δούκα. Τη μουσική έχει επιμεληθεί η Γιώτα Κοτσέτα. Δραματουργική σύμβουλος Μαριλένα Παναγιωτοπούλου και βοηθοί σκηνοθέτη Δάφνη Λιανάκη,Μαριάνθη Γραμματικού.

 «Παζολίνι» του Γιάννη Σολδάτου σε σκηνοθεσία Αγγελικής Καρυστινού. Στον μονόλογο ο Φεζολλάρι υποδύεται τον Ιταλό ηθοποιό, ποιητή, συγγραφέα, σεναριογράφο και σκηνοθέτη Πιερ Πάολο Παζολίνι τις τελευταίες ημέρες ζωής του πριν την άγρια δολοφονία του στις 2 Νοεμβρίου 1975 στην παραλία της Όστια, κοντά στη Ρώμη. Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα μες στον Ιανουάριο του 2019. Όπως αναφέρει ο Ένκε Φεζολλάρι: «Ο παζολινικός κόσμος, είναι κλειστό σύστημα, περιχαρακωμένο μέσα στην ποίηση, τον κινηματογράφο, τη θεωρία, τη σκέψη, την πολιτική, τη φιλοσοφία. Τα όρια αυτού του κόσμου μετατράπηκαν σε εξωστρεφή όπλα και επιτέθηκαν στον έξω του έγκλειστου ποιητή κόσμο, προκαλώντας και ενοχλώντας τους πάντες, στο βαθμό που όλοι είναι υπεύθυνοι στα μάτια του Παζολίνι για το κατάντημα του κόσμου. Πάνω από όλους προκάλεσε και ενόχλησε τον εαυτό του και ακόμη πιο πάνω το θάνατο. Κι έτσι απλά ήρθε η συντέλεια του παζολινικού κόσμου, που εδώ με σπαράγματα από πληροφορίες και μνήμες ανασυστάθηκε, αναπαραστάθηκε ίσως, ή τίποτε από όλα αυτά. Μέσα από ένα μονόλογo περνάει μιάμιση σταγόνα ποίησης, κινηματογράφου, θεωρίας, σκέψης, πολιτικής, φιλοσοφίας».

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΦΑΡΑΖΗ