Έλενα Μαυρίδου: ««Θέλω να κάνω θέατρο που μιλά για τα δύσκολα με απλό τρόπο»»

boutsek
ΠΕΜΠΤΗ, 28 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019

Εκ των πρωταγωνιστών της παράστασης «Βόυτσεκ» σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Μετά την επιτυχία που σημείωσε στην πρώτη σκηνοθετική της απόπειρα, ανεβάζοντας τον χειμώνα το εμβληματικό έργο του Ιρλανδού Νομπελίστα Σάμιουελ Μπέκετ «Περιμένοντας τον Γκοντό», στο θέατρο Χώρος, η Έλενα Μαυρίδου επιστρέφει στο σανίδι ως ηθοποιός. Συμμετέχει στην παράσταση «Βόυτσεκ» σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Παρακάτω μας διηγείται στιγμές από τη ζωή της εντός και εκτός θεατρικής σκηνής.

KAPLANIDIS
Γεννήθηκα στην Δράμα σε μία γειτονιά που δεν είχε ακουμπήσει για πολλά χρόνια η αντιπαροχή. Μεγάλωσα σαν να ζούσα σε δύο διαφορετικές εποχές. Έτσι αισθανόμουν. Στη Δράμα του '90 και στη γειτονιά μου στο '60. Σηκώναμε το σεμεδάκι από την τηλεόραση για να δούμε τον Σούπερμαν απΌ κάτω να πετάει, σπάγαμε την πίτα για το καλωσόριμα του καινούργιου παιδιού, κατεβαίναμε με τα παιδιά στο κέντρο της πόλης να φάμε στα GOODYS και ακούγαμε Nirvana.

Σπούδασα στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στην Θεσσαλονίκη. Εκεί γνώρισα ανθρώπους που με ενέπνευσαν. Διάβασα πολύ θέατρο, έδωσα εξετάσεις για τη Θεατρολογία ΘεσσαλονΊκης, (πέρασα αλλά δεν πήγα ποτέ) έκανα χορό και ξύρισα το κεφάλι μου σε μια διαμάχη με τον Διαγόρα Χρονόπουλο, τον δάσκαλό μου, γιατί δεν άντεχα στην ιδέα τού να παίξω την αγαπημένη του Μάρικ και όχι τον ίδιο τον Μάρικ, επειδή τα μακριά ξανθά μαλλιά μου στέκονταν εμπόδιο. Τελικά έπαιξα την αγαπημένη του με ξυρισμένο κεφάλι. Τον αγάπησα πολύ τον Χρονοπουλο για αυτήν μας την αστεία διαμάχη.

Τα τελευταία δέκα χρόνια ζω στα Πετράλωνα. Μου αρέσει να πηγαίνω στον Κώστα στη ταβέρνα του Οικόνομου και να περπατάω στον πεζόδρομο δίπλα από τις γραμμές. Δεν μου αρέσει που τα ενοίκια ειναι εξωφρενικά και διώχνονται οικογένειες από αυτά για να ενοικιάζονται από τους ιδιοκτήτες με τη μέρα.

Μικρή ονειρευόμουν να γίνω κάποια, κάτι που θα ταξιδεύει στον χρόνο. Μεταξύ του αστροναύτη και του ηθοποιού διάλεξα το επάγγελμα με τον πιο δύσκολο δρόμο.

Ο Βόυτσεκ, ένας στρατιώτης, φτωχός και εξαθλιωμένος ξυρίζει καθημερινά τον λοχαγό του ακούγοντας να του λέει ποια είναι η φύση του. Για να μπορέσει να συντηρήσει την οικογένειά του, γίνεται πειραματόζωο στα χέρια του γιατρού του στρατοπέδου. Η Μαρία, την οποία υποδύομαι, είναι η γυναίκα με την οποία έχει ένα παιδί χωρίς να την έχει παντρευτεί. Είναι εγκλωβισμένη στο σπίτι και στη φτώχεια της, βιώνοντας τον χλευασμό της κοινωνίας για το μπάσταρδο παιδί της. Υποκύπτει στο φλερτ του αρχιτυμπανιστή της μπάντας και απατά τον Βούτσεκ. Ο Βόυτσεκ ακροβατεί μεταξύ τρέλας και διαύγειας και ακούγοντας φωνές στο κεφάλι του αποφασίζει να δολοφονήσει τη Μαρία.

Το έργο του Γκέοργκ Μπύχνερ είναι ένα ανολοκλήρωτο αριστούργημα με 29 πράξεις. Ο Μπύχνερ, πρωτοπόρος της εποχής του, απορρίπτει τον ηρωικό χαρακτήρα, εισάγοντας για πρώτη φορά εναν αντιήρωα, τον Βόυτσεκ, έναν φτωχό ήρωα.

Εναπόκειται στα χέρια και στην ευρηματικότητα του κάθε σκηνοθέτη να τονίσει κάποιες από τις θεματικές του έργου. Η παλέτα είναι μεγάλη. Η Κατερίνα έχει κάνει εξαιρετική δουλειά πάνω σε αυτό. Η ύπαρξη των ηρώων διαδέχεται τις σκέψεις του Βόυτσεκ σε ένα εξπρεσονιστικό σκοτεινό περιβάλλον .

Τι θέατρο θέλω να κάνω; Θέατρο που αναζητα την σκηνική αλήθεια για τους ηθοποιούς, που εξομολογείται στους θεατές κάτι και που λέει δύσκολα πράγματα με απλό τρόπο.

ΝΙώθω ευλογημένη που ήρθε στη ζωή μου η κόρη μου. Μου μαθαίνει τι είναι ζωή.

Επόμενα σχέδια; Αυτή την περιοδο βρίσκομαι σε πρόβες για το «Περιένοντας τον Γκοντό» του Μπέκετ. Ξαναμπήκα σε πρόβες για μια δεύτερη επαφή με το έργο διότι αισθάνθηκα ότι η εργασία μου πάνω σ΄αυτό δεν εχει ολοκληρωθεί. Πρόκειται ουσιαστικά για την ίδια παράσταση με καινούργιο θίασο, νέες δυναμικές και αλλαγές στα σημεία. Είναι μεγάλη η χαρά να καταπιάνομαι ξανά με αυτο το έργο που με συγκινεί βαθύτατα.

Μετάφραση: Σπύρος Α. Ευαγγελάτος
Δραματουργία-Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου
Κίνηση-Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη
Σκηνικό: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική Σύνθεση: Γιώργος Πούλιος
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ
Δραματολογική έρευνα: Έρι Κύργια
Φωτογραφίες: Μιχάλης Κλουκίνας
Κατασκευή σκηνικού: Γιάννης Νίτσος
Βοηθός σκηνοθέτη: Αθηνά Σακαλή
Βοηθός χορογράφου: Εμμανουέλα Σακελλάρη
Βοηθός σκηνογράφου: ΦιλάνθηΜπουγάτσου
Βοηθός Παραγωγής: Πάνος Σβολάκης
Διεύθυνση Παραγωγής: Όλγα Μαυροειδή

Ερμηνεύουν
Γιώργος Γάλλος-ΒΟΫΤΣΕΚ
Έλενα Μαυρίδου-ΜΑΡΙΑ
Σωτήρης Τσακομίδης-ΓΙΑΤΡΟΣ
Χάρης Χαραλάμπους-ΛΟΧΑΓΟΣ
Λευτέρης Πολυχρόνης-ΑΡΧΙΤΥΜΠΑΝΙΣΤΗΣ
Γιώργος Ζυγούρης-ΑΝΤΡΕΣ
Μιχάλης Μιχαλακίδης-ΤΕΛΑΛΗΣ,ΕΡΓΑΤΗΣ,ΕΒΡΑΙΟΣ
Στέλιος Θεοδώρου-Γκλίναβος-ΤΡΕΛΟΣ ΚΑΡΛ,ΘΕΑΤΡΙΝΟΣ
Μάνος Πετράκης-ΘΕΑΤΡΙΝΟΣ,ΕΡΓΑΤΗΣ,ΠΕΡΑΣΤΙΚΟΣ
Αγγελική Αναργύρου-ΜΑΡΓΚΡΕΤ,ΓΥΝΑΙΚΑ ΑΛΟΓΟ
και τα παιδιά: Ιάκωβος Δουλφής, Τζώρτζης Καθρέπτης, Αλέξανδρος Καραμούζης, Νίκος Μικελάκης, Πάμπλο Σότο

Μια συμπαραγωγή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με την εταιρεία ΛΥΚΟΦΩΣ

Ιnfo
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Παραστάσεις & τιμές εισιτηρίων
Τετάρτη 19.00| Είσοδος 20, 17& 15 ευρώ
Πέμπτη 20.30| Είσοδος  20, 17 & 15 ευρώ
Παρασκευή 20.30| Είσοδος 25, 20 & 15 ευρώ
Σάββατο 18.00| Είσοδος  20, 17 & 15 ευρώ
Σάββατο 21.00| Είσοδος 25, 20 & 15 ευρώ
Κυριακή 19.00 | Είσοδος 25, 20 & 15 ευρώ
Διάρκεια Παράστασης: 85 λεπτά

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΦΑΡΑΖΗ