«Πέερ Γκυντ» από τον Βασίλη Νικολαΐδη στο ανανεωμένο Ολύμπια

peer-gkunt Nikolas Kominis
ΠΕΜΠΤΗ, 10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Η νέα σεζόν του Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» ξεκινάει με το εμβληματικό θεατρικό έργο Πέερ Γκυντ του Χένρικ Ίψεν σε μουσική Έντβαρντ Γκρηγκ από τη Συμφωνική Ορχήστρα και τη Χορωδία δήμου Αθηναίων σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαΐδη, τη Δευτέρα 14, την Τρίτη 15 και την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου. Μαζί με μία πλειάδα καλλιτεχνών μετατρέπουν τη σκηνή του θεάτρου σε ονειρικό τοπίο παρασύροντάς μας, μαζί με τον ονειροπόλο και ασυμβίβαστο νεαρό Peer, σε ένα ταξίδι από τα χιονισμένα Νορβηγικά βουνά μέχρι την Βορειοαφρικανική έρημο.
 

Nikolas Kominis

Olympia TECHNOPOLIS

Σε όλη αυτή την περιπέτεια, η μουσική προσπαθεί να ερμηνεύσει τον θυελλώδη χαρακτήρα του Peer και να αποδώσει την ατμόσφαιρα των περιπέτειών του, των περιπλανήσεών του, των συναισθημάτων αλλά και των μεταφυσικών του αναζητήσεων, τόσο στον κόσμο της πραγματικότητας, όσο και σε αυτόν της φαντασίας. Την μουσική απαρτίζουν φολκλορικοί κι εξωτικοί χοροί, χορωδιακά των Τρολ (ξωτικών της Νορβηγίας), ύμνοι, λυρικά τραγούδια και ορχηστρικά μέρη που αποδίδουν θύελλες, έρωτες, τρικυμίες, θρήνους.

«Ο Πέερ Γκυντ, κυνηγάει το άπιαστο, με αποτέλεσμα στο τέλος να τα χάσει όλα και να ξαναγυρίσει εκεί που ξεκίνησε. Όλη αυτή η περιπέτειά του είναι μια πορεία αυτογνωσίας.» σημειώνει ο σκηνοθέτης Βασίλης Νικολαΐδης

Nikolas Kominis

To 1867 ανεβαίνει για πρώτη φορά στη σκηνή το γνωστό αριστούργημα του Χένρικ Ίψεν, Πέερ Γκύντ. Το έργο αρχικά δεν γράφτηκε για το θέατρο, αλλά ως μεγάλο ανάγνωσμα σε θεατρική μορφή. Για τις ανάγκες του πρώτου ανεβάσματος, ο Ίψεν ζητάει από τον επιφανή Νορβηγό συνθέτη του καιρού του, Έντβαρντ Γκρηγκ, να γράψει τη μουσική. Δυστυχώς, η θεατρική εκδοχή του Ίψεν χάθηκε, έμεινε όμως η μουσική του Γκρηγκ, διάσημη και πασίγνωστη σήμερα.

Η σκηνική μουσική του Γκρηγκ για τον Peer Gynt παρουσιάζεται σε συνδυασμό με εκτενή χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το έργο του Ίψεν. Η παράσταση συνδυάζει θέατρο και μουσική σ’ ένα αδιάσπαστο σύνολο, όπου η μουσική του Γκρηγκ προεκτείνει τον λόγο του Ίψεν, ενώ το κείμενο και η κίνηση-χορογραφία δίνουν λόγο ύπαρξης στη μουσική.
 
 διεύθυνση: Ελευθέριος Καλκάνης
Σκηνοθεσία/δραματουργική επεξεργασία: Βασίλης Νικολαΐδης
Μετάφραση/διασκευή: Γιώργος Δεπάστας
Επιμέλεια σκηνικού χώρου και κοστουμιών: Γεωργία Μπούρδα
Σχεδιασμός και Προβολές Ψηφιακών Σκηνικών: Ανδρέας Μουρτζούκος (Saxelectro)
Χορογραφίες/επιμέλεια κίνησης: Αρετή Μώκαλη
Φωτισμοί: Απόστολος Στράντζαλης
Μουσική προετοιμασία: Γιάννης Χριστακόπουλος
Διεύθυνση Χορωδίας: Σταύρος Μπερής
Βοηθοί σκηνοθέτη: Τίνα Σκόδρα, Γιάννης Φιλίππου
Συμφωνική Ορχήστρα και Χορωδία δήμου Αθηναίων

Διανομή
Πέερ Γκυντ A΄: Ορέστης Τρίκας
Πέερ Γκυντ Β΄: Θανάσης Κουρλαμπάς
Άρχοντας του Έγκσταντ/Βασιλιάς των Τρολ: Γιώργος Γαλίτης
Σολβέιγ, Φελάχα: Μαριάνθη Σοντάκη
Άαζε, Φελάχα: Ευγενία Μαραγκού
Παράξενος επιβάτης/Κουμποχύτης (Θάνατος), Εμπόδιο, Πατέρας της Σολβέιγ: Χρήστος Ντόβας
Ίνγριντ/Γυναίκα με τα Πράσινα, Φελάχα: Κωνσταντίνα Αργυροπούλου
Ανίτρα, Χωριατοπούλα, Τρολ: Έφη Σισμανίδου
Ματς Μόεν (Γαμπρός), Μάγειρας, Τρολ, Φελάχος: Γιάννης Φιλίππου
Πατέρας του γαμπρού, Καπετάνιος, Τρολ, Φελάχος: Δημήτρης Πάσσος
Άσλακ (σιδεράς), Αγελάδα των Τρολ, Φελάχος: Σπύρος Βαρβαγιάννης
Χέλγκα (αδελφή της Σολβέιγ), Τρολ, Φελάχα: Δανάη Μιχοπούλου
Κάρι (φίλη της Άαζε), Τρολ, Φελάχα: Δανάη Σδούγκου
Πέερ με τάρανδο, Γιος του Πέερ, Νέος, Φελάχος, Ναύτης, Τρολ: Τζώρτζης Παπαδόπουλος
Κλεπταποδόχος, Τάρανδος, Νέος, Τρολ, Φελάχος: Νικόλας Νιώτης
Κλέφτης, Νέος, Τρολ, Φελάχος, Ναύτης: Ανδρέας Μυλόπουλος
Χωριατοπούλα, Τρολ, Φελάχα: Κική Σταυριανίδη

 

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη με δελτία εισόδου (2 δελτία ανά άτομο). Πληροφορίες: www.opanda.gr / 210 3642540