Ο Ραμπί Μρουέ έρχεται στη Στέγη να μας υπενθυμίσει ότι το τραύμα είναι πανανθρώπινο

rampi-mroue
ΤΡΙΤΗ, 15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Στο πλαίσιο του Dance On Ensemble, θα παρουσιάσει δύο έργα του, με το ένα μάλιστα να κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στη σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.

Από τους σημαντικότερους δημιουργούς της διεθνούς καλλιτεχνικής σκηνής, έντονα πολιτικοποιημένος εικαστικός, σκηνοθέτης και περφόρμερ. Τον Ραμπί Μρουέ τον γνωρίσαμε στο πρώτο Fast Forward Festival της Στέγης, το 2014, με τη διάλεξη-περφόρμανς Pixelated Revolution και την περφόρμανς Riding on the cloud, δύο ιδιότυπα θεάματα για την εκρηκτική κατάσταση στη Μέση Ανατολή. Τον ξαναείδαμε στο Fast Forward Festival 5, με τη συναρπαστική διάλεξη-περφόρμανς So little time. Σε λιγότερο από ένα μήνα θα τον δούμε ξανά, να εφορμά στη σκηνή της Στέγης με δύο έργα στο πλαίσιο του Dance On Ensemble -πρωτοβουλία του DIEHL+RITTER gUG που χρηματοδοτείται από τον Ομοσπονδιακό Επίτροπο της Γερμανίας για τον Πολιτισμό και τα Μέσα-: Θα παρουσιάσει τις παραστάσεις Elephant και You Should Have Seen Me Dancing Waltz με την τελευταία μάλιστα να κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της εδώ στην Αθήνα. 

Ας γνωρίσουμε όμως τα δύο έργα καλύτερα.

Το Elephant είναι ένα έργο για την ανθρώπινη φύση. Χτίστηκε πάνω σε μια συλλογή από 316 σχέδια νεκρών σωμάτων, τα οποία ο καλλιτέχνης ζωγράφιζε επί έναν χρόνο – ένα κάθε μέρα. Τι αφήνει πίσω του ένας πόλεμος ή ένα έγκλημα; Τι θα απομείνει από ένα νεκρό σώμα; Η εικαστική γλώσσα του Ραμπί Μρουέ μετασχηματίζεται εδώ σε κάτι βαθιά σωματικό, καθώς συνεργάζεται με δύο εξαιρετικούς χορευτές, τους Ty Boomershine και Jone San Martin.

Το You Should Have Seen Me Dancing Waltz είναι μια διερεύνηση της έννοιας του τείχους ως προστασίας, αλλά και ως ορίου ανάμεσα στο μέσα και το έξω, στο ιδιωτικό και το δημόσιο, στην οποία το δέρμα του χορευτή γίνεται το όχημα μιας αλληγορίας. O ίδιος ο Μρουέ αναφέρει σχετικά:

«Αυτό το χορευτικό κομμάτι θα διερευνήσει την ιδέα του τείχους σε συνάρτηση με το σώμα του χορευτή, μέσω των εννοιών αφενός του τείχους-συνόρου και αφετέρου του δέρματος του ανθρώπινου σώματος, καθώς και τις δύο αυτές έννοιες ως διαχωρισμό ανάμεσα στα αποκαλούμενα μέσα και έξω, ιδιωτικό και δημόσιο, εδώ και εκεί. Το τείχος ως μια υπόσχεση να μας παράσχει καταφύγιο και ασφάλεια, ως φράχτης που μας προστατεύει από εχθρούς και από ασθένειες· από τον θάνατο. Το δέρμα ως ένα εύκαμπτο τείχος του σώματος και ως ένα άκαμπτο, αόρατο σύνορο για παραδόσεις, ταμπού και συνήθειες. Πότε κλείνει και πότε ανοίγει; Τι πάχος έχει; Τι χρώμα δέρματος; Τι ουλές έχει; Τι ηλικία; Πώς αλλάζει με την πάροδο του χρόνου; Και πότε καταρρέει; Αόρατα τείχη μέσα στο σώμα και μέσα στην πόλη. Αντίσταση και χρόνος. Νεκρό παχύ δέρμα. Το σώμα του χορευτή ως ένα τείχος προστασίας του μέσα από το έξω και του έξω από το μέσα· διάφανο στην αδιαπερατότητά του. Θα μπορούσε να είναι αλήθεια ότι το δέρμα είναι μια διαχωριστική γραμμή του μέσα από το έξω; Κι αν ναι, υπάρχει τότε ένας πόλεμος ανάμεσα στις δύο πλευρές; Ένας εμφύλιος πόλεμος;».

Το ανθρώπινο σώμα μπαίνει στο μικροσκόπιο με τον επώδυνο, μα πάντα ποιητικό τρόπο του διεθνούς καταξιωμένου δημιουργού από την Βηρυτό.

Info
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση. 08-11 – 10-11-2019. Τιμές εισιτηρίων: 5 — 18 €. Έναρξη Προπώλησης Φίλων & Γενικού Κοινού: 14 ΟΚΤ 2019, 17:00 Κανονικό: 7, 10, 15, 18 € Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 8, 12, 14 € Παρέα 10+ άτομα: 7, 11, 13 € Κάτοικος Γειτονιάς: 7 € Ανεργίας, ΑμεΑ: 5 € | Συνοδός ΑμεΑ: 10 € Ομαδικές κρατήσεις στο [email protected].