«Κι αν καταβροχθίζαμε ο ένας τον άλλον;» της Μαρίας Γοργία σε Αθήνα και Βερολίνο

ki-an-katabroxthizame-o-enas-ton-allon-enas-ton-allon
ΤΕΤΑΡΤΗ, 23 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Παράλληλα, η ομάδα χορού Αμάλγαμα πραγματοποιεί οντισιόν για το νέο της έργο.

Τι λέει ο καθρέφτης σας.Είναι πάντα ο άλλος που κοιτάει από μέσα. Αυτόν τον άλλον ψάχνουμε όταν σκάβουμε στα ξένα κορμιά, πέρα από τους εαυτούς μας. Μπορεί να μην υπάρχει ούτε ο ένας ούτε ο άλλος, μόνο το τίποτε στην ψυχή μας που κρώζει για τροφή. Χάινερ Μύλλερ

Τη στιγμή αυτή που η εικόνα του άλλου έρχεται για πρώτη φορά να με σαγηνεύσει, δε διαφέρω σε τίποτε από τη θαυμαστή Κότα του ιησουίτη Αθανασίου Κίρχερ. Ρολάν Μπαρτ

Το τελευταίο νέο έργο της Μαρίας Γοργία και της ομάδας Αμάλγαμα, «Κι αν καταβροχθίζαμε ο ένας τον άλλον;» με τα 31 sold out στις 35 μέχρι στιγμής παραστάσεις του, ξαναέρχεται από την Παρασκευή 8 Νοέμβρη 2019 και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στην Αθήνα. Θα συμμετέχει επίσης με 2 παραστάσεις στο Βερολίνο, στις 21 & 22 Νοεμβρίου, στον γνωστό χώρο παραστατικών τεχνών του Βερολίνου DOCK11, παίρνοντας μέρος στο HOME-MADE “MoVe”, Performance/Festival, Contemporary Dance Makers from Greece, με Curator τον Χορογράφο/Performer Γιάννη Αντωνίου.

Το έργο φέρνει το πλέον αγαπημένο θέμα της χορογράφου στο προσκήνιο: τον ίδιο τον Έρωτα.

Πώς θα μπορούσαν να συνδυαστούν το πολύ δυνατό και καυστικό «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ, το μοναδικής σημειολογικής αξίας «Αποσπάσματα του Ερωτικού Λόγου» του Ρολάν Μπαρτ, η καθηλωτική και πλέον ερωτική-οργασμική μουσική του Βάγκνερ από το έργο «Τριστάνος και Ιζόλδη, ένα από τα πιο ερωτικά ποιήματα, ο «Σάρκινος Λόγος» του Γιάννη Ρίτσου, και τα κείμενα που αναφέρονται σε σκηνές καθημερινότητας του ζευγαριού, εμπνευσμένα κυρίως από προσωπικά βιώματα της χορογράφου, αλλά ταυτόχρονα αναφορικά στις παθογένειες της δυτικής νεωτερικής κοινωνίας;

Πώς ο Χώρος Αμάλγαμα στη Μενάνδρου 47, μπορεί να μεταμορφωθεί, χωρίς κανένα θεατρικό σκηνικό, αλλά χρησιμοποιώντας τα αρχιτεκτονικά-σημειολογικά στοιχεία του χώρου, ή και απλά αντικείμενά του,(όπως οι καρέκλες των θεατών),στις διάφορες εικονοποιίες του έργου: Δικαστήριο, Πλοίο, Μπουρδέλο (με άνδρες πόρνους), Σπίτι και άλλους χώρους;

Η φυσιολογία και ψυχολογία του Έρωτα, η πάλη των φύλων, η πλεονεξία του εγωκεντρικά θρεμμένου ατόμου, (προιόν της νεοφιλελεύθερης κοινωνίας αλλά και της σχέσης του με τη μητέρα-τροφό κτλ),το οποίο ασυνείδητα ή συνειδητά επιδιώκει διαρκώς  να επικρατήσει, να καταδυναστεύσει, να εξουσιάσει το ερωτικό του αντικείμενο,η σχέση θύτη-θύματος, η εξαρτητική σχέση που δεν είναι παρά το προιόν των αρχαικών σχέσεων του ατόμου, το αδιέξοδο των σχέσεων, ο Έρωτας ως μορφή ύπνωσης, και από την άλλη πλευρά, το πάθος και η ρομαντική αντίληψη που έχουμε για τον Έρωτα στη Δύση ακόμα και στα χρόνια της νεωτερικότητας, όλα τα παραπάνω εμπεριέχονται μέσα στον ίδιο δραματουργικό καμβά του έργου.

Ο «Τριστάνος και Ιζόλδη» του Ρίχαρντ Βάγκνερ (ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού),έχει επιλεγεί ως ένα από τα πλέον ερωτικά έργα στην ιστορία της δυτικής μουσικής. Συγκεκριμένα σημεία και άριες διατρέχουν το έργο, εκ των οποίων το Prelude και το Liebestod εμρηνεύονται ζωντανά από τη Νάνσυ Παπακωνσταντίνου.

Σύλληψη-Ιδέα/Χορογραφία/Σκηνοθεσία/Σκηνογραφία/Δραματουργία: Μαρία Γοργία

Βασικά Κείμενα: «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ και «Αποσπάσματα του Ερωτικού Λόγου» του Ρολάν Μπαρτ Ποίημα: Σάρκινος Λόγος του Γιάννη Ρίτσου Άλλα Κείμενα: Μαρία Γοργία Μουσική: Επιλεγμένα μέρη από το έργο Τριστάνος και Ιζόλδη του Ρίχαρντ Βάγκνερ Οπερατική Φωνή: Νάνσυ Παπακωνσταντίνου

Ερμηνεύουν: Μαρκέλλα Μανωλιάδη, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Νάνσυ Παπακωνσταντίνου, Γιάννης Σταυρόπουλος, Μαρία Γοργία.

Υποκριτική λόγου: Αγγελική Καριστινού Σκηνικά/Κοστούμια: Μαρία Αλεκτορίδου Σύμβουλος Δραματουργίας: Μιράντα Βατικιώτη Επικοινωνία Τύπου: Μαρία Κωνσταντοπούλου Φωτογραφίες: Αγγελική Σβορώνου, Γιώργης Νουκάκης, Βαγγέλης Αγγελάκης, Έλενα Κανάκη, Γιώργος Μαρινάκης.

Info
Χώρος Αμάλγαμα: Μενάνδρου 47, 5ος όροφος, Αθήνα. Παραστάσεις: Από 8 Νοεμβρίου 2019, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή έω 17 Νοεμβρίου. ‘Ωρα έναρξης 21.00. Διάρκεια: 75 λεπτά. είσοδος με ελεύθερη συνεισφορά. Απαραίτητη τηλεφωνική κράτηση στο 6944686991 και στο 6975619682

***Ο χώρος υποδέχεται αυστηρά έως 50 άτομα.

Η ΟΝΤΙΣΙΟΝ

Παράλληλα, η ομάδα χορού Αμάλγαμα της Μαρίας Γοργία αναζητεί μικρό αριθμό εθελοντών για να συμμετέχουν σε λίγες σκηνές του νέου της έργου, που θα παρουσιαστεί από τα τέλη Φεβρουαρίου-αρχές Μάρτη 2020 στην Αθήνα.

Αναζητούνται γυναίκες και άνδρες, από 18 μέχρι και 70 ετών. Η επαγγελματική εμπειρία ΔΕΝ είναι απαραίτητη. Περιορισμένος αριθμός προβών που δε θα ξεπεράσει τις 25 ώρες.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να στείλουν ένα βιογραφικό και μια φωτογραφία στο [email protected] μέχρι και τις 5/12/2019.
Η ΚΛΕΙΣΤΗ ΟΝΤΙΣΙΟΝ (μετά από απάντησή μας στο mail σας), θα πραγματοποιηθεί στο Χώρο της ομάδας Αμάλγαμα, Μενάνδρου 47 στην Αθήνα. Η ημερομηνία θα ανακοινωθεί σύντομα.