Ο Νικόλας Φραγκιουδάκης αγαπά παθολογικά τα ζώα και το θέατρο

nikos-fragkioudakis
ΠΕΜΠΤΗ, 21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019

Ο ηθοποιός συμμετέχει στην παράσταση «Η καλύβα του μπαρμπα-Θωμά» σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καλογιάννη στο Χυτήριο.

«Ώστε αυτή είναι η μικρή κυρία που έκανε αυτόν τον μεγάλο πόλεμο», λέγεται ότι είχε αναφέρει ο  Αβραάμ Λίνκολν όταν συνάντησε τη Χάριετ Μπίτσερ Στόου στην αρχή του Αμερικανικού Εμφυλίου. Εκείνη ήταν η συγγραφέας του βιβλίου «Η Καλύβα του Μπαρμπα-Θωμά», που εκδόθηκε το 1852 και είχε σημαντικό αντίκτυπο στην συμπεριφορά απέναντι στους Αφροαμερικανούς και τη δουλεία στις ΗΠΑ. Ειδικά στην τελευταία περίπτωση το μυθιστόρημα ενέτεινε τη διαμάχη μεταξύ Αμερικανικού Βορρά και Νότου, η οποία οδήγησε στον Αμερικανικό Εμφύλιο Πόλεμο.

«Η Καλύβα του Μπαρμπα-Θωμά» παρουσιάζεται αυτή την περίοδο στη σκηνή του Θεάτρου Χυτήριο σε σκηνοθεσια Αθανασίας Καλογιάννη, με τον Νικόλα Φραγκιουδάκη να κρατά τον ομώνυμο ρόλο. Ο ηθοποιός συστήνεται στο click@life και μιλά για τη σπουδαιότητα του κορυφαίου αυτού βιβλίου.

Γεννήθηκα στην Αθήνα και μεγάλωσα σε δύο όμορφες γειτονιές της Ηλιούπολης τότε που υπήρχαν γειτονιές και είμασταν ελέυθεροι και ασφαλείς.Όμορφα παιδικά χρόνια,γεμάτα κόσμο φίλους και αγάπη από την οικογένεια. 90ς βλέπεις.

Σήμερα ζω σε ένα ρετιρέ στα Εξάρχεια. Στη γειτονιά μου μού αρέσουν τα πάντα και ταυτόχρονα τα ίδια πράγματα είναι αυτά που με διώχνουν από εκεί. Πάντα ήθελα ένα σπίτι στο κέντρο. Όταν το απέκτησα μετά μου έλειπε πολύ η ησυχία και η καθαριότητα των νοτίων προαστίων. Όταν βρίσκομαι στα νότια προάστια, αποζητώ τη φασαρία και την κινητικότητα του κέντρου. Εδώ εχουμε πρόβλημα λοιπόν. Αυτό που δεν μπορω να συνηθίσω με τίποτα στο κέντρο είναι οι βρώμικοι δρόμοι.

Μικρός ήθελα να γίνω κτηνίατρος. Μάλιστα θα σπούδαζα σε πανεπιστήμιο της Ιταλίας γι αυτό είχα ξεκινήσει και μαθήματα ιταλικών. Η παθολογική μου αγάπη για τα ζώα με είχε σπρώξει στην απόφαση αυτή. Μετα απλά με βρήκε η πραγματική μου κλίση. Η αγάπη μου για τα ζώα όμως δε χαθηκε. Έγινε πιο αγνή και ουσιαστική. Αυτή τη στιγμή ζω με δύο τρελές γάτες. Μία μαύρη και μια άσπρη.

Στη γειτονιά όταν παίζαμε με τους φίλους μου, διοργανώναμε παραστάσεις τα καλοκαίρια για συγγενείς και φίλους. Αυτό κράτησε για πολλά καλοκαίρια και με την πάροδο του χρόνου συνειδητοποιούσα ότι εκεί υπάρχει φλέβα. Μετά στο πανεπιστήμιο κατάλαβα ότι η υποκριτική είναι ζωτικής σημασίας για μένα. Με όποιο κόστος.

Σπούδασα στο πανεπιστήμιο της Πάτρας στο τμήμα θεατρικών σπουδών. Τέλεια χρόνια και μετέπειτα σπούδασα υποκριτική στην Αθήνα στην δραματική σχολή Βεάκη.

Εχω δεί πολλές θεατρικές παραστάσεις στη ζωή μου αλλα ο σκηνοθέτης που με σημάδεψε ήταν ο Λευτέρης Βογιατζής.Οι παραστάσεις του ήταν εκείνες που επισφράγισαν την αποφαση μου να ασχοληθώ με την υποκρτική. Θέλω να πιστεύω ότι το ίδιο συνέβη και σε πολλούς συναδέλφους.Ήταν σχολείο οι δουλειές του.Λείπει πολύ.

Το βιβλίο «Η καλύβα του μπαρμπα Θωμά» της Χάριετ Μπίτσερ Στόου είναι βασισμένη στη ζωή του σκλάβου Θωμά. Με γλαφυρό  τρόπο, αλλά χωρίς υπερβολές παρουσίαζε την κακομεταχείριση των μαύρων από τους λευκούς. Το ξύλο, τους βιασμούς, την απαξίωση της ανθρώπινης ζωής. Τον μαύρο ως εμπόρευμα. Ήθελε να ευαισθητοποιήσει το κοινό και σε μεγάλο βαθμό τα κατάφερε.

Στην παράσταση υποδύομαι τον μπαρμπά Θωμά, έναν σκλάβο που περνάει από αφεντικό σε αφεντικό και στοικά δέχεται τη μοίρα του ,χωρίς να χάσει ούτε μια στιγμή  την πίστη του στη ζωή ,στο θεό και στην ελπίδα.Πράγματα και καταστάσεις που εμείς οι Δυτικοί δε μπορούμε να φαναστούμε ότι μπορεί να συνεβαίναν ή συμβαίνουν .Αυτή είναι και η μαγεία του ρόλου και του θεάτρου γενικότερα. Η έρευνα που κάνεις για τη διαδρομή ενός ρόλου.

Αυτό το βιβλίο ήταν το πιο δημοφιλές σε πωλήσεις μυθιστόρημα του 19ου αιώνα και το δεύτερο πιο δημοφιλές εκείνου του αιώνα μετά τη Βίβλο, συγκλόνισε τη ρατσιστική Αμερική και στήριξε τον εμφύλιο πόλεμο για την απελευθέρωση των μαύρων σκλάβων.

Την επικαιρότητά του δεν χρειάζεται να την αναλύσουμε. Μόνο να δούμε τι γίνεται με του πρόσφυγες ανα τον κόσμο.

Θέλω να κάνω θέατρο που με εξελίσσει, που πειραματίζεται και δεν μένει στάσιμο. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Α και, ωραίες συνεργασίες με καλούς ανθρώπους.

Info
Πολυχώρος Τέχνης Χυτήριο
Ιερά Οδός 44, Κεραμεικός, 210-66 16 877, 6944 297 666. κάθε Κυριακή στις 15:00 και καθημερινές για σχολεία

Extra Παραστάσεις για την περίοδο των εορτών

  • Τετάρτη         25/12         18:00
  • Πέμπτη          26/12        15:00
  • Παρασκευή    27/12        18:00
  • Τετάρτη          1/1            18:00

Γενική είσοδος: 10€  (Ειδικές τιμές για συλλόγους και ομαδικά εισιτήρια)

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΦΑΡΑΖΗ