Διαμαντής Αδαμαντίδης: «Έχουμε την τάση να κάνουμε σχέδια με αυτά που δεν έχουμε»

diamantis-adamantidis Elina Giounanli
ΠΕΜΠΤΗ, 23 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2020

Εκ των ηθοποιών της παράστασης «Το Σύστημα του Πόντζι» του Νταβίντ Λεσκό που ανεβαίνει σε πανελλήνια πρώτη σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα, στο θέατρο 104.

Η Εταιρεία Θεάτρου Θέση, μετά το «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» και τον «Δον Κιχώτη», παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το θεατρικό έργο «Το Σύστημα του Πόντζι» του Νταβίντ Λεσκό, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα, στο θέατρο 104, απ’ τις 25 Ιανουαρίου.

Με όχημα το σωματικό θέατρο, το χιούμορ, τη χορικότητα και τον διάλογο μουσικής και λόγου, τέσσερις ηθοποιοί ενσαρκώνουν 60 ρόλους σε μια μουσική κωμικοτραγική παράσταση για την πρώτη οικονομική φούσκα όλων των εποχών, στα συντρίμμια της οποίας στηρίχθηκε η σύγχρονη παγκόσμια οικονομία.

Ο Διαμαντής Αδαμαντίδης, εκ των ηθοποιών του έργου, συστήνεται στο [email protected]

Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη. Είμαι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και αυτοδίδακτος όσον αφορά τη μουσική.

Σήμερα ζω στην Αθήνα, στα Ιλίσια. Αυτό που μου αρέσει στην περιοχή μου είναι ότι βρίσκονται τα πάντα δίπλα μου. Μπορώ σε 15 λεπτά με τα πόδια να βρίσκομαι στο κέντρο και γενικότερα οπουδήποτε. Είναι γεμάτη μαγαζιά και σφύζει από ζωή. Και αυτό είναι που δεν μου αρέσει καμιά φορά. Η πολλή φασαρία.

Με θυμάμαι από πάντα να λέω ότι θέλω να γίνω παιδίατρος και μετά ξαφνικά ηθοποιός. Το λογικό άλμα δεν ξέρω πώς έγινε.

Η αφορμή να ασχοληθώ επαγγελματικά σίγουρα ήταν το ενδιαφέρον μου για το θέατρο και την υποκριτική γενικότερα. Έβλεπα παραστάσεις και ταινίες και έλεγα ότι θέλω κι εγώ να το κάνω αυτό. Αν κάτι μου έδωσε μεγαλύτερη ώθηση για να το τολμήσω, είναι το ότι έχασα τον πατέρα μου στην εφηβεία. Αυτό με έκανε να σκεφτώ ότι δεν έχει και πολύ νόημα να ασχοληθώ με κάτι που δεν μου αρέσει στη ζωή μου και να χάνω τον χρόνο μου. Το ίδιο και με τη μουσική.

Δεν θα έλεγα ότι υπάρχει μια συγκεκριμένη λίστα πραγμάτων με τις επιρροές μου. Νομίζω ότι είναι ένας συνδυασμός ταινιών και παραστάσεων που έχω δει, βιβλίων που έχω διαβάσει, μουσικών που έχω ακούσει και ανθρώπων που έχω γνωρίσει και συναναστραφεί. Αυτά που μου άρεσαν αλλά και αυτά που δεν μου άρεσαν.

Το έργο το οποίο ανεβάζουμε φέτος με την ομάδα μου, την Εταιρεία Θεάτρου Θέση, λέγεται “Το Σύστημα του Πόντζι”. Η σκηνοθεσία είναι του Μιχάλη Σιώνα, σταθερού μας συνεργάτη και φίλου από την αρχή. Είναι του Γάλλου συγγραφέα Νταβίντ Λεσκό και αφηγείται την ιστορία του Τσαρλς Πόντζι, ενός Ιταλού μετανάστη που κατάφερε στις αρχές του εικοστού αιώνα να δημιουργήσει στις Ηνωμένες Πολιτείες ένα από τα πρώτα επενδυτικά συστήματα “πυραμίδα”, ένα σύστημα που κατέληξε σε μια από τις πρώτες οικονομικές φούσκες.

Elina Giounanli
Υποδύομαι τον Τσαρλς Πόντζι.

Η ιδιαίτερότητα του έργου είναι ότι είναι γραμμένο με έναν δικό του ρυθμό που δύσκολα μπορείς να τον μεταβάλεις. Έχει απανωτές μικρές σκηνές με γρήγορες εναλλαγές τόπων και προσώπων. Πολλοί ρόλοι - δορυφόροι γύρω από τον κεντρικό χαρακτήρα. Και το στόιχημα που βάλαμε είναι ότι όλα αυτά θα συμβούν από τέσσερα άτομα.

Το έργο, κατά τη γνώμη μου, μιλάει για κάτι που είναι διαχρονικό: την επιθυμία του ανθρώπου για χρήμα και την τάση του να κάνουμε σχέδια με αυτά που δεν έχουμε. Παίζει με τις έννοιες του νόμιμου και του ηθικού. Εμένα προσωπικά με κάνει να σκέφτομαι ότι εν τέλει, στην προοπτική του χρήματος είμαστε όλοι Πόντζι.

Elina Giounanli
Θέλω να κάνω ένα θέατρο ομαδικό, που στηρίζεται στη δύναμη του συνόλου και όχι απαράιτητα στη δύναμη-δυναμική του πρωταγωνιστή, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχεις ως ατομικότητα. Ο ρόλος του καθενός είναι οι άλλοι άνθρωποι που βρίσκονται μαζί του στη σκηνή. Ένα καλοκουρδισμένο όργανο, που μέσα από την ομάδα αναδεικνύεται και το άτομο και -κυρίως- το έργο.

Επόμενα σχέδια; Προσωπικά ασχολούμαι με διάφορα μουσικά project τα οποία θα με απασχολήσουν για αρκετό καιρό και είναι πράγματα που αγαπώ να κάνω και με πηγαίνουν παρακάτω. Στα της ομάδας μας, κάποιες παραστάσεις με τις προηγούμενες μας παραγωγές, το “Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας” και τον “Δον Κιχώτη”, που δεν τις αφήνουμε και δεν μας αφήνουν για κάποιο λόγο. Και φυσικά, να δούμε πού και πόσο θα μας ταξιδέψει “Το Σύστημα του Πόντζι”. Και το μέλλον θα δείξει.

Συγγραφέας: Νταβίντ Λεσκό
Mετάφραση: Έρση Βασιλικιώτη
Σκηνοθεσία: Μιχάλης Σιώνας
Επιμέλεια Κίνησης: Χρυσάνθη Μπαδέκα
Μουσική-Sound Design: Διαμαντής Αδαμαντίδης
Σκηνικά-Κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη
Φωτισμοί: Nίκος Βλασόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Στέφανος Πίττας
Β' βοηθός Σκηνοθέτη: Λυδία Βύρλα
Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
Επικοινωνία: Ελεάννα Γεωργίου & Ανζελίκα Καψαμπέλη

Παίζουν: Τρυφωνία Αγγελίδου, Διαμαντής Αδαμαντίδης, Γιάννης Σαμψαλάκης, Μαρία Χάνου

Η παράσταση επιχορηγείται απ’ το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

Info: Θέατρο 104: Ευμολπιδών 41 Αθήνα, 2103455020 & 6951269828. Μέρες και ώρα παραστάσεων: Από 25 Ιανουαρίου έως 1 Μαρτίου, Σάββατο και Κυριακή στις 21:15. Τιμές Εισιτηρίων: Κανονικό: 12€, Μειωμένο (φοιτητικό, πολυτέκνων, ΑμεΑ): 10€, Ανέργων, Ατέλεια: 5€. ΠΡΟΣΦΟΡΑ προπώλησης Early bird (μέχρι τις 11/1): 7€

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: viva.gr, 11876, SevenSpots, Reload Stores, WIND, Βιβλιοπωλεία Ευριπίδης, Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, Αθηνόραμα, Viva Kiosk, Yoleni’s

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΦΑΡΑΖΗ