«World Crisis Theatre»: ένα θεατρικό φεστιβάλ για την κρίση
Θεατρικές ομάδες από την Ελλάδα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Πορτογαλία δίνουν το παρών στο Μικρό Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «World Crisis Theatre» , παρουσιάζοντας έργα που σχολιάζουν την οικονομική κρίση.
Ο σκηνοθέτης Μπρούνο Φρέισνετ συμμετέχει με ένα απόσπασμα από το έργο «The Power of Yes» του πολυβραβευμένου Βρετανού συγγραφέα, σεναριογράφου και σκηνοθέτη, Σερ Ντέιβιντ Χέαρ. Πρόκειται για θεατρική μεταφορά της έρευνας που έκανε ο Χέαρ σχετικά με τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και η οποία περιλαμβάνει συνεντεύξεις από κορυφαίους οικονομολόγους, δημοσιογράφους και μεγαλοεπενδυτές, όπως ο Τζορτζ Σόρος.
Την Ελλάδα εκπροσωπεί το «Cyclops - Survival» από το δραστήριο Ελληνικό Κέντρο Κλασικού Δράματος και Θεάματος του Παντείου Πανεπιστημίου. Το έργο, μια μπρεχτικού τύπου διασκευή του σατυρικού δράματος «Κύκλωψ» του Ευριπίδη, υπογράφει και σκηνοθετεί ο καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου και υπεύθυνος του φεστιβάλ, Γιάγκος Ανδρεάδης. Κεντρικό θέμα η ανθρωποφαγία, όχι μόνο η κυριολεκτική αλλά κυρίως η κοινωνική και πολιτική προέκτασή της. Πρωταγωνιστούν οι : Χρήστος Ευθυμίου, Γιώργος Μωρογιάννης, Μάνια Παπαδημητρίου, Κίμων Ρηγόπουλος κ.ά.
Στις 24 Αυγούστου η ομάδα Teatro Internazionale με το «Espoti a tuto» μας προσκαλεί σε μια… δαντική κατάβαση στην κόλαση της καθημερινότητας, συγκεντρώνοντας πληροφορίες και υλικό από τον δρόμο, την πολιτική, τις εφημερίδες, την παγκόσμια οικονομία αλλά και τα νοικοκυριά.
Την ίδια μέρα η Πορτογαλία συνεχίζει το πρόγραμμα με την «Απάντηση». Σε κείμενο και σκηνοθεσία Ούγκο Μιγκέλ Κοέλο, η παράσταση -μέσα από δηλώσεις κοινωνιολόγων, οικονομολόγων, δημοσιογράφων και πολιτικών- αναζητά απάντηση στο ερώτημα: Έχουμε ακόμα χρόνο για να αλλάξουμε αυτή την πορεία;
Με τη διαδραστική παράσταση «The Satyr Play» της Γερμανίας (σε κείμενο και σκηνοθεσία Κατερίνα Κόκκινος Κένεντι και Αντρέας Βρος) θα ολοκληρωθεί η τελευταία μέρα του φεστιβάλ. Πρόκειται για μια σατιρική προσέγγιση των Ευμενίδων, του τελευταίου μέρους της Ορέστειας του Αισχύλου, που βάζει στο στόχαστρο τα κακώς κείμενα της γραφειοκρατίας και της παρούσας κρίσης.







