Nalyssa Green: «Η εμπειρία του ζωντανού σωματικού δρώμενου είναι αναντικατάστατη»

nalyssa-green
ΤΡΙΤΗ, 19 ΜΑΙΟΥ 2020

Η μουσικός συμμετέχει στην ψηφιακή παράσταση ANTIGONE TEST Ι this is Me in my Room της Έλλης Παπακωνσταντίνου.

Μετά την τελευταία της δημιουργία “Oedipus: Sex with Mum Was Blinding” που παρουσιάστηκε στο BAM (Brooklyn Academy of Music) της Νέας Υόρκης αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές (Η Observer και το OperaWIRE τη συγκατέλεξαν στη λίστα των Νεοϋορκέζικων must-see παραστάσεων), η Έλλη Παπακωνσταντίνου βαδίζει για ακόμα μία φορά σε αχαρτογράφητα μονοπάτια.

Αυτή τη φορά, δημιουργεί μια ψηφιακή παράσταση, σχεδιασμένη για την πλατφόρμα του Zoom σε συνεργασία με την εικαστικό Μαίρη Ζυγούρη (visual poems) και τις καλλιτέχνιδες Nalyssa Green, Kat Papachristou, Σεραφίτα Γρηγοριάδου, Βάλια Παπαχρήστου, Σοφία Μανώλη και Gemma Carbone. Τίτλος της, ANTIGONE TEST Ι this is Me in my Room. Το κείμενό της στηρίζεται στα “Ίχνη της Αντιγόνης” ένα από τα γνωστότερα έργα της σπουδαίας σύγχρονης Σουηδής Χριστίνας Ουζουνίδη που αντλεί από τον αρχαιοελληνικό μύθο της Αντιγόνης και μιλά για την έμφυλη διαχρονική βία και την κατασκευή της έμφυλης ταυτότητας.

Εκ των πρωταγωνιστών του έργου, η μουσικός Nalyssa Green συστήνεται στο clickatlife.

Μεγάλωσα στη Νίκαια. Είχα ξεκινήσει να σπουδάζω στο τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Καποδιστριακού πανεπιστημίου Αθηνών αλλά τα παράτησα. Είμαι αυτοδίδακτη μουσικός. Σήμερα ζω στον Πειραιά.

Μικρή ήθελα να γίνω δημοσιογράφος και συγγραφέα.

Παράλληλα με την πορεία μου στο τραγούδι συνθέτω μουσική για το θέατρο και κάποιες φορές συμμετέχω και ως περφόρμερ σε παραστάσεις. Η ενασχόληση μου με το θέατρο ξεκίνησε τυχαία.

Στο θέατρο οι επιρροές μου είναι κυρίως οι συνεργάτες μου και τα έργα στα οποία έχω δουλέψει. Σημαντικότερη συνεργάτη μου ως προς το ότι με μύησε στο θέατρο και με ενέπνευσε με την σκηνοθετική της τέχνη, θεωρώ την κυρία Άντζελα Μπρούσκου.

Το ANTIGONE TEST Ι this is Me in my Room είναι ένα ιδιαίτερο κείμενο της σύγχρονής μας θεατρικής συγγραφέως Christina Ouzounidis που ασχολείται με το φύλο, το σώμα και τη γλώσσα. Η δομή του είναι αφαιρετική και δεν υπάρχουν σαφείς ρόλοι. Πρόκειται για ένα ρευστό ταξίδι στα δωμάτια του μυαλού μας. 

Η ιδιαιτερότητά του είναι ότι παρουσιάζεται μέσω της πλατφόρμας του Zoom. Πράγμα που πιστέυω ότι συμβαίνει μάλλον πρώτη φορά για μια θεατρική παράσταση. Δημιουργήθηκε τον καιρό της καραντίνας λόγω της θέλησης της θεατρικής μας ομάδας να μη σταματήσει τη δημιουργία. Φτιάχτηκε στα σπίτια της καθεμιάς από μας, με ό,τι μέσο είχε εκείνη τη στιγμή. Ήταν ουσιαστικά η αντανακλαστική μας απάντηση στο τι συμβαίνει στο θέατρο όταν τα θέατρα κλείνουν. Ο πειραματισμός μας με αυτό το νέο ψηφιακό μέσο δημιούργησε μια πολύ δημιουργική και αναπάντεχη νέα γλώσσα.

Θέατρο που αφορά και εγκολπώνει τον θεατή, που μπορεί να βρει μέσα του κάτι απο τον εαυτό του. Να νιώσει, να μετακινηθεί, να συμπεράνει, να αναταθεί. Αυτό το θέατρο θέλω να κάνω.

Irene_Papavasileiou
Το lockdown με πέτυχε καλλιτεχνικά σε φάση έντονου δημιουργικού ρυθμού που απότομα διεκόπη. Αυτό για μένα ήταν και σοκ και ευχαρίστηση του να επανέλθω σε έναν πιο φυσικό και ανθρώπινο ρυθμό καθημερινότητας. Βοήθησε πολύ και το γεγονός ότι δε σταμάτησα να δουλεύω, συνεχίσαμε να δημιουργούμε την Αντιγόνη μας.

Πάρα πολλά ψυχολογικά σκαμπανεβάσματα. Φόβοι, συνειδητοποιήσεις, ομορφιά, ξεκούραση, πόνος, ταραχή, ελπίδα. Κάπως έτσι βίωσα την περίοδο της καραντίνας.

Απ' όλη αυτή την κατάσταση που ζήσαμε και συνεχίζουμε να ζούμε, η πιο σημαντική γνώση που θα είμαστε χαζοί αν δεν πάρουμε είναι αυτός ο φυσικός ρυθμός. Το ότι δεν είναι ανθρώπινο να τρέχουμε συνεχώς. Το ότι δεν είναι φυσικό να καταναλώνουμε τόσο, να ρυπαίνουμε τόσο. Ότι όλα αυτά τα “κανονικά” μόνο βλάπτουν την ψυχή μας και τον πλανήτη. Να ηρεμήσουμε λίγο, να αφουγκραστούμε, να απολαύσουμε το εδώ και το τώρα και να δούμε τα πράγματα αλλιώς.

Να συναντηθούμε μεταξύ μας. Να μοιραστούμε ό,τι μας απασχολεί. Να αγωνιστούμε για τα δικαιώματα μας. Και να εκμεταλλευόμαστε τα εμπόδια με δημιουργικότητα. Αυτό μπορεί και να ανοίξει νέους δρόμους στους ανθρώπους της Τέχνης.

Η εμπειρία του ζωντανού σωματικού δρώμενου δεν μπορεί να αντικατασταθεί από τίποτα. Όλα έχουν τη θέση τους και τίποτα δεν είναι εχθρός του άλλου. Είναι απλά διαφορετικά μέσα.

Το πρώτο πράγμα που θα κάνω όταν τελειώσουμε την πανδημία είναι ταξίδια.

Επόμενα σχέδια; Θέλω να συνεχίσω να ετοιμάζω το νέο μου δίσκο που είχα ξεκινήσει πριν την καραντίνα. Να καταφέρω να βιοποριστώ σε ένα μέλλον που για τον κλάδο μου είναι πολύ αβέβαιο και ιδανικά να περάσω ένα καλοκαίρι σε μια ήσυχη παραλία (με σκιά).

Σύλληψη/Art direction: Έλλη Παπακωνσταντίνου Συγγραφέας: Christina Ouzounidis Μετάφραση από τα Σουηδικά στα Ελληνικά: Margarita Mellberg

Visual art advisor & visual poem Μαίρη Ζυγούρη Μουσική Σύνθεση Nalyssa Green, Κατερίνα Παπαχρήστου Μετάφραση από τα Σουηδικά στα Ελληνικά Ειρήνη Δερμιτζάκη, Gemma H. Carbone, Έλλη Παπακωνσταντίνου Κινησιολογία Βάλια Παπαχρήστου Επιστημονικός Σύμβουλος Λίνα Ρόζη

ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ: Nalyssa Green Σεραφίτα Γρηγοριάδου Gemma H. Carbone Βάλια Παπαχρήστου Κατερίνα Παπαχρήστου Σοφία Μανώλη

Special Guest: Χλόη Κολύρη

Βοηθός σκηνοθέτη Α’ Ειρήνη Δερμιτζάκη Βοηθός Σκηνοθέτη Β’ Ηρώ Λέφα

Φωτογραφία FLP Athens, Σοφία Μανώλη. Τρέιλερ & Motion graphics FLP Athens. Eπικοινωνία Μαρία Τσολάκη, Ευαγγελία Σκρομπόλα.

Παραγωγή ΟDC ENSEMBLE

Η παράσταση υποστηρίζεται από το Υπουργείο Πολιτισμού, το Arts Council της Σουηδίας (Kulturrådet) και την Σουηδική Πρεσβεία στην Ελλάδα και τελεί υπό την Αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Ισότητας και της UNESCO.

Info
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

  • Δευτέρα 18 Μαΐου, 7:15 μμ
  • Τρίτη 19 Μαΐου, 7:15 μμ
  • Τετάρτη 20 Μαΐου, 7:15 μμ
  • Δευτέρα 25 Μαΐου, 6:15 μμ & 8:15 μμ
  • Τρίτη 26 Μαΐου, 6:15 μμ & 8:15 μμ
  • Τετάρτη 27 Μαΐου, 6:15 μμ & 8:15 μμ

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ: 10 € (απλό εισιτήριο), 38,50 € (εισιτήριο αλληλεγγύης για όποια/οιον επιθυμεί να υποστηρίξει την καλλιτεχνική ομάδα). Για να κλείσετε εισιτήρια πρέπει να προηγηθείτε πατώντας εδώ.

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΦΑΡΑΖΗ