«Οθέλλος» με τα ιερά τέρατα του Αγγλικού Θεάτρου
Κορυφαίους καλλιτέχνες του αγγλικού θεάτρου θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του σαιξπηρικού ρεπερτορίου: ο «Οθέλλος» σε σκηνοθεσία του Νίκολας Χάιτνερ, θα μεταδοθεί σήμερα σε απευθείας σύνδεση από το θέατρο Olivier του Λονδίνου, στο πλαίσιο του προγράμματος «Νational Theatre Live», στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (με ελληνικούς υπότιτλους, αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη).
Ο Νίκολας Χάιτνερ, ο διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου της Αγγλίας θα μας παρουσιάσει μια τολμηρή ανάγνωση του έργου. Άλλωστε ο διάσημος σκηνοθέτης, πιστεύει ότι ο Σαίξπηρ είναι «σύγχρονος». Περίπου πριν μια δεκαετία είχε ανεβάσει τον «Ερρίκο τον Ε’», με σαφείς αιχμές για τον πόλεμο στο Ιράκ. Ο δικός του «Οθέλλος» αναφέρεται στην εποχή μας. Το έργο παίζεται στον βρετανικό στρατό προ εικοσαετίας, σε μια στρατιωτική βάση στην Κύπρο.
Στον ομώνυμο ρόλο ο βραβευμένος με το Ολίβιε Αντριαν Λέστερ (Adrian Lester), με τον οποίο ο Χάιτνερ έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με μεγάλη επιτυχία («Ερρίκος ο Ε’»). Στον ρόλο του διπρόσωπου Ιάγου ο επίσης βραβευμένος με Ολίβιε, Ρόρι Κινίαρ (Rory Kinnear), ενώ την εύθραυστη και ενθουσιώδη Δυσδαιμόνα θα ενσαρκώσει η Ολίβια Βινάλ (Olivia Vinall). Τον Κάσιο ερμηνεύει ο Τζόναθαν Μπαίηλυ (Jonathan Bailey).
Η καταστροφική δύναμη της ζήλιας είναι το θέμα που πραγματεύεται το αριστούργημα του Σέξπηρ, που ανέβηκε για πρώτη φορά στη σκηνή το 1604. Ο μαύρος αξιωματικός Οθέλλος, νεόνυμφος με την νεαρή και όμορφη Δυσδαιμόνα, ηγείται μιας μεγάλης στρατιωτικής επιχείρησης και γίνεται θύμα του υπαξιωματικού του Ιάγου, που τον εκδικείται γιατί χάνει την προαγωγή του από τον Κάσιο. Με δόλο και ψέμα ξυπνά στον Οθέλλο τη ζήλεια για τη γυναίκα του, λέγοντας του ότι η Δυσδαιμόνα τον απατά(με τον Κάσσιο), οδηγώντας τον στην καταστροφή.
Πληροφορίες: σήμερα, 26 Σεπτεμβρίου και ώρα 21:00, στην αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Το έργο θα μεταδοθεί με ελληνικούς υπότιτλους. Τιμές εισιτηρίων: 14 ευρώ, 7 ευρώ (φοιτητικό), www.megaron.gr , τηλ. 2107282333.







