Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος στους Δελφούς με την παράσταση «Έξοδος» και τη Σοφία Χιλλ

eksodos-sofia-xill
ΤΡΙΤΗ, 14 ΙΟΥΛΙΟΥ 2020

Το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών συνεργάζεται και πάλι με τον διεθνή Έλληνα σκηνοθέτη για την διοργάνωση της πρώτης εκδήλωσης του φορέα μετά την πανδημία με τίτλο «Έξοδος: Η Τέχνη μετά την Πανδημία».

Διαλέξεις και παραστάσεις στους Δελφούς διοργανώνει το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών υπό τον τίτλο «Έξοδος: Η Τέχνη μετά την Πανδημία» και συνεργάζεται με τον σκηνοθέτη και ιδρυτή του Θεάτρου Άττις, Θεόδωρο Τερζόπουλο για ένα διήμερο που επιστρέφει την Τέχνη στο κοινό.

Κεντρικό γεγονός των εκδηλώσεων, η παράσταση Έξοδος στον Αρχαιολογικό χώρο των Δελφών με την Σοφία Χιλλ να ερμηνεύει μονολόγους από τις τραγωδίες Μήδεια, Αντιγόνη και ’Αλκηστις και χρησμούς της Πυθίας, σε επιμέλεια-διδασκαλία του διεθνούς φήμης Έλληνα σκηνοθέτη. 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης την παράσταση Αντιγόνη του Σοφοκλή στο θέατρο «Φρύνιχος», σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου από τη θεατρική ομάδα «Σημείο Μηδέν».

Το πρόγραμμα του διημέρου για τις εκδηλώσεις «Έξοδος: Η Τέχνη μετά την Πανδημία» 

Παρασκευή 17 Ιουλίου

12.00
Αίθριο Συνεδριακού Κέντρου
Διαλέξεις και συζήτηση με θέμα «Η Τέχνη μετά την Πανδημία»

Στις 12.00 στον Υπαίθριο χώρο του Κέντρου θα γίνουν διαλέξεις και συζήτηση με θέμα «Η Τέχνη μετά την Πανδημία». Ομιλητές: Θεόδωρος Τερζόπουλος σκηνοθέτης, Αθανασία Ψάλτη Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Φωκίδας, Δημήτρης Τσατσούλης Καθηγητής Σημειωτικής του Θεάτρου και Θεωρίας της Επιτέλεσης Πανεπιστήμιο Πατρών-κριτικός θεάτρου, Πηνελόπη Χατζηδημητρίου Δρ. Θεατρολογίας διδάσκουσα, στο διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας και Πολιτισμού, Α.Π.Θ., Παναγιώτης Βελιανίτης συνθέτης-μουσικοπαιδαγωγός, Γιώργος Σαμπατακάκης Επίκουρος Καθηγητής Θεατρολογίας Πανεπιστήμιο Πατρών, Ιλειάνα Δημάδη υπεύθυνη Δραματουργίας Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, Σάββας Στρούμπος σκηνοθέτης.

21.00
Θέατρο ΦΡΥΝΙΧΟΣ:
Σοφοκλή ΑΝΤΙΓΟΝΗ
Σκηνοθεσία Σάββας Στρούμπος
Ομάδα Σημείο Μηδέν

Μετά από δύο επιτυχημένους κύκλους παρουσίασης (Μάιος-Ιούνιος 2019 και χειμερινή σεζόν 2019-2020) και μία περιοδεία το καλοκαίρι του 2019, η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή θα παρουσιαστεί εκ νέου σε ανοιχτά θέατρα σε όλη την Ελλάδα ξεκινώντας από το Θέατρο “Φρύνιχος” στους Δελφούς στις 17 Ιουλίου.

Αξίζει να σημειωθεί πως η παράσταση είναι το αποτέλεσμα πολύμηνου εργαστηρίου πάνω στην αρχαία Τραγωδία, που ξεκίνησε τον Οκτώβρη του 2018 και ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2019, με την πρώτη παρουσίασή της στο «Θέατρο Άττις-Νέος Χώρος». Για τις ανάγκες της ερευνητικής διαδικασίας και της παράστασης δημιουργήθηκε νέα μετάφραση του έργου από τον Δημήτρη Δημητριάδη.

Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης
Σκηνοθεσία, διαμόρφωση χώρου, επιμέλεια κοστουμιών: Σάββας Στρούμπος
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης
Φωτισμοί: Κώστας Μπεθάνης
Δραματολόγος: Μαρία Σικιτάνο
Photo credits: Αντωνία Κάντα
Δημιουργία αφίσας: Soul Design

Διανομή:
Αντιγόνη: Έβελυν Ασουάντ
Κρέων: Κωνσταντίνος Γώγουλος
Τειρεσίας – κορυφαία Χορού: Έλλη Ιγγλίζ
Ισμήνη – Αγγελιαφόρος: Άννα Μαρκά – Μπονισέλ
Αίμων: Γιάννης Γιαραμαζίδης
Ευρυδίκη – κορυφαία Χορού: Ρόζυ Μονάκη
Φύλακας – Εξάγγελος: Στέλιος Θεοδώρου – Γκλίναβος
Χορός: η Ομάδα

Πληροφορίες:
Προπώληση: viva.gr | Από 10 ευρώ

Σάββατο 18 Ιουλίου

19.30
Αρχαιολογικός χώρος Δελφών- πλάτωμα στην ανατολική πλευρά του ναού του Απόλλωνα
ΕΞΟΔΟΣ | Σκηνική σύνθεση μονολόγων από τις τραγωδίες Μήδεια, Άλκηστις, Αντιγόνη καθώς και χρησμών της Πυθίας

Με τη Σοφία Χιλλ
Επιμέλεια-Διδασκαλία: Θεόδωρος Τερζόπουλος

Στις 19.30 στον Αρχαιολογικό χώρο των Δελφών, στο πλάτωμα ανατολικής πλευράς ναού του Απόλλωνα η Σοφία Χιλλ θα ερμηνεύσει μονολόγους από τις τραγωδίες Μήδεια, Αντιγόνη και Άλκηστις και χρησμούς της Πυθίας, σε επιμέλεια-διδασκαλία του Θεόδωρου Τερζόπουλου.

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος σημειώνει: «Έξοδος στην αρχαία τραγωδία είναι η στιγμή που το δράμα κορυφώνεται και οδεύει προς το τέλος του. Η επερχόμενη τάξη στο χάος σύντομα ανατρέπεται από έναν αστάθμητο παράγοντα, η πόλη εξακολουθεί να νοσεί, η φύση συνεχίζει να καταστρέφεται. Ωστόσο, ο άνθρωπος δεν παύει να αναζητά το μέτρο των πραγμάτων, ενώ αυτό πάντα του διαφεύγει. Οριστική έξοδος από την δίνη της τραγωδίας δεν υπάρχει. Κάθε απόπειρα εξόδου σηματοδοτεί και την είσοδο σε μια νέα δίνη αγωνίας και πάθους. Η αγωνία εξακολουθεί. Το ερώτημα «Περί τίνος πρόκειται;» συνεχίζει να τίθεται. Έξοδος, όμως, είναι και η στιγμή της συνειδητοποίησης, του αναστοχασμού, το κοίταγμα πέρα από τον ορίζοντα μετά τον κατακλυσμό των παθών. Ο τραγικός ήρωας αποχωρεί από την σκηνή έχοντας διανύσει τον δρόμο του δύσβατου πεπρωμένου του. Βγαίνει αφήνοντας το αποτύπωμά του μέσα μας».

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη αλλά οι διαθέσιμες θέσεις είναι, αναπόφευκτα, πολύ περιορισμένες, για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. (Πληροφορίες: 210.3312781 & 22650. 82731)