Τι θα δούμε φέτος στο Θέατρο Προσκήνιο που ανέλαβε ο Δημήτρης Καραντζάς

dimitris-karantzas
ΠΕΜΠΤΗ, 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα παραστάσεων και δύο σεμινάρια για τη σεζόν 2020-2021.

Τον Ιούνιο έγινε γνωστό ότι ο Δημήτρης Καραντζάς θα αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου «Προσκήνιο». Όπως σημείωναν τότε οι Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη: «Ο στόχος της συνεργασίας μας είναι η δημιουργία ενός χώρου έρευνας πάνω στο θέατρο και ανάπτυξης των συνθηκών που θα δώσουν το δικό τους στίγμα στην τέχνη μας».

Τώρα, ο σκηνοθέτης είναι έτοιμος να ανοίξει την αυλαία του νέας, θεατρικής του στέγης.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΡΑΝΤΖΑ

“Η ανακοίνωση της έναρξης αυτού του χώρου έρχεται σε μια πολύ κρίσιμη και μετέωρη στιγμή για τους καλλιτέχνες και το σύνολο της κοινωνίας, στην οποία  η ομάδα των συνεργατών μου κι εγώ νιώσαμε την ανάγκη να απαντήσουμε με δράση και πράξη. Η κίνηση αυτή έρχεται ως συνέχεια δυο γόνιμων συνεργασιών (Νεφέλες του Αριστοφάνη- Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2019 και Τρεις Αδελφές του Τσέχωφ - Θέατρο Βεάκη 2020). Είναι ένα σχέδιο που με κάθε ρίσκο θα επιχειρήσουμε να πραγματοποιήσουμε, με την ελπίδα να προσφέρουμε τροφή για σκέψη και με την ανάγκη να ανταλλάξουμε ερεθίσματα ακόμα και στις πιο δυσχερείς συνθήκες.

Η σκηνή αυτή ξεκινάει ως τόπος έρευνας γύρω από τις παραστατικές τέχνες, με έναν σταθερό πυρήνα συνεργατών, που στα επόμενα βήματά της θα διευρυνθεί με προσκλήσεις σε άλλους καλλιτέχνες, με θεματικά φεστιβάλ (γύρω από έναν συγγραφέα, μια εποχή, ένα θέμα ή έναν τρόπο θεάτρου) και εργαστήρια.

Κύριοι άξονες και θεματικές του χώρου θα είναι η «τραγωδία δωματίου» και τα κλασικό ρεπερτόριο,  χωρίς να εξαιρούνται σύγχρονα εγχώρια η ξένα κείμενα.

Η τέχνη είναι ένα ζωτικό πεδίο  που οφείλει να αφομοιώνει τις εκάστοτε κοινωνικές συνθήκες και να παραμένει πάντα ενεργό – όπως γινόταν ανά του αιώνες .

Το θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ λαμβάνοντας υπόψιν τις ιδιαιτερότητες της εποχής προχωρά στις εξής βασικές δράσεις:

Οι παραστάσεις του χειμώνα θα μπορούν να είναι προσβάσιμες και online, σε ειδικά σκηνοθετημένη συνθήκη προκειμένου να παράγεται ένα άρτιο καλλιτεχνικό έργο, έναντι εισιτηρίου καθώς η τέχνη και η εργασία όλων γύρω απ’ αυτήν δεν μπορεί να παρέχεται δωρεάν.

Επίσης διαμορφώνουμε κάποια πακέτα συνδρομής σε ειδικές τιμές με σκοπό να διευρύνουμε την πρόσβαση του κοινού στο θέατρο.

Έτσι ο άξονας  «τραγωδία δωματίου» ξεκινάει με τον Οιδίποδα του Σοφοκλή – την τραγωδία της υπαρξιακής περιπλάνησης του ανθρώπινου όντος και την τραγωδία της ταυτότητας. Την πιο γνήσια τραγωδία της γνώσης. Πρόκειται για μια σύνθεση βασισμένη στο κείμενο του Σοφοκλή σε μετάφραση Μίνωα Βολανάκη και στο σενάριο του Pasolini για τον Οιδίποδα Τύραννο. Η επιλογή αυτή είναι πολλαπλώς συμβολική καθώς συνεχίζει την έρευνα γύρω από τη δομή και την εσωτερική διάρθρωση των επιχειρημάτων που τόσο έντεχνα και ανάγλυφα υπάρχουν στην τραγωδία και που ξεκινήσαμε μαζί με τη Θεοδώρα Καπράλου το 2017 με τη Μήδεια ( μια σύνθεση πάνω στο έργο του Ευριπίδη, με ενθέσεις από κείμενα του Pier Paolo Pasolini και του Heiner Muller) και επίσης σ αυτή την τραγωδία της συνείδησης συναντάμε το ερώτημα του μετά. Τι συμβαίνει μετά τη γνώση, τι συμβαίνει μετά τη συνειδητοποίηση  της τραγωδίας, τι συμβαίνει όταν μαθαίνεις ότι η «αρρώστια» είσαι εσύ.

Ο «Οιδίπους» λόγω μεγάλης επιτυχίας στην μικρή καλοκαιρινή του περιοδεία θα επαναληφθεί μέσα στον Οκτώβριο.  Λεπτομερειες θα ανακοινωθούν σύντομα. 

Έναρξη της σεζόν γίνεται με το ποιητικό αριστούργημα της Μαρίνας Τσβετάγιεβα «Φαίδρα». Πρόκειται για μια μεταγραφή του γνωστού μύθου του Ιππολυτου και της Φαίδρας που εμβαθύνει στις πιο κρυφές πτυχές του έρωτα και αποτελεί μια αλληγορία για την «χαμένη» σχέση μας με τη φύση και το ένστικτο.

Κατόπιν  θα ακολουθήσει το έργο του Τσέχωφ «Ο Θείος Βάνιας» . Αυτές οι δυο παραστάσεις θα συνυπάρχουν στο ρεπερτόριο στην εκ νέου διαμορφωμένη σκηνή του Προσκηνίου.

Βοηθός μου στον προγραμματισμό και την οργάνωση του θεάτρου θα είναι η Γκέλυ Καλαμπάκα, η οποία υπογράφει και την οπτική ταυτότητα  του θέατρου.

Με την ελπίδα να πραγματοποιηθούν όλα με τον τρόπο που σχεδιάστηκαν.”

Δημήτρης Καραντζάς

Οι συνεργάτες του θέατρου ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ για τη σεζόν 2020-21

  • Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης
  • Γιώργος Γάλλος
  • Στεφανία Γουλιώτη
  • Αλεξία Καλτσίκη
  • Δημήτρης Καμαρωτός
  • Θεοδώρα Καπράλου
  • Τάσος Καραχάλιος
  • Μαρία Κεχαγιόγλου
  • Χρήστος Λούλης
  • Ηρώ Μπέζου
  • Μαρία Πανουργιά
  • Γιώργος Πούλιος
  • Αναστάσης Ροϊλός
  • Μιχάλης Σαράντης
  • Θεοδώρα Τζήμου
  • Αινείας Τσαμάτη
  • Μαρία Φιλίνη
  • Νίκος Χατζόπουλος κ.α.

Το πρόγραμμα παραστάσεων για τη νέα σεζόν

Οκτωβριος 2020

  • ΟΙΔΙΠΟΥΣ

(μια σύνθεση πάνω στο έργο του Σοφοκλή «Οιδίπους Τύραννος» και στο σενάριο του Πιερ Πάολο Παζολίνι για την ομώνυμη ταινία)

Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Μαρία Κεχαγιόγλου, Μιχάλης Σαράντης

Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης Μετάφραση του έργου του Παζολίνι: Δημήτρης Αρβανιτάκης Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου Σκηνοθεσία- διαμόρφωση σκηνικού χώρου: Δημήτρης Καραντζάς Μουσική: Γιώργος Πούλιος Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

Οι σταθμοί της περιοδείας θα ανακοινωθούν σύντομα.

Νοέμβριος 2020 - Απρίλιος 2021

  • ΦΑΙΔΡΑ της Μαρίνας Τσβετάγιεβα

Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Στεφανία Γουλιώτη , Αλεξία Καλτσίκη, Αναστάσης Ροιλός, Μιχάλης Σαράντης

Μετάφραση: Χρήστος Χρυσόπουλος  Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου  Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς Βοηθός σκηνοθέτη : Γκέλυ Καλαμπάκα Σκηνικό: Μαρία Πανουργιά  Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη Μουσική: Γιώργος Πούλιος Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος 

Ιανουάριος 2020 - Απρίλιος 2021

  • ΘΕΙΟΣ ΒΑΝΙΑΣ του Άντον Τσέχωφ

Παίζουν: Γιώργος Γάλλος, Χρήστος Λούλης, Ηρώ Μπέζου, Θεοδώρα Τζήμου, Αινείας Τσαμάτης, Νίκος Χατζόπουλος, Μαρία Φιλίνη κ.α.

Μετάφραση: Χρύσα Προκοπάκη Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς Βοηθός σκηνοθέτη : Γκέλυ Καλαμπάκα Σκηνικά: Μαρία Πανουργιά Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη Μουσική: Δημήτρης Καμαρωτός Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος 

Ο πρώτος κύκλος σεμιναρίων

  • ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ

Αγώνας ποιητών στον κάτω κόσμο

Ο “Αγώνας των ποιητών” στους Βατράχους του Αριστοφάνη σαν μια χορική τελετουργία ανάβασης. Αν το πρώτο μέρος του έργου συνιστά μία κατάβαση στον Άδη, το δεύτερο μέρος είναι μία ανάβαση. Πώς ακριβώς όμως συντελείται αυτή η ανάβαση; Και πώς μπορεί να λειτουργήσει χορικά αυτό το μέρος του έργου ώστε να αναδειχθεί η Πολιτική και υπαρξιακή της λειτουργία χωρίς ωστόσο να χαθεί το “γελοίον” της κωμωδίας; Στο σεμινάριο θα έχουμε την ευκαιρία να θέσουμε τα παραπάνω ερωτήματα και να ερευνήσουμε τη σκηνική τους απόδοση.

ΑΠΟ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΕΩΣ 2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,

ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΤΡΙΤΗ στις 17:00-22:00 | ΚΟΣΤΟΣ: 150€

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΝΤΖΑΣ

Ο μονόλογος ως θεατρικός διάλογος   

Με αφορμή εκτεταμένους μονολόγους του έργου Ρομπέρτο Τσούκο του Κολτές, το σεμινάριο επιχειρεί να μελετήσει τρόπους και εργαλεία για την διαχείριση του λόγου, για τη διαλεκτική των επιχειρημάτων μέσα σε ένα μονολόγο και για τη διατήρηση της ενέργειας και του νήματος του νοήματος.

ΑΠΟ 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΕΩΣ 3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,

ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ & ΤΡΙΤΗ στις 11:00-16:00 | ΚΟΣΤΟΣ: 150€

Τα σεμινάρια απευθύνονται σε σπουδαστές και απόφοιτους δραματικών σχολών. Απαραίτητη η αποστολή βιογραφικού και φωτογραφίας. Πληροφορίες και αιτήσεις έως 25 Σεπτεμβρίου, αποκλειστικά στο [email protected]