3 παραστάσεις για το Σαββατοκύριακο

askitiki
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 13 ΜΑΙΟΥ 2022

Τι προτείνει το Clickatlife.

«Ασκητική»

 Το εμβληματικό έργο του Νίκου Καζαντάκη σε σκηνοθεσία Πάνου Αγγελόπουλου και μουσική  Δημήτρη Παπαδημητρίου. Επί σκηνής: Θοδωρής Κατσαφάδος, Κοραλία Καράντη, Κωνσταντής Ζημιανίτης, Ρένα Κυπριώτη, Στεφανία Καπετανίδη.

Ο Καζαντζάκης έγραψε ότι η  Ασκητική είναι μια Κραυγή και όλο το έργο του είναι σχόλιο στην Κραυγή αυτή. Μια κραυγή και μια πρόσκληση για τον αγώνα επιβίωσης και εξέλιξης του ανθρώπου.

«Μια κρίσιμη βίαιη στιγμή είναι ιστορική εποχή μας ετούτη, ένας κόσμος γκρεμίζεται, ένας άλλος δεν έχει ακόμη γεννηθεί. Η πρόσκληση είναι μια ώθηση προς τα εμπρός «Η ανώτατη αρετή δεν είναι να ’σαι ελεύτερος, παρά να μάχεσαι για ελευτερία. Μη καταδέχεσαι να ρωτάς: ‘’Θα νικήσουμε; Θα νικηθούμε;’’ Πολέμα!».Ο συγγραφέας μιλάει για τη μάχη του ανθρώπου με τις δυνάμεις της υλικής, πνευματικής και ηθικής φθοράς και την ανάδειξη εκείνων των ικανοτήτων και αρετών που  ωθούν  τον άνθρωπο να μάχεται, να εξελίσσεται, να δημιουργεί, και να ελπίζει.

Info
Έως 29/05
Θέατρο Βρετάνια
Πέμπτη, Παρασκεύ και Σάββατο 21:00
Κυριακή 20:00
Προπώληση

«Μικρό Αναρχικό Καλοκαίρι / Βαρκελώνη ‘36»

Η παράσταση της ομάδας RMS MATAROA σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση συνθέσει ένα νέο αφήγημα για τα γεγονότα του Ισπανικού Εμφυλίου.  Επί σκηνής: Μάνος Βαβαδάκης, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, Κατερίνα Παπανδρέου κ.ά.

Ο Τζωρτζ Όργουελ τρώει μια σφαίρα στο λαιμό. Ο Αντρές Νιν δολοφονείται. Ο Λόρκα εκτελείται. Επτά διαφορετικοί θάνατοι για τον Μπουεναβεντούρα Ντουρούτι, τον θρυλικό ηγέτη των αναρχικών. Ο Τρότσκι καταδικάζει το POUM. Ο Στάλιν αρπάζει τον ισπανικό χρυσό. Ο Χίτλερ ακούει Βάγκνερ στο Μπάιροϊτ. Ο Φράνκο και ο Πρίμο ντε Ριβέρα θαμμένοι δίπλα δίπλα. Ένα παιδί θυμάται τις μέρες στον αναρχικό παιδικό σταθμό. Βαρκελώνη. Το φως που καίει.

Η νέα παράσταση των RMS MATAROA καταπιάνεται με τα γεγονότα του Ισπανικού Εμφυλίου, τα τρία εκείνα χρόνια πριν την απόλυτη επικράτηση του Φράνκο, τότε που ένα μοντέλο κοινωνικής οργάνωσης βασισμένο στον αναρχισμό μετέτρεψε για λίγο την Ουτοπία σε πραγματικότητα. Με καθαρή κριτική ματιά πάνω στην ιστορία και τις ιδεολογίες, δοκιμάζουμε τα θεατρικά όρια, περνώντας από το θέατρο ντοκουμέντο στη θεατρική αφήγηση, και ακόμα σε πιο λυρικές μουσικές φόρμες. Το σινεμά, μια συμφωνική ορχήστρα, όπως κι ένα jam session, φτιαγμένο από ήχους μαζεμένους απ’ το δρόμο, είναι κάποια από τα υλικά της προσπάθειας μας, να συνθέσουμε μια νέα αφήγηση της ιστορίας του ισπανικού εμφυλίου. Μιας ιστορίας που αποτελείται από πολλές θραυσματικές εικόνες. Και κάτι ακόμα: αποτελεί σήμερα το αναρχικό μοντέλο έναν πιθανό τρόπο οργάνωσης της κοινωνίας ή είναι μόνον μία προσωπική στάση ζωής που μπορεί να οδηγήσει στην ευτυχία; Η Βαρκελώνη καίει ακόμα.

Στο πλαίσιο ενός πιο ελεύθερου θεατρικού τρόπου, προτείνονται δύο επιλογές για την παρουσίαση της παράστασης. Μία μικρής και μια μακράς διαρκείας, στην οποία θεατές και ερμηνευτές θα μπορούν να κινούνται με απόλυτη ελευθερία καθ’ όλη τη διάρκεια της, σε μια απόπειρα διαστολής του δραματικού χρόνου.   

Info
Έως 29/05
Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν- Σκηνή Φρυνίχου
Παρασκευή- Σάββατο 20:30 – 23:00 (short version)
Κυριακή 18:00 - 23:00 (long version)
Προπώληση

«Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων»

Στη νέα παράσταση του Παντελή Φλατσούση, δυο ηθοποιοί γίνονται οι παρουσιαστές  ενός αρχείου μη πραγματοποιημένων ατομικών και συλλογικών «σχεδίων». Επί σκηνής: Γιώργο Κριθάρα, Άλκηστις Πολυχρόνη.

Ποια είναι η δυναμική του ακόμα ανεκπλήρωτου, του μη πραγματοποιημένου, του ανολοκλήρωτου; Ποια η θέση του ματαιωμένου σχεδίου σε μία κοινωνία προσανατολισμένη στην επιτυχία; Και ποια μπορεί να είναι η λειτουργία του τόσο σε ατομικό, όσο και συλλογικό επίπεδο σε μια εποχή σημαδεμένη από την παν

δημία του covid 19, όπου τα ματαιωμένα σχέδια συσσωρεύονται και το μέλλον αποτελεί ξανά ένα ανοιχτό διακύβευμα; Μπορεί ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων, ένα αρχείο συσσωρευμένης συλλογικής και ατομικής τρωτότητας να αποτελέσει εφαλτήριο για μια νέα αντίληψη της κοινωνίας;

Ο Παντελής Φλατσούσης, συνεχίζοντας -  μετά το ΕΘΝΙΚΟ ΝΤΕΦΙΛΕ και τη ΛΑΘΟΣ ΧΩΡΑ -  να διερευνά τα όρια μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας, συστήνει αυτή τη φορά τη νέα του δουλειά «Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων» που θα παρουσιαστεί από τις 18 Μαΐου στο θέατρο Κάμιρος στην Κυψέλη. Το κείμενο της παράστασης συνδιαμορφώνεται με την συμμετοχή του κοινού, ενώ όπως σημειώνει ο ίδιος ο σκηνοθέτης  «Κύριος στόχος πρόκειται να είναι η δημιουργία μίας παράστασης μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας. Ταυτόχρονα μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών, τόσο στο παραστασιακό κομμάτι, όσο και στην ''κατασκευή'' της γίνεται η απόπειρα να θεματοποιηθούν ερωτήματα, σχετικά με την σχέση τεχνολογίας και θεατρικής τέχνης, που τέθηκαν από την συγκυρία της πανδημίας: Ποιο θέατρο ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σύγχρονου θεατή; Πώς έχει τροποποιήσει την θεατρική τέχνη η ολοένα και αυξανόμενη προσφορά, πρωτότυπου και μη, παραστασιακού υλικού μέσω διαδικτύου; Ποιος τρόπος να κάνουμε θέατρο ανταποκρίνεται στο αλλαγμένο από τις περιστάσεις βλέμμα μας;

Info
Έως 5/5
Κάμιρος
Τετάρτη - Κυριακή 21:30
Προπώληση