Είδαμε το «Πάρτυ της ζωής μου» με την Ελένη Ράντου

to-partu-tis-zois-mou
ΚΥΡΙΑΚΗ, 22 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2023

Σε σκηνοθεσία Ανέστη Αζά

«Το πάρτυ της ζωής μου» είναι ανάμεσα στις πιο αγαπημένες παραστάσεις του θεατρικού κοινού τη φετινή περίοδο. Είναι επίσης η παράσταση με την οποία επιστρέφει στο θέατρο η Ελένη Ράντου, σε μια εμφάνιση με την οποία προσπάθησε να επαναπροσδιοριστεί στη σκηνή. Κάποιοι είπαν ότι είναι στα καλύτερά της, κάποιοι άλλοι ότι έχει δυνατό υλικό στη διάθεσή της (το έργο εμπνέεται από το «Every brilliant thing» των Ντάνκαν Μακμίλαν και Τζόνι Ντόναχιου).

Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα συνδυασμό. Από τη μία βλέπουμε μια Ελένη Ράντου που υπό την καθοδήγηση του Ανέστη Αζά- σε μια αναπάντεχη συνεργασία που φέρνει την τέλεια ισορροπία- φτάνει σε μια ερμηνεία εντελώς φυσική, απολαυστική, με πολλές αποχρώσεις, χωρίς υπερβολές, απογυμνωμένη από κάθε είδος ευκολίας ή φθήνιας και απελευθερωμένη από τις προσωπικότητες και την υποκριτική φόρμα με τις οποίες την έχουμε συνδέσει. Ουσιαστικά γεμίζει την σκηνή με συναισθήματα που είναι άκρως μεταδοτικά στο κοινό, και παράλληλα, μέσα από τον μονόλογό της δίνει υπόσταση σε όλους τους ήρωες της ζωής της. 

Από την άλλη παρακολουθούμε μια ιστορία που είναι αρκετά προσωπική, με αυτοβιογραφικά στοιχεία που σαν ιστορία δεν έχει τίποτα πρωτότυπο. Ωστόσο, διαθέτει κάτι πολύ πιο δυνατό, την δική της αλήθεια και ένα εξαιρετικά πειστικό τρόπο για να την πει.

Η ίδια η Ελένη Ράντου προσδιορίζει την ουσία του έργου ως μια διαδικασία αυτοαναίρεσης των τραυμάτων της ηρωίδας που μας παρουσιάζει παράλληλα με τις τραυματικές στιγμές της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Εμείς θα το λέγαμε ένα στοχασμό για την προσπάθεια συμφιλίωσης με τα αγαπημένα πρόσωπα, τις ήττες και τα γεγονότα που μας διαμορφώνουν. Μια διαδικασία που είναι επίσης συνεχής, και κυρίως μας αφορά όλους.

Πάνω στη σκηνή παρακολουθούμε την ηρωίδα να αφηγείται την ζωή της από παιδί μέχρι τα πενήντα. Τα επεισόδια της ζωής της τοποθετούνται σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο το οποίο γίνεται ξεκάθαρο από σημαντικά ή χαρακτηριστικά γεγονότα που συνοδεύουν την δράση, όπως η χούντα, ο σεισμός του 1999, η δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου κά.

Καταλύτης στην εξέλιξη της σκηνικής δράσης είναι πάντα το ίδιο πρόσωπο, η μητέρα της ηρωδίας. Η δυναμική της σχέσης μεταξύ μητέρας και κόρης είναι κάτι χιλιοειπωμένο και ταυτόχρονα ένας τόπος έτοιμος να εξερευνηθεί περαιτέρω στη δραματουργία. Στην παράσταση η ηρωίδα προσπαθεί δια της σύγκρουσης να κερδίσει την κατάφαση της ζωής. Το καταφέρνει; Δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ότι στο τέλος της παράστασης γίνεσαι κάπως πιο ανάλαφρος.

Αυτό που διακρίνει την παράσταση του Αζά είναι ο τρόπος που χειρίζεται τα πάντα. Ερμηνεία, χρήση του χιούμορ, εναλλαγή συναισθημάτων, μουσική, χρόνος, σκηνικά. Όλα είναι διακριτικά μετρημένα και υπακούν στη συνέπεια του συνεχούς ρυθμού. Το αποτέλεσμα είναι μια λαϊκή- με την καλή έννοια- αφήγηση, ένας μονόλογος που ρέει αβίαστα και παραστατικά ενισχυμένος από το ευχάριστο μουσικό συμπλήρωμα των «STRING DEMONS» και το εύστοχο σκηνικό της Μαγιού Τρικεριώτη που δεν εγκλωβίζεται στο χρόνο ή το ρεαλισμό της αφήγησης.

ΙΩΑΝΝΑ ΒΑΡΔΑΛΑΧΑΚΗ / [email protected]

Info
Έως 26 Φεβρουαρίου
Θέατρο Διάνα

Τετάρτη 20:00
Πέμπτη 20:30
Παρασκεύ 21:00
Σάββατο 21:00
Κυριακή 19:30
Προπώληση

Συντελεστές
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ
ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΚΑΜΒΑ ΤΩΝ ΝΤΑΝΚΑΝ ΜΑΚΜΙΛΑΝ ΚΑΙ ΤΖΟΝΥ ΝΤΟΝΑΧΟΥ EVERY BRILLIANT THING
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΝΕΣΤΗΣ ΑΖΑΣ
ΣΚΗΝΙΚΑ: ΜΑΓΙΟΥ ΤΡΙΚΕΡΙΩΤΗ
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ: ΚΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΚΙΝΗΣΗ: ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΓΥΡΑ
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΘΑΝΑΣΟΥΛΑ
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΗΤΙΔΗΣ
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΑΛΑΙΟΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ:  ΚΕΡΑΣΙΑ ΤΣΙΑΜΑΣΦΥΡΗ
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ:  ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΚΟΛΑΚΗΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:  ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΓΕΤΟΥΣΑΚΗΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΚΗΝΙΚΟΥ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: DREAM PRODUCTIONS