Μόνη γυναίκα στη σκηνή, μονολογεί....

marina-aslanoglou-tzorntan

Η Μαρίνα Ασλάνογλου στο έργο «Τζόρνταν» των Άννα Ρέυνολντς και Μόιρα Μπουφίνι.

ΤΡΙΤΗ, 11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

Ντίβες αλλά και γυναίκες της διπλανής πόρτας, αντιμέτωπες με την μοναξιά, τον έρωτα, τη βία και τον συντηρητισμό, εξεγείρονται και θυμούνται σε μια σειρά καθηλωτικών μονολόγων.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη δοκιμασία για έναν ηθοποιό από τον μονόλογο, καθώς τον αφήνει «γυμνό» και εντελώς εκτεθειμένο επί σκηνής.

Στις ενδιαφέρουσες γυναικείες ερμηνείες σε αυτό το απαιτητικό θεατρικό είδος, ξεχωρίσαμε  πρόσφατα τη Μαριάννα Δημητρίου στο «Μηχανή Άμλετ» («Hamletmachine») του Χάινερ Μύλερ η οποία με τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Γιώργου Ζαμπουλάκη, απέδειξε ότι το πειραματικό θέατρο μπορεί να κρατήσει το κοινό-ακόμη και όταν πρόκειται για ένα «δύσκολο», πολυεπίπεδο κείμενο.

Η Μαρία Ζορμπά, επίσης στο θέατρο Τέχνης (στη σκηνή της οδού Φρυνίχου) στην παράσταση «Φανερωμένες» της Κατερίνας Ευαγγελάκου, κατόρθωσε να μας παρουσιάσει δύο ηρωίδες στις συμπληγάδες της Ιστορίας και του οικογενειακού τους περιβάλλοντος: την Ζακυνθινή Ελισάβετ Μουτζάν Μαρτινέγκου, η οποία με τη συγκλονιστική «Αυτοβιογραφία» της μας δίνει το πορτρέτο της αποκλεισμένης κοινωνικά γυναίκας στην προεπαναστατική Ελλάδα αλλά και τη «Φανερωμένη» της Ρούλας Γεωργακοπούλου που έρχεται σε μετωπική σύγκρουση με τον συντηρητισμό της χούντας.

Η Ρένη Πιττακή.

Αναμένουμε επίσης το τριήμερο αφιέρωμα «Μονόλογοι γυναικών» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (7-9 Μαρτίου) με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας (στις 8 Μαρτίου). Θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε συγκεντρωμένες μερικές από τις καλύτερες παραστάσεις του είδους που έχουν παρουσιαστεί κατά καιρούς διάσπαρτα σε κεντρικές σκηνές και φεστιβάλ.

Η Εύα Κεχαγιά θα ερμηνεύσει το «Μοrendo» της Όλγας Λασκαράτου, το παραλήρημα της Μαρίας Κάλλας για  όσους σημάδεψαν την προσωπική ζωή και την καριέρα της.

Η Μαρίνα Ασλάνογλου θα μας θυμίσει την παλαιότερη ερμηνεία της στο «Τζόρνταν» των Άννα Ρέυνολντς και Μόιρα Μπουφίνι, μια σπουδή πάνω στην ψυχολογία της κακοποιημένης γυναίκας, βασισμένη σε πραγματικά περιστατικά.

Η Υρώ Μανέ, ακροβατώντας ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό, θα ζωντανέψει και πάλι την πολλαπλώς στερημένη Ερασμία του «Συμβολαιογράφου» του Νίκου Βασιλειάδη: ο μικρόκοσμος του περιπτέρου της και τα ήθη μιας μικρής επαρχιακής πόλης, αποτελούν τη βάση του ερωτικού της δράματος.

Τέλος, μια από τις μεγάλες κυρίες του θεάτρου, η Ρένη Πιττακή επανέρχεται στη μονόπρακτη όπερα του Γιώργου Σισιλιάνου «Η κυρία του σεληνόφωτος» που είναι εμπνευσμένη από το θεατρικό ποίημα του Γιάννη Ρίτσου «Η σονάτα του σεληνόφωτος». Ο μονόλογος μιας ηλικιωμένης γυναίκας σε ένα νεαρό, αποκαλύπτει το συγκλονιστικό καλειδοσκόπιο συναισθημάτων και αναμνήσεων που κρύβει μέσα της. Το έργο είναι γραμμένο για μεσόφωνο και ενόργανο σύνολο. Η Ρένη Πιττακή υποδύεται τη «Γυναίκα με τα μαύρα» και τη συνοδεύουν η μεσόφωνος Μαρία Μαρκέτου και ο Άρης Παπαδόπουλος. Αφήγηση: Ηλίας Κουντής.

Πληροφορίες: Μονόλογοι γυναικών από τις 7-9 Μαρτίου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Ηρώων Πολυτεχνείου 32, τιμές εισιτηρίων 15 ευρώ (κεντρική σκηνή), 12 ευρώ (φουαγιέ), 10 ευρώ (φοιτητικό). Ταμείο 2104143310 – 320 . Προπώληση εισιτηρίων: Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσμαζόγλου, www.ticketservices.gr , www.dithepi.gr , τηλ. Κράτηση: 2107234567.

Μάνια Στάικου