«Άσε το κακό να μπει»: θεατρική πρεμιέρα στο Λονδίνο
FACUNDO ARRIZABALAGA Το θεατρόφιλο κοινό του Λονδίνου είχε παγώσει πριν λίγους μήνες, όταν πληροφορήθηκε πως τμήμα της οροφής στο θέατρο Apollo είχε καταρρεύσει, τραυματίζοντας 76 ανθρώπους.
Ωστόσο οι ιδιοκτήτες του θεάτρου, μετά από εντατικές εργασίες αποκατάστασης στην προβληματική οροφή, είναι έτοιμοι να το ανοίξουν και πάλι, εγκαινιάζοντας μια νέα παραγωγή στις 26 Μαρτίου, με το Εθνικό Θέατρο της Σκωτίας.
Ο τίτλος της παράστασης ακούγεται λιγάκι δυσοίωνος, («Άσε το κακό να μπει»), όμως πρόκειται για τη θεατρική μεταφορά μιας δημοφιλούς ιστορίας με βαμπίρ που την έχουμε δει δύο φορές στη μεγάλη οθόνη (από τους Τόμας Άλφρεντσον και Ματ Ριβς). Η παράσταση στη σκηνή του Apollo θα έχει τη σκηνοθετική υπογραφή του Τζον Τίφανι ενώ ο Τζακ Θορν έχει κάνει τη θεατρική προσαρμογή. Σε αυτή τη ρομαντική ιστορία τρόμου, ένα δωδεκάχρονο αγόρι ανακαλύπτει ότι η αινιγματική, μικρή του φίλη είναι βαμπίρ.
Στο μεταξύ συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια της κατάρρευσης της οροφής στο Apollo. Ένα μέρος της είχε υποχωρήσει κατά τη διάρκεια μιας σφοδρής καταιγίδας τον Δεκέμβριο, προκαλώντας πανικό αλλά και τραυματισμούς στους άτυχους θεατές.
Μάλιστα τότε παιζόταν μια δημοφιλής παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου της Αγγλίας με τίτλο «Το περίεργο συμβάν του σκύλου τη νύχτα», βασισμένη στο μπεστ σέλερ του Μαρκ Χάντον «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα» (στα ελληνικά από τις εκδ. Ψυχογιός).
Στην Ελλάδα είχαμε δει την παράσταση του έργου σε ζωντανή μετάδοση στο Μεγάρο Μουσικής, στο πλαίσιο του προγράμματος National Theatre Live. Τον Ιανουάριο το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας ανακοίνωσε πως δεν πρόκειται να επιστρέψει στο θέατρο Apollo αλλά ότι θα μεταφέρει στο θέατρο Gielgud την παράσταση το καλοκαίρι.
Aυτή η απόφαση αποκαρδίωσε τη συνιδιοκτήτρια του θεάτρου Apollo και γνωστή παραγωγό στο Γουέστ Εντ, Νίκα Μπερνς. Σε πρόσφατες δηλώσεις της, ανέφερε πως τα αίτια του ατυχήματος διερευνώνται ακόμη: «αν υπήρχε μια απλή απάντηση θα τη γνωρίζαμε ως τώρα. Το γεγονός ότι δεν την γνωρίζουμε ακόμη δείχνει ότι υπήρξε πολύπλοκος συνδυασμός συγκυριών».
Μάνια Στάικου







