Αφορμές για θεατρική έξοδο

shopping-and-fucking-2014-fvto

«Shopping and fucking» του Μαρκ Ρέιβενχιλ , στο νεοσύστατο πολυχώρο «Cartel».

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 14 ΜΑΡΤΙΟΥ 2014

Με δύο φεστιβάλ να τρέχουν (το «Αντιφασιστικό Φεστιβάλ Παραστατικών Τεχνών» στο θέατρο Εμπρός και το «Transitions Balkans 1» στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών έως τις 16 Μαρτίου) και τις ειδικές προσφορές για ανέργους, δεν υπάρχουν πολλές δικαιολογίες για να μείνετε μέσα.

Πολιτικοποιημένοι, εικονοκλάστες καλλιτέχνες συναντιούνται σε δύο μεγάλες διοργανώσεις: από τη μια πλευρά το «Αντιφασιστικό Φεστιβάλ Παραστατικών Τεχνών» , από τις 13-23 Μαρτίου, (στο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο Εμπρός και στον πολυχώρο Vault) και από την άλλη, δημιουργοί από το Βαλκάνια στο «Φεστιβάλ Transitions Βalkans 1» στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών,  «ρίχνουν το γάντι» στον φασισμό, τον ρατσισμό και την απολιτίκ απάθεια.

Αναμένουμε με ενδιαφέρον, για παράδειγμα- την προσαρμοσμένη στην ελληνική πραγματικότητα- περφόρμανς των Σλοβένων Via Negativa,  «Just the beginning» για το πολιτικο-οικονομικό κοκτέιλ που γεννά τον φασισμό,με την οποία θα ρίξει αυλαία το φεστιβάλ «Transitions Βalkans 1» στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (16 Μαρτίου).

Το «Αντιφασιστικό φεστιβάλ Παραστατικών Τεχνών» συνεχίζεται με ελεύθερη είσοδο (και ελεύθερη συνδρομή για όσους θέλουν να στηρίξουν οικονομικά την όλη προσπάθεια). Από το πλούσιο πρόγραμμά του στεκόμαστε στο έργο του Χουάν Μαγιόρκα «Γράμματα αγάπης στον Στάλιν», μια φανταστική τηλεφωνική επικοινωνία ανάμεσα στον σπουδαίο Ρώσο συγγραφέα Μιχαήλ Μπουλκάκοφ και τον Στάλιν (από την ομάδα Εν Δράσει, το Σάββατο, ώρα 19:00 στο θέατρο Εμπρός).

Οι άνεργοι συμπολίτες μας δεν πρέπει να μείνουν εκτός θεατρικού πεδίου, αφού μπορούν να βρουν τη δική τους θέση όχι μόνο στο «Αντιφασιστικό Φεστιβάλ Παραστατικών Τεχνών» αλλά και  στις παραστάσεις «Shopping and fucking» του Μαρκ Ρέιβενχιλ (στο νεοσύστατο πολυχώρο «Cartel» στον Βοτανικό, στις 24, 31 Μαρτίου και 7 Απριλίου)  και στο «Αρμαντέιλ» που ξεκινά στις 17 Μαρτίου στο Σύγχρονο Θέατρο και θα παραχωρεί ανά παράσταση περιορισμένο αριθμό θέσεων σε όσους έχουν μαζί τους την κάρτα ανεργίας.

Το έργο του Ρέιβενχιλ, μια σοκαριστική αποτύπωση της ηθικής κατάρρευσης και του ξέφρενου καταναλωτισμού της δυτικής κοινωνίας, ανεβαίνει σε σκηνοθεσία του Βασίλη Μπισμπίκη, ενώ το το «Αρμαντέιλ», η θεατρική διασκευή του ομώνυμου βικτωριανού μυθιστορήματος του Ουίλκι Κόλινς, από τους Κωνσταντίνο Ασπιώτη και Μαρία Κίτσου, ξεδιιπλώνει ένα «γαϊτανάκι» ερωτικών δολοπλοκιών, δολοφονιών και οικογενειακών μυστικών.

Μάνια Στάικου