Μερικές από τις δημοφιλέστερες παραστάσεις της περασμένης σεζόν

kourdisto-portokali-apologistiko-foto-1

Ο Άρης Σερβετάλης στο «Κουρδιστό Πορτοκάλι».

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 23 ΜΑΙΟΥ 2014

Μιούζικαλ, μεγάλες παραγωγές, καταξιωμένοι σκηνοθέτες και ηθοποιοί «επιστρατεύτηκαν» για να αντιμετωπίσουν την κρίση τους προηγούμενους μήνες. Ας δούμε ενδεικτικά ποιες παραστάσεις έφεραν χαμόγελα στα ταμεία σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες σκηνές που δίνουν τον τόνο στη θεατρική ζωή της Αθήνας. Ζητήσαμε στοιχεία για τις δημοφιλέστερες παραστάσεις που ανέβηκαν από τον περασμένο Σεπτέμβριο έως και το Πάσχα.

Eλληνική Θεαμάτων

Από την Ελληνική Θεαμάτων, το Παλλάς ήταν σημείο αναφοράς για τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες. Τεράστιες ήταν οι ουρές το χειμώνα για το μιούζικαλ που σκηνοθέτησε ο Σταμάτης Φασουλής «Μερικοί το προτιμούν καυτό» που άγγιξε τα 45.000 εισιτήρια. Οι Γιάννης Ζουγανέλης, Θοδωρής Αθερίδης και Κώστας Βουτσάς αποτέλεσαν τη βασική πρωταγωνιστική ομάδα, ενώ η Ζέτα Μακρυπούλια ανέβηκε κι αυτή στη σκηνή με αέρα…Μέριλιν.

Ακολουθεί (σε μικρότερο αριθμό παραστάσεων)  με 32.500 εισιτήρια ο «Συρανό ντε Μπερζεράκ» σε σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα, με τον Χρήστο Χαραλαμπόπουλο στον ομώνυμο ρόλο σε μια από τις καλύτερες εμφανίσεις του,  μαζί με τους Σμαράγδα Καρύδη, Όμηρο Πουλάκη και Νίκο Αρβανίτη.

Το «Κουρδιστό πορτοκάλι» του Άντονι Μπέρτζες, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα, με τον Άρη Σερβετάλη στον πρωταγωνιστικό ρόλο σημείωσε ρεκόρ εισιτηρίων- για το μέγεθος του θεάτρου Αποθήκη:25.500. Η κωμωδία «Άνδρες έτοιμοι για όλα» στο θέατρο Λαμπέτη παίχτηκε για άλλη μια σεζόν με μεγάλη επιτυχία ξεπερνώντας τα 86.000 εισιτήρια.

Badminton

Στο  Badminton η Μαρινέλλα θριάμβευσε με το μιούζικαλ του Πέτρου Ζούλια «Η Μαρινέλλα συναντά τη Βέμπο». Η πολυδάπανη, λαμπερή παραγωγή έφτασε τα 50.000 εισιτήρια, ξεπερνώντας δηλαδή και το πολυβραβευμένο μιούζικαλ «Cats» του Άντριου Λόιντ Βέμπερ που έμεινε στις 45.000 εισιτήρια.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η δημοφιλέστατη μουσικοθεατρική σύνθεση «Μίκης Θεοδωράκης-Ποιος τη ζωή μου», σε περιορισμένο κύκλο επαναλήψεων έφτασε τις 25.000 εισιτήρια. Η «Λίμνη των κύκνων» από το Grigorovich Ballet Theatre of Russia και η παιδική παράσταση-μιούζικαλ της Μαριανίνας Κριεζή, με τα υπέροχα τραγούδια του Διονύση Τσακνή και τη σκηνοθετική υπογραφή των Άννας Παναγιωτοπούλου και Φωκά Ευαγγελινού άγγιξαν τα 20.000 εισιτήρια.

Patroklos Skafidas

Συγκλονιστικός ο Νικήτας Τσακίρογλου στο ρόλο του Σάυλοκ  («Ο έμπορος της Βενετίας»).

Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ

Από τον Θεατρικό Οργανισμό Ακροπόλ οι δημοφιλέστερες παραστάσεις ήταν «Ο έμπορος της Βενετίας» σε σκηνοθεσία του Σπύρου Ευαγγελάτου,  με την εκπληκτική ερμηνεία του Νικήτα Τσακίρογλου στο ρόλο του Σάυλωκ και η παιδική παράσταση «Πινόκιο», σε διασκευή του Γιώργου Μακρή και σκηνοθεσία του Βασίλη Μαυρογεωργίου (δεν ήταν διαθέσιμες οι πληροφορίες για τον αριθμό εισιτηρίων).

Σκηνή από την παράσταση «Πολιτισμός μια κοσμική τραγωδία».

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης η σπονδυλωτή μουσικοθεατρική παραγωγή του Σταμάτη Κραουνάκη «Όταν έχω εσένα» ανήκε στις δημοφιλέστερες: πραγματοποίησε  συνολικά 78 παραστάσεις σε σκηνή χωρητικότητας 300 θέσεων και η πληρότητα έφτασε το 79% κατά μέσο όρο. Τα κείμενα έγραψαν οι Δημήτρης Μανιάτης, Φώτης Μιχαλόπουλος και Σταμάτης Κραουνάκης, ενώ στις μουσικές συνθέσεις συνεργάστηκε και ο Άρης Βλάχος.

Το έργο του Δημήτρη Δημητριάδη «Πολιτισμός: μια κοσμική τραγωδία», από την ομάδα bijoux de Kant και τον σκηνοθέτη Γιάννη Σκουρλέτη με πρωταγωνιστές τους Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Λένα Δροσάκη, Τάσο Καραχάλιο, Γιώργο Παπαπαύλου και Κρις Ραντάνοφ κέρδισε το ενδιαφέρον των θεατρόφιλων: δόθηκαν συνολικά 56 παραστάσεις, στον υπόγειο χώρο του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη (χωρητικότητα αίθουσας: 80 θέσεις) και η πληρότητα έφτασε το 76%.

Το νέο, καυστικό έργο του Γιώργου Μανιώτη «Μεταξύ σοβαρού και αστείου» που σκηνοθέτησε ο ίδιος, με ερμηνευτές τους Αλεξάνδρα Παλαιολόγου και Γιάννη Γούνα παρουσιάστηκε για 16 παραστάσεις, στο Black Box (αίθουσα 68 θέσεων) με πληρότητα 78%.

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών αρκετές ήταν οι παραστάσεις που η πληρότητά τους ξεπέρασε το 85%. Το υβριδικό θέαμα «Tabac Rouge» του Τζέιμς Τιερρέ, με στοιχεία τσίρκου, θεάτρου και εντυπωσιακές χορογραφίες κέρδισε μικρούς και μεγάλους. 

Το κοινό αγκάλιασε και  το θεατρικό φεστιβάλ Τransitions Balkans 1 από το οποίο ξεχώρισαν οι παραστάσεις των Όλιβερ Φαρλίτς («Damnded be the traitor of his homeland»), Σάντζα Μίτροβιτς  («A short history of crying»),  Ανα Βογιάνοβιτς και Σάσα Ασέντνικ με («On trial together»),  Τζιανίνα Καρμπυνάριου («Typographic capital letters») ενώ μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον και για τη σταρ της περφόρμανς Μαρίνα Αμπράμοβιτς. Στο χορό αναδείχτηκε η πρόταση  των BADco με τίτλο «1poor and one 0».

Το αφιέρωμα στον Δημήτρη Δημητριάδη στέφθηκε με επιτυχία, όπως και η αλληγορική περφόρμανς του ιάπωνα Τοσίκι Οκάντα. Ο Έκτορας Λυγίζος με το «Room service» ανήκει στους νέους Έλληνες δημιουργούς που προσέλκυσαν τους θεατρόφιλους. Για λίγες εμφανίσεις η ομάδα χορού Αερίτες με το  «TANZheimer» απέδειξε ότι ο χορός μπορεί να συνεχιστεί και μετά τα 65 και δεν θα πρέπει να παραλείψουμε και το Φεστιβάλ νέων Χορογράφων. Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός με τον τετράωρο Φάουστ και τον Ακύλλα Καραζήση στον ομώνυμο ρόλο, ανήκε δικαίως στις πιο πολυσυζητημένες παραστάσεις της χρονιάς και έσπασε ρεκόρ εισιτηρίων.

Μάνια Στάικου