Οι «δυο φωνές» της Αντίνα, συνομιλούν με τον έρωτα

oi-duo-fones-tis-antina-sunomiloun-me-ton-erota

ΤΕΤΑΡΤΗ, 26 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011

Οι δύο ερμηνεύτριες του ρόλου της Αντίνα, της κεντρικής φιγούρας της διάσημης όπερας «Το ελιξίριο του έρωτα», κουβεντιάζουν για τον ρόλο τους, τις θαυματουργές αλχημείες και τις πλάνες του φτερωτού θεού που θέλει πάντα να έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο.

«Το ελιξίριο του έρωτα» κερνάει στο οπερατικό κοινό η Εθνική Λυρική Σκηνή, με μεγάλη επιτυχία. Στη διάσημη, ρομαντική, κωμική όπερα του Γκαετάνο Ντονιτσέττι –που ανεβαίνει στο Θέατρο Ολύμπια σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Φασουλή και μουσική διεύθυνση του Ισίν Μετίν- στο επίκεντρο της πλοκής είναι ο έρωτας που αισθάνεται ο φτωχός χωρικός Νεμορίνο για την όμορφη, πλούσια και φιλάρεσκη Αντίνα.

Ο Νεμορίνο πιστεύει ότι αν πιει ένα μαγικό ελιξίριο, εκείνη θα τον αγαπήσει. Την αφέλειά του εκμεταλλεύεται ο πλανόδιος αγύρτης Δρ. Ντουλκαμάρα, που τού πουλά αντί για ελιξίριο ένα μπουκάλι κρασί Μπορντώ. Προκειμένου να αποκτήσει χρήματα και να το αγοράσει, κατατάσσεται στο στρατό. Όταν το μαθαίνει η Αντίνα, πείθεται για τη δύναμη των αισθημάτων του, ομολογεί πως τον αγαπά και η υπόθεση οδηγείται σε αίσιο τέλος.

Στον ρόλο της Αντίνα συναντούμε την Βασιλική Καραγιάννη και την Έλενα Κελεσίδη. Σε τέσσερις ερωτήσεις μας απάντησαν οι δύο υπέροχες, οπερατικές φωνές, σε μια κουβέντα όπου ο έρωτας ήταν συνεχώς παρών.

Τι σας γοητεύει στο ρόλο που ενσαρκώνετε;

Βασιλική Καραγιάννη: Με γοητεύει το ότι έχει πολλά κοινά στοιχεία με μένα. Της μοιάζω και μου μοιάζει. Κυρίως, στο ότι παιδεύει αυτόν που αγαπάει. Μπορεί να μην ξέρει ότι αγαπάει τον Νεμορίνο, αλλά ακόμα και όταν αρχίζει να το αντιλαμβάνεται, είναι αποφασισμένη να το δυσκολέψει. Με γοητεύει και μουσικά ο ρόλος της Αντίνα, γιατί είναι κομμένος και ραμμένος για την φωνή μου. Ήθελα πολύ να τον κάνω, περίμενα να έρθει αυτή η ευκαιρία. Αισθάνομαι ότι τον ερμηνεύω στην κατάλληλη στιγμή, τώρα που η φωνή μου είναι ώριμη.

Έλενα Κελεσίδη: Κατ’ αρχήν η μουσική του Ντονιτσέττι, είναι αριστουργηματική και χαίρομαι πολύ που μου δίνεται η ευκαιρία να ερμηνεύσω τον ρόλο της Αντίνα. Παράλληλα, χαίρομαι που το έργο αυτό είναι χαρούμενο και αισιόδοξο. Έχω κουραστεί να ερμηνεύω δραματικούς ρόλους και να πεθαίνω επί σκηνής. Εν τούτοις, η απλότητα του ρόλου με δυσκόλεψε –αγωνίστηκα να βρω την σωστή ισορροπία και να ερμηνεύσω αυτόν τον κωμικό ρόλο. Βλέπετε, έχω συνηθίσει να ερμηνεύω με δραματικό τρόπο. Η Αντίνα του ελιξιρίου μου θύμισε τον ρόλο της Σουζάνας από τους “Γάμους του Φίγκαρο” του Μότσαρτ. Όπως και σε εκείνη την όπερα, έτσι και τώρα στο ελιξίριο απολαμβάνω να ερμηνεύω ένα τόσο μεγαλειώδες και μελωδικό έργο.

Πιστεύετε στα μαγικά ελιξίρια;

Βασιλική Καραγιάννη: Πιστεύω στην δύναμη του έρωτα. Ό,τι βοηθάει τον έρωτα να αναπτύσσεται και να ανθίζει είναι καλό. Αυτό είναι άλλωστε και το νόημα του έργου: ο έρωτας υπερισχύει από κάθε φιλοδοξία. Η Αντίνα, ενώ δείχνει ότι προτιμά τον ισχυρό Μπελκόρε, τελικά επιλέγει τον απλό χωρικό Νεμορίνο, τον οποίο πραγματικά αγαπάει. Στην πραγματικότητα, δεν πιστεύω στα ελιξίρια, αλλά στα τερτίπια της αγάπης, τα οποία είναι το αλατοπίπερο του έρωτα.

Έλενα Κελεσίδη: Θα ήθελα πολύ να πιστεύω και στα ελιξίρια και στα θαύματα. Θα ήθελα να μπορώ να έχω την ψευδαίσθηση ότι μια μαγική δύναμη μπορεί να με βοηθήσει. Παρ’ όλα αυτά ζούμε σε μια σκληρή πραγματικότητα, όπου όλα είναι δύσκολα και τα προβλήματα ζητούν άμεσες και ρεαλιστικές λύσεις. Οπότε, εδώ τα ελιξίρια δεν βοηθούν.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πλάνη στον έρωτα;

Βασιλική Καραγιάννη: Ο ίδιος ο έρωτας και η ωραιοποίηση του άλλου. Όταν είσαι ερωτευμένος αγνοείς πράγματα που θα μπορούσες να είχες δει. Βλέπεις μόνο τα θετικά και παρερμηνεύεις τα αρνητικά του άλλου. Επιπλέον, η μεγάλη ψευδαίσθηση του έρωτα είναι το “για πάντα”. Ο έρωτας δεν κρατάει για πάντα. Αν είμαστε τυχεροί, ο έρωτας αφού τελειώσει, μεταμορφώνεται σε αγάπη.

Έλενα Κελεσίδη: Η μεγαλύτερη πλάνη είναι ότι ο έρωτας είναι τυφλός. Όταν είσαι ερωτευμένος δεν βλέπεις την πραγματικότητα. Αποδίδεις στο αντικείμενο του έρωτα σου ιδιότητες σχεδόν μαγικές. Όταν όμως ο έρωτας φεύγει, καταλαβαίνεις τα πάντα, και στις περισσότερες περιπτώσεις απογοητεύεσαι. Εντούτοις, πιστεύω ότι ο άνθρωπος πρέπει να ζει τον έρωτα στον μέγιστο βαθμό, πέφτοντας μέσα στην παγίδα της πλάνης που ο έρωτας επιφυλάσσει.

Μήπως τελικά ερωτευόμαστε ψυχές και όχι πρόσωπα;

Βασιλική Καραγιάννη: Εξαρτάται από τον άνθρωπο, αλλά νομίζω πως ναι. Μόνο σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για τον αληθινό έρωτα. Η Αντίνα γοητεύεται από τον Μπελκόρε λόγω της κοινωνικής του θέσης αγνοώντας τον Νεμορίνο, στο τέλος, όμως, επιλέγει την ψυχή του Νεμορίνο. Είναι αγνός και ο έρωτας του είναι αληθινός. Και έτσι, ενώ η ίδια η λογική της λέει να επιλέξει τον Μπελκόρε, εντούτοις η ψυχή προστάζει να επιλέξει τον Νεμορίνο.

Έλενα Κελεσίδη: Νομίζω ότι οι άντρες ερωτεύονται πρόσωπα στην αρχή, μετά όμως ζητούν και άλλα. Προσωπικότητα, αισθήματα, ψυχή. Αλλιώς δεν μιλάμε για έρωτα, αλλά για παιχνίδια εξουσίας. Οι γυναίκες είναι πιο συναισθηματικές από την αρχή. Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να ερωτευόμαστε την ψυχή και όχι με βάση την εμφάνιση ή τα υλικά αγαθά.

Η ταυτότητα της παράστασης

Μουσική Διεύθυνση: Ισίν Μετίν, σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής, σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς, κοστούμια: Ντένη Βαχλιώτη, φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος, διεύθυνση Χορωδίας: Nίκος Βασιλείου.

Ερμηνείες: Αντίνα: Έλενα Κελεσίδη (30/10) και Βασιλική Καραγιάννη (26/10), Νεμορίνο: Αντώνης Κορωναίος και Κωνσταντίνος Κληρονόμος, Μπελκόρε: Χάρης Ανδριανός και Διονύσης Σούρμπης, Ντουλκαμάρα: Δημήτρης Κασιούμης και Τάσος Αποστόλου, Τζαννέττα: Ελπινίκη Ζερβού και Δέσποινα Σκαρλάτου.

Πληροφορίες:Θέατρο Ολύμπια: Ακαδημίας 59-61, Αθήνα.

«Το ελιξίριο του έρωτα» θα ανέβει -για δύο ακόμα παραστάσεις- στις 26 και 30 Οκτωβρίου, καθώς και στις 16, 17, 18, 19 και 20 Μαΐου 2012. Τηλ. πωλήσεις: 210 3662 100, 210 3612 461, 210 3643 725.

ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΚΟΥΛΟΥΒΑΡΗΣ