Παύλος Κοντογιαννίδης: «Ερμηνεύω τον ρόλο, με τη δική μου προσωπική αλήθεια...»

paulos-kontogiannidis-ermineuo-ton-rolo-me-ti-diki-mou-prosopiki-alitheia

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 03 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2012

Ο Παύλος Κοντογιαννίδης ενσαρκώνει τον σπαγκοραμμένο Αντώνη Τσιλιβίκη, στην κωμωδία των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου, «Θα σε κάνω Βασίλισσα» και μιλάει στο click@Life για το θέατρο, την πολιτική και το παιχνίδι της...συνευθύνης.

Η παράσταση ανεβαίνει στο θέατρο Γκλόρια, τιμώντας τη μνήμη του αξέχαστου ηθοποιού, Θανάση Βέγγου, του κινηματογραφικού πάμπλουτου, αλλά τσιγκούνη, Αντώνη Τσιλιβίκη.

Σύμφωνα με το σενάριο ο Αντώνης (Παύλος Κοντογιαννίδης) αναγκάζει την όμορφη σύζυγο του να εξαπατήσει τον πλούσιο θείο της, ο οποίος ζει στην Αμερική. Για κακή του τύχη όμως, ο θείος καταφθάνει στην Ελλάδα, για να αποκαταστήσει την ανιψιά του, αφού νομίζει πως είναι χήρα.

Δώστε μας μερικά ιστορικά στοιχεία για το έργο.

Το συγκεκριμένο θεατρικό έργο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1956 από τον θίασο του Βασίλη Λογοθετίδη, με πολύ μεγάλη επιτυχία. Για τελευταία φορά, ανέβηκε με τεράστια επιτυχία από τον θίασο του Γιάννη Γκιωνάκη, το 1981. Το 1964 μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με πρωταγωνιστές τους Θανάση Βέγγο και Λάμπρο Κωνσταντάρα.

Ο κύριος Μπεϊζάνης είναι ένας χαρακτήρας που ζει ανάμεσά μας; Έχετε γνωρίσει στην πραγματικότητα κάποιον τόσο τσιγκούνη;

Όλοι οι έχοντες και κατέχοντες είναι η προέκταση και μεγέθυνση του κυρίου Μπεϊζάνη. Όσους πλούσιους έχω γνωρίσει, δεν έχω δει πιο τσιγκούνηδες ανθρώπους!

Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει μία ροπή να ανεβαίνουν στο θέατρο, έργα που είναι ευρέως γνωστά στον κόσμο από τις πολυπαιγμένες στην τηλεόραση, παλιές ελληνικές ταινίες. Αυτό είναι μία εγγύηση επιτυχίας ή θα μπορούσε να λειτουργήσει και ανασταλτικά;

Σε εποχές απαξιωμένες, όπου οι αξίες έχουν χαθεί, πάντα ανατρέχει ο καλλιτέχνης σε σταθερές αξίες, ήτοι κλασικές, όπως είναι και ο Σακελλάριος στον χώρο του νεοελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου. Μην ξεχνάμε, το έργο είναι θεατρικό, πρωτοπαίχτηκε το 1956, στο θέατρο Παρκ, από τον Λογοθετίδη και μετά έγινε ταινία με τον Θανάση Βέγγο. Εκτός αυτού, η επιτυχία ποτέ δεν έχει μια συγκεκριμένη συνταγή, αλλιώς θα ήμασταν όλοι πετυχημένοι. Άλλωστε, η συγκεκριμένη παράσταση έχει και τη συμβολή του σκηνοθέτη μας, Κώστα Τσιάνου, όσον αφορά στον λόγο και φυσικά και μερικές δικές μου προσθήκες, σύγχρονες και μετρημένες, άκρως πετυχημένες, σύμφωνα με την αποδοχή του κοινού.

Πόσο μεγάλο υποκριτικό δέλεαρ αποτελεί για σας η ενσάρκωση ενός ρόλου, ο οποίος έχει χαραχτεί ανεξίτηλα στη μνήμη μας από τον αξέχαστο Θανάση Βέγγο;

Σκηνή από την παράσταση «Θα σε κάνω Βασίλισσα»

Η παράσταση αυτή δεν ανέβηκε με σκοπό να γίνει αντιπαράθεση της ερμηνείας του αξέχαστου Θανάση Βέγγου με τη δική μου ή του Βασίλη Λογοθετίδη και του Γιάννη Γκιωνάκη, οι οποίοι έχουν, επίσης, ερμηνεύσει τον ρόλο. Όπως έχω δηλώσει δημοσίως, εγώ δεν είμαι σε θέση να συγκριθώ με τους αξέχαστους και μέγιστους αυτούς καλλιτέχνες. Εγώ απλά πήρα τον ρόλο από τον σκηνοθέτη μου και τον ερμηνεύω ως απλός Παύλος Κοντογιαννίδης, με το δικό μου στίγμα και με τη δική μου προσωπική αλήθεια. Παραθέτω δύο αρκετά κατατοπιστικά επί του θέματος, σχόλια θεατών.

Η κυρία Μαίρη Βιδάλη από το Facebook αναφέρει χαρακτηριστικά: «Οι καλοί ηθοποιοί δεν ξεχνιούνται, αλλά αλίμονο εάν μέναμε σε αυτούς τους τεράστιους καλλιτέχνες. Το ταλέντο δεν σταματά στον χρόνο. Σαφώς και υπάρχουν και θα υπάρχουν νεότεροι καλλιτέχνες που θα επαναλαμβάνουν τα αξέχαστα αυτά σενάρια, δίνοντας όμως το δικό τους στίγμα. Ποτέ δεν πρέπει να βλέπουμε μια παράσταση, βάζοντας ως μέτρο σύγκρισης όλους όσους ενσάρκωσαν τους ήρωες του σεναρίου. Καλός θεατής και αντικειμενικός, είναι αυτός που βλέπει με άλλη ματιά την προσαρμογή του ρόλου στα μέτρα του νέου καλλιτέχνη. Και καλός καλλιτέχνης είναι αυτός που δεν αντιγράφει, αλλά περνάει το δικό του χρώμα. Και ναι, ο συγκεκριμένος καλλιτέχνης δεν μου θυμίζει παλιούς, αλλά με γεμίζει με το «κάτι» δικό του. Και αυτό έχει σημασία! Μπράβο! Υποκλίνομαι στο ταλέντο αυτό!».

Το σχόλιο του δημοσιογράφου Ηλία Ακριβάκη για το έργο είναι το εξής: «Όλοι οι ηθοποιοί είναι σε φόρμα, το κείμενο κλασικός Σακελλάριος, αλλά τρέξτε να δείτε κυρίως τον Παύλο Κοντογιαννίδη, πώς κεντάει διπλοβελονιά ακριβείας έναν ρόλο που έχει παίξει ο αξέχαστος Θανάσης Βέγγος στο σινεμά».

Δεν είχαμε την παραμικρή αμφιβολία γι’ αυτό, δεδομένης της ξεχωριστής και αυθεντικής υποκριτικής σας ταυτότητας. Για να έρθουμε στη σημερινή πραγματικότητα, ο Αντώνης Τσιλιβίκης είναι κάποιος, στον οποίον τείνουμε όλοι να μεταμορφωθούμε τελικά, αφού η οικονομική κρίση μάς αναγκάζει να μετράμε και να υπολογίζουμε πια και το παραμικρό;

Όχι. Δεν έχουμε καμία ομοιότητα με τον ήρωα του έργου. Εμείς κάνουμε οικονομία, γιατί δεν έχουμε και είμαστε φτωχοί και ανήμποροι. Ο Αντώνης Τσιλιβίκης κάνει οικονομία, όχι γιατί δεν έχει, αφού είναι ήδη πλούσιος, είναι έχων, αλλά γιατί δεν του φτάνουν αυτά που έχει, θέλει κι άλλα κι άλλα. Είναι δηλαδή ένας μικροκαπιταλίστας, γι’ αυτό είναι δύο φορές πιο φτωχός από μας, γιατί είναι νεκρός από συναισθήματα, πράγμα που εμείς δεν είμαστε!

Τι σας εξοργίζει στο πολιτικό μας γίγνεσθαι;

Ο Π.Κοντογιαννίδης με την θεατρική του σύζυγο Χριστίνα Αλεξανιάν.

Η αναισθησία των διάφορων παχύδερμων καρεκλοκένταυρων της εξουσίας που τους τρώμε στη μούρη τόσα χρόνια και ένας λαός αποστασιοποιημένος, που δεν παίρνει μια βρεγμένη σανίδα να τους στείλει από εκεί που ήρθαν, από το πουθενά δηλαδή.

Ποιο είναι το δικό μας μερίδιο ευθύνης για την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα;

Όχι, δεν θα παίξουμε αυτό το παιχνίδι της συνευθύνης. Τα δεινά αυτοί τα προκάλεσαν με την ανοχή ή την καλοπιστία, αν θέλεις, του κόσμου. Τώρα όμως χρειάζεται δράση.

Βλέπετε κάποιο φως στην άκρη του τούνελ;

Πάντα ο προοδευτικός καλλιτέχνης -που σε αυτήν την κατηγορία κατατάσσω και τον εαυτό μου- πρέπει να είναι αισιόδοξος. Vamos la victoria siempre!

Ταυτότητα παράστασης: διασκευή–σκηνοθεσία: Κώστας Τσιάνος, σκηνικά-κοστούμια: Άγγελος Μέντης, μουσική: Διονύσης Τσακνής, κινησιολογία: Φωκάς Ευαγγελινός. Παίζουν: Παύλος Κοντογιαννίδης, Χριστίνα Αλεξανιάν, Παύλος Ορκόπουλος, Ιωσήφ Μαρινάκης, Σοφία Βογιατζάκη, Θοδωρής Ρωμανίδης, Ιωάννα Ασημακοπούλου, Μάκης Πατέλης, Γιώργος Χαλεπλής, Λουκία Στεργίου.

Πληροφορίες: Θέατρο Γκλόρια, Ιπποκράτους 7, Αθήνα, τηλ. 210 3609400. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη και Πέμπτη: απογευματινή 19:15 μ.μ., Παρασκευή: βραδινή21:15 μ.μ., Σάββατο: απογευματινή 18:15 μ.μ., βραδινή 21:15 μ.μ., Κυριακή: απογευματινή 19:15 μ.μ. Ημέρες και ώρες ταμείου: καθημερινά από 10:00 - 13:00 και 17:00 - 21:00, εκτός Δευτέρας. Τηλ. ταμείου: 210 3609400. Τιμές εισιτηρίων: πλατεία: Τετάρτη και Πέμπτη: 15 ευρώ, Παρασκευή-Σάββατο-Κυριακή: 18 ευρώ, εξώστης: 15 ευρώ, φοιτητικό: 15 ευρώ. Για ανέργους, πολύτεκνους, συνταξιούχους, άτομα με ειδικές ανάγκες, φοιτητές, νέους κάτω των 18 ετών, με την επίδειξη των απαραίτητων δικαιολογητικών, ισχύει η τιμή 15 ευρώ το άτομο για όλες τις ημέρες και ώρες των παραστάσεων.

ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΚΟΥΛΟΥΒΑΡΗΣ