Αρχές Δεκεμβρίου τα εγκαίνια της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών
¶ποψη της θεατρικής σκηνής της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών
Ο πολιτιστικός χάρτης της Αθήνας αλλάζει με την προσθήκη ενός νέου προορισμού για τους φιλότεχνους: Στις 7 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθούν τα επίσημα εγκαίνια της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. Το εντυπωσιακό κτίριο στη Συγγρού, ένα αρχιτεκτονικό στολίδι, με τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις σε λίγες εβδομάδες θα φιλοξενήσει τις πρώτες εκδηλώσεις.
Ο πολιτιστικός χάρτης της Αθήνας αλλάζει με την προσθήκη ενός νέου προορισμού για τους φιλότεχνους: Στις 7 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθούν τα επίσημα εγκαίνια της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. Το εντυπωσιακό κτίριο στη Συγγρού, ένα αρχιτεκτονικό στολίδι, με τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις σε λίγες εβδομάδες θα φιλοξενήσει τις πρώτες εκδηλώσεις.
Στην πρώτη παρουσίαση του προγράμματος χθες το μεσημέρι, ο ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, Αντώνης Παπαδημητρίου, τόνισε: «Ζούμε σήμερα σε μια Ελλάδα που ναι μεν έχει έντονα οικονομικά προβλήματα, αλλά τουλάχιστον προσπαθεί. Έχουμε μία Ελλάδα που σφύζει κυριολεκτικά από καταπιεσμένη, πολλές φορές , πολιτισμική ζωή. Όποια πέτρα κι αν σηκώσεις, κάτι γίνεται. Ακριβώς αυτό είναι και το πρόβλημα που η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών θέλει μαζί με το κοινό να αντιμετωπίσει. Να πάψει ειδικά ο ελληνικός πολιτισμός να είναι κάτω από μία πέτρα. Να έχει πλέον τον τόπο, τα οργανωτικά και τα υλικά μέσα που θα είναι ανάλογα με την πραγματική ποιότητα, που σίγουρα έχει και που δεν μπόρεσαν οι υφιστάμενες δομές να αναδείξουν επαρκώς». Με αυτή τη φιλοσοφία, η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών «δεν ανταγωνίζεται άλλους πολιτισμικούς φορείς, βρίσκεται σε παράλληλη συνεργασία μαζί τους, όπως το Μέγαρο Μουσικής, το Ελληνικό Φεστιβάλ κ.ά. φορείς και μουσεία και διαρθρώνει ένα πρόγραμμα, που σε ποσοστό 65% συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με το ελληνικό στοιχείο εντός και εκτός συνόρων».
Οι βασικοί άξονες των πολιτιστικών δράσεων είναι η μουσική, το θέατρο, ο χορός, οι εικαστικές τέχνες, τα γράμματα αλλά και τα εκπαιδευτικά προγράμματα. Η καλλιτεχνική διεύθυνση κατανέμεται σε επιμέρους υπεύθυνους προγράμματος και την ευθύνη για την εκτέλεση του συνολικού προγράμματος και για τον κύκλο μουσικής έχει ο Χρήστος Καρράς.
Ο κύκλος των εκδηλώσεων θα ανοίξει με το Διεθνές Συνέδριο «Οι διάλογοι των Αθηνών», (από τις 24 έως τις 27 Νοεμβρίου) που θα πλαισιωθούν από ανάλογες εικαστικές εκθέσεις, με δημιουργίες νέων καλλιτεχνών. Στις 22/12 θα ξεκινήσει ο κύκλος του ελληνικού τραγουδιού με παράλληλο αφιέρωμα στον «Γκόρκι των Βαλκανίων», τον σπουδαίο Ελληνορουμάνο συγγραφέα Παναϊτ Ιστράτι, σε σκηνοθεσία και ερμηνεία του Δήμου Αβδελιώδη και μουσική επιμέλεια του Γιώργου Ευσταθίου.
Την ίδια περίοδο θα ανέβει η παράσταση «Ο ήχος της σιωπής» του πολυβραβευμένου Λετονού σκηνοθέτη Aλβις Χερμάνις που σχολιάζει τον Μάη του 68 μέσα από το πρίσμα των χωρών του λεγόμενου «Ανατολικού μπλοκ». Ο χορός ξεκινά στις 18 Δεκεμβρίου με τη χορογραφία της Μαριέλας Νέστορα «Lebenswelt». Στις 28-30 Δεκεμβρίου ο «θαυματοποιός» Ζαν Μπατίστ Τεριέ που είχε κερδίσει το ελληνικό κοινό το καλοκαίρι στο Φεστιβάλ Αθηνών επιστρέφει ξανά με την παράστασή του «Το αόρατο τσίρκο». Τον Ιανουάριο θα παρακολουθήσουμε μεταξύ άλλων, τη χορευτική παράσταση του Γιόζεφ Νατζ «Cherry Brandy» που αντλεί τη θεματική της από ένα κείμενο του Aντον Τσέχωφ. Η ομάδα των Φλαμανδών ηθοποιών «tg STAN» (stop thinking about names) θα φέρουν σε αντιπαράθεση δύο σύγχρονες εκδοχές του μύθου της Αντιγόνης, αυτή του Ζαν Κοκτώ και εκείνη του Ζαν Ανουιγ, στην παράσταση «Αντιγόνες». Τον ίδιο μήνα θα ανέβει και «Ο θάνατος του Δαντόν» του Γκέοργκ Μπύχνερ σε σκηνοθεσία του Στάθη Λιβαθινού.
Από το πλούσιο πρόγραμμα της χρονιάς ξεχωρίζουν ακόμη η θεατρική μεταφορά του γνωστού έργου του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν «Σκηνές από ένα γάμο» σε σκηνοθεσία του βέλγου Ίβο Βαν Χόβε, το μουσικό αφιέρωμα σε έλληνες συνθέτες που έγραψαν έργα για τον Αριστοφάνη με την Ορχήστρα των Χρωμάτων, η όπερα του Κριστόφ Βίλιμπαλντ Γκλουκ «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» (σκην. Πάρις Μέξις), η μελοποιημένη ποίηση της Σαπφούς από τη Σαβίνα Γιαννάτου αλλά και η χορευτική περφόρμανς «Επτά θανάσιμα αμαρτήματα» σε σκηνοθεσία και χορογραφία της Αγγελικής Στελλάτου.







