Η τσάντα από χαρτί ή έστω πλαστικό είναι ο νέος ορισμός της χλιδής

tsantes-2
ΠΕΜΠΤΗ, 05 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017

Κι εκεί που η πολυτέλεια συναντά την κρίση και δημιουργεί ενοχές, οι σχεδιαστές μόδας ανά τον κόσμο βρίσκουν ευρηματικούς τρόπους για να προτείνουν κάτι διαφορετικό. Μήπως να δούμε και πιο ευτελή υλικά, έτσι για αλλαγή στα αξεσουάρ μας; Της Σάντυς Τσαντάκη.

Στην πασαρέλα, στο Instagram, στις διαφημίσεις των περιοδικών, αισθάνεσαι ότι κάτι έχει αλλάξει. Κάπου ανάμεσα στα πανάκριβα αξεσουάρ με ονοματεπώνυμο, συναντάει κανείς και λιγότερο ακριβές εκδοχές, πάντα με ντιζάιν, που έρχονται για να συναγωνιστούν τις τάσεις του παρελθόντος με άποψη και στιλ. 

Φανταστείτε την χάρτινη σακούλα του μανάβη. Την πλαστική τσάντα της λαϊκής. Την υπερμεγέθη, μπλε τσάντα που αγοράζουμε για να μεταφέρουμε είδη για το σπίτι. Αν βεβαίως δούμε τις ταινίες, μπορεί να σοκαριστούμε, εκτός κι αν πρόκειται για τις αυθεντικές, καθημερινές λύσεις, γιατί στην περίπτωση μιας δερμάτινης τσάντας σαν δίχτυ, με την υπογραφή Vetements, η τιμή της ξεπερνά τις 3000 δολάρια, αν και στο Εtsy, τον παράδεισο των χειροποίητων αξεσουάρ, μπορεί να βρούμε την αντίστοιχη με μόλις 40.

Αυτό όμως δεν είναι και το παιχνίδι της μόδας; Ο οίκος Moschino παίζει με χιούμορ και το λογότυπό του σε μια τσάντα που μιμείται το χαρτόνι, είναι φτιαγμένη από δέρμα και θυμίζει ακριβώς αυτή την αίσθηση που έχεις όταν παίζεις και διπλώνεις ένα χαρτόκουτο. Θα την πληρώναμε όμως; Θα την αγοράζαμε; Θα την κρατούσαμε; 

Το ιδανικό είναι να αναζητήσουμε τις αυθεντικές λύσεις, τις καθημερινές τσάντες που έχουμε για τα ψώνια μας στον μπακάλη ή το σούπερμαρκετ, εκείνες που χρησιμοποιούμε για να μεταφέρουμε τα άπλυτα και τα σιδερωμένα, και απλώς να τις αναβαθμίσουμε, λανσάροντας τη νέα μόδα που αγαπά οτιδήποτε μοιάζει ευτελές αλλά δεν είναι. 

Για το καλοκαίρι το 2018, το μήνυμα στα αξεσουάρ είναι ακριβώς αυτό: η πολυτέλεια δεν χρειάζεται να φωνάζει. Η Selena Gomez εμφανίστηκε στη Νέα Υόρκη, στη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας, με μια καρό, πλαστική τσάντα, σα να πήγαινε να αγοράσει φρούτα και λαχανικά. Ο οίκος Celine πειραματίστηκε με διάφανες πλαστικές σακούλες που έγιναν τσάντες πολυτελείας, την ίδια στιγμή που ο οίκος Balenciaga έπαιξε με ευτελή υλικά για να δημιουργήσει απρόσμενες προτάσεις. Ο νέος ορισμός της χλιδής; To να μπορείς να κυκλοφορείς όπως θες, σαν άστεγος, άπορος, και να το απολαμβάνεις κιόλας. Να μπορείς να εκτιμήσεις τα μικρά, σεμνά και ταπεινά. Σας θυμίζε μήπως κάτι; 

ΣΑΝΤΥ ΤΣΑΝΤΑΚΗ
www.sandytsantaki.com