Τώρα και μπλούζες με ονομασία προέλευσης

logo-3
ΔΕΥΤΕΡΑ, 15 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018

Η ειρωνεία είναι της μόδας. Μαζί με τις λέξεις που συνειρμικά μας πηγαίνουν αλλού. Νιώθετε έτοιμοι να αρχίσετε να κυκλοφορείτε στους δρόμους σαν κινούμενες διαφημίσεις, όπως παλιά; Της Σάντυς Τσαντάκη.

Θυμάστε κάτι διαφημιστικά μπλουζάκια, μαζί με κάτι πάνινες ή δερμάτινες τσάντες που μας χάριζαν ορισμένα καταστήματα στο παρελθόν, σαν δώρο; Μαζί με την επιδειξομανία στη δεκαετία του '80 και μετά το 1990; E, λοιπόν οι σχεδιαστές μόδας που μοιάζουν να έχουν βαρεθεί την πολυτέλεια, έχουν ξεκινήσει μια νέα τάση που φωτίζει λογότυπα που δεν έχουν καμία σχέση με την κουτύρ, αλλά με την καθημερινότητά μας.

Δηλαδή; Θα φορούσατε ένα κίτρινο μακό με κόκκινα γράμματα που φέρει την επωνυμία εταιρείας ταχυμεταφορών; Ή, αντίστοιχα, τι-σερτ που διαφημίζουν κορνφλέικς, γάλα ή σουηδική αλυσίδα με είδη σπιτιού, στην καλύτερη περίπτωση;

Ο οίκος Balenciaga που εδώ και καιρό φλερτάρει με την αποδόμηση του καθωσπρεπισμού της μόδας, λάνσαρε για την καλοκαιρινή του καμπάνια, τσάντες με μηνύματα όπως «η δύναμη των ονείρων», πάνω σε μοτίβα που θυμίζουν και πάλι τη λογική σούπερμαρκετ.

Aλλά και ο οίκος Gucci προμοτάρει μπλουζάκια με λογότυπο Guccy αντί για Gucci, χωρίς να πρόκειται για ανορθογραφία αλλά για ειρωνεία και παραλλαγή στο ίδιο θέμα, ενώ ανδρικές εταιρείες ρούχων παίζουν με brands που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε ράφια σούπερμαρκετ αλλά όχι στην κρεμάστρα.

Η νέα τάση θέλει εταιρείες που βαρέθηκαν την επιδειξιομανία να ανατρέπουν τα κλισέ και συχνά να συνδυάζουν λογότυπα της μόδας με οργανισμούς…Και για να μην φοβούνται τις μηνύσεις, παίζουν με λέξεις που έχουμε στο μυαλό μας και στέλνουν τα δικά τους μηνύματα για να ξεπουλήσουν…Αν έχουμε μια καλή ιδέα, μπορούμε να την τυπώσουμε και μόνοι μας. Και αν πάει καλά, θα ξεκινήσουμε μια νέα καριέρα. Γιατί ποτέ δεν είναι αργά να γίνεις σχεδιαστής. Της ζωής σου. 

ΣΑΝΤΥ ΤΣΑΝΤΑΚΗ
www.sandytsantaki.com