Η δίαιτα που νικά τη ροδόχρου ακμή

omorfia-gunaika-derma-akmi-krema
ΤΕΤΑΡΤΗ, 22 ΜΑΙΟΥ 2019

Για μια δερματική ασθένεια που δεν έχει θεραπεία, υπάρχουν τροφές που σας βοηθούν να έχετε μια ήρεμη, καθαρή και ευτυχισμένη επιδερμίδα.

 Εκατομμύρια ενήλικες άνω των 30 ετών σε όλο τον κόσμο πάσχουν από ροδόχρου ακμή, ενώ 95% από αυτά τα άτομα δεν γνωρίζουν τίποτα για την κατάσταση τους πριν διαγνωσθούν από έναν δερματολόγο. Σε έρευνα που διεξήχθη από τον Εθνικό Σύλλογο Ροδόχρου Ακμής στις ΗΠΑ (National Rosacea Society), εκτός από τις ορατές επιπτώσεις στο δέρμα (ξαφνικό κοκκίνισμα και ερυθρότητα σε μάγουλα, μέτωπο, πιγούνι και μύτη, διεσταλμένα αιμοφόρα αγγεία, μικρά κόκκινα σπιθουράκια και σπυράκια με πύον), η ροδόχρους ακμή επηρεάζει και την υγεία των ματιών και των βλεφάρων εξαιτίας έντονων οιδημάτων και φλεγμονών. Επιπλέον, η ροδόχρους ακμή επηρεάζει σημαντικά την αυτοπεποίθηση το 90% των ασθενών, σύμφωνα με την έρευνα.

Και ενώ η ασθένεια δεν μπορεί να θεραπευτεί ιατρικά, παρά μόνο να ρυθμιστεί, οι ειδικοί θεωρούν τη διατροφή ως σημαντικό παράγοντα μείωσης των συμπτωμάτων στο δέρμα.

«Οι τροφές που περιέχουν ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, δείχνουν να μειώνουν αισθητά τις αντιδράσεις που προκαλεί η πάθηση, κυρίως τη φλεγμονή, την ερυθρότητα, τα διασταλμένα αιμοφόρα αγγεία και την πάχυνση του δέρματος», λέει η Dr. Elizabeth Tanzi, φημισμένη δερματολόγος, συγγραφέας και ιδιοκτήτρια δερματολογικής κλινικής στην Ουάσιγκτον.

Η Tanzi συνιστά να υιοθετήσετε μια δίαιτα που αποτελείται από 25% έως 35% από φρέσκα λαχανικά (κυρίως σπαράγγια, αγγούρια, γλυκοπατάτες, πράσινα φύλλα, κολοκύθες, μπρόκολο, κουνουπίδι, σέλινο, μαρούλι, πράσινα φασόλια και κολοκυθάκια), 25% έως 35% από άπαχη πρωτεΐνη (όπως σολομός, γαλοπούλα, κοτόπουλο, ψάρι) και το υπόλοιπο ποσοστό από τα ακόλουθα δημητριακά: βρώμη, πίτουρο, φύτρο και ενδόσπερμα σιταριού, κριθάρι, γκρανόλα, κόκκους αμάρανθου, ρύζι και ταπιόκα (ένα άμυλο το οποίο εξάγεται από το βραζιλιάνικο φυτό mandioca).

«Καταπραϋντικά μπαχαρικά όπως το κόλιανδρο, το κάρδαμο, το σαφράν και ο μάραθος, όπως και όλα τα μη εσπεριδοειδή φρούτα βοηθούν συμπληρωματικά προς τη σωστή αντιμετώπιση των συμπτωμάτων», λέει η Tanzi και τονίζει: «Σε γενικές γραμμές, τα τρόφιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη καθώς και οι σύνθετοι υδατάνθρακες οδηγούν σε μικρότερες εξάρσεις ροδόχρου ακμής το δέρμα, ενώ αντίθετα, οι τροφές υψηλού γλυκαιμικού δείκτη, τα εξευγενισμένα σάκχαρα και τα κορεσμένα λίπη προκαλούν ανάφλεξη της φλεγμονής».

e-Fresh To supermarket στην πόρτα σας