Κερνάμε αποξηραμένα φρούτα

apoksiramena-frouta
ΤΕΤΑΡΤΗ, 09 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Μην σας τρομάζει το γεγονός ότι δεν είναι φρέσκα! Τα αποξηραμένα φρούτα είναι εξίσου ευεργετικά και το μόνο που τους λείπει είναι η υγρασία. Αν τα προτιμήσετε χωρίς έξτρα ζάχαρη, τα οφέλη τους είναι πολλά.

Οι σταφίδες, τα δαμάσκηνα, τα σύκα, οι χουρμάδες είναι μόλις μερικά από τα αποξηραμένα φρούτα που κυκλοφορούν ευρέως στην αγορά, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν εισέλθει δυναμικά και τα κράνμπερι, τα γκότζι μπέρι, τα ακτινίδια, οι φράουλες, ο ανανάς κ.ά.

Όπως συμβαίνει και με τα κανονικά φρούτα, τα αποξηραμένα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως ο σίδηρος, ο χαλκός, το σελήνιο και το κάλιο, αλλά και σημαντικά φλαβονοειδή και καροτενοειδή συστατικά. Αυτό που τους λείπει είναι η υγρασία κι όχι η διατροφική αξία, ενώ αν προσέχετε την κατανάλωση ζάχαρης, προτιμήστε αυτά χωρίς την προσθήκη της. Συνήθως θα βρείτε τον ανανά με επικάλυψη ζάχαρης και τα κομμάτια μπανάνας που τηγανίζονται και έχουν προσθήκη γλυκαντικών ουσιών και λιπαρών, που καλό είναι να αποφύγετε.

Μια καλή επιλογή που μπορείτε να κάνετε είναι οι σταφίδες που συμβάλλουν στη μείωση των επιπέδων της LDL χοληστερόλης  μειώνοντάς έτσι τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων, ενώ χαρακτηρίζονται από χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και καθόλου λιπαρά. Το βερίκοκο είναι, επίσης, ένα από τα πιο θρεπτικά αποξηραμένα φρούτα, καλή πηγή φυτικών ινών, ενώ επίσης περιέχει βιταμίνη Α, C και σίδηρο και τα αποξηραμένα σύκα διατηρούν την υψηλή περιεκτικότητά τους σε σίδηρο, φολικό οξύ και κάλιο. Τα αποξηραμένα δαμάσκηνα αποτελούν σημαντική πηγή βιταμινών και έχουν το πρόσθετο πλεονέκτημα της ρύθμισης του πεπτικού συστήματος, ενώ οι χουρμάδες έχουν σχετικά χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, κρατώντας τα επίπεδα ενέργειας σταθερά, παρά την έντονη γλυκύτητά του.