3 βασικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε πριν αγοράσετε ένα καλλυντικό προϊόν

3-basika-pragmata-pou-prepei-na-gnorizete-prin-agorasete-ena-kalluntiko-proion-basika-pragmata-pou-prepei-na-gnorizete-prin-agorasete-ena-kalluntiko-proion
ΤΡΙΤΗ, 11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2020

Εκτός από το να χάσετε πολύτιμο χρόνο και χρήμα, οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να σώσετε το δέρμα σας από άσκοπες αγορές.

Το δέρμα είναι το μεγαλύτερο και ταχύτερα αναγεννητικό όργανο στο σώμα, το οποίο έχει την ικανότητα να σας δίνει άμεσα μηνύματα σχετικά με την υγεία και τη φροντίδα του, πριν έρθει η στιγμή που όλα θα είναι πολύ μάταια. H Koko Hayashi, μια από τις πιο δημοφιλείς anti-aging gurus στην Ιαπωνία, και συγγραφέας του best seller «Why do Japanese women have the most beautiful skin in the world?» (Γιατί οι Γιαπωνέζες έχουν το πιο όμορφο δέρμα στον κόσμο;), λέει: «Η μεγαλύτερη παρεξήγηση στην φροντίδα του δέρματος έχει να κάνει με το ότι οι περισσότερες γυναίκες πιστεύουν πως κάθε καλλυντικό που κυκλοφορεί ταιριάζει σ’ αυτές, χωρίς να γνωρίζουν τις βασικές ανάγκες που έχει το δέρμα τους ανάλογα με τον προσωπικό τύπο, την ηλικία και τον τρόπο ζωής τους, ή, τουλάχιστον, δίχως να δίνουν σημασία στις μικρές λεπτομέρειες που αναγράφονται στις συσκευασίες κάθε προϊόντος που αγοράζουν, σχετικά με τα συστατικά που περιέχουν. Όμως, αυτό που πιθανώς δουλεύει καλά για ένα άτομο δεν σημαίνει ότι θα λειτουργήσει και για κάποιο άλλο». Πριν βυθιστείτε σε αυτό το στάδιο άγνοιας πριν την αγορά ενός καλλυντικού προϊόντος, η Hayashi απαντά στις πιο κρίσιμες ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας:
 

Είναι αυτό το προϊόν κατασκευασμένο για τον τύπο του δέρματός σας; Η ειδικός, εξηγεί: «Οι “βαριές” ενυδατικές κρέμες για γυναίκες με λιπαρό δέρμα, όπως και τα προϊόντα με δυνατά αρώματα και συστατικά φρούτων από άτομα με ευαίσθητο δέρμα ή ιστορικό ροδόχρου ακμής και αλλεργικής δερματίτιδας είναι απαγορευτική επιλογή. Όσες έχουν λιπαρό δέρμα πρέπει να επιλέγουν προϊόντα που αναγράφουν “μη φαγεσωρογόνο” -που σημαίνει ότι δεν αποφράσσουν τους πόρους-, ενώ όσες έχουν ευαίσθητο δέρμα πρέπει να χρησιμοποιούν προϊόντα χωρίς άρωμα -θα πρέπει να αναγράφει η συσκευασία “fragrance-free”-, με ασφαλέστερη φόρμουλα, εκείνη, που συνδυάζει την ύπαρξη φυτικών μαλακτικών συστατικών, όπως αλόη, καλέντουλα και χαμομήλι».

 Όλα τα προϊόντα καθαρισμού, απολέπισης και μακιγιάζ είναι κατάλληλα για κάθε τύπο δέρματος; «Σίγουρα, όχι», λέει η Hayashi, και εξηγεί: «Αν έχετε ξηρή επιδερμίδα μπορεί το scrub που εφαρμόζετε να δίνει ένα πρόσκαιρο αποτέλεσμα λείανσης, ωστόσο καθιστά το δέρμα σας ευάλωτο σε επιπλέον αφυδάτωση, μολύνσεις και πρόωρη ρυτίδωση. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με προϊόντα που αφορούν στον “αθώο”  καθημερινό καθαρισμό με μια κοινή λοσιόν -όσο πανάκριβη κι αν είναι-. Είναι πολύ πιθανό να μην αποκαθιστά την υπερπαραγωγή λιπαρότητας όσο θα θέλατε, επειδή οι ορμονικές διαταραχές σε κάθε ηλικία ποικίλουν. Αντίθετα, επιδεινώνουν το πρόβλημα, ειδικά αν έχετε λιπαρό τύπο δέρματος. Επίσης, τα προϊόντα makeup οφείλουν να είναι κομμένα και ραμμένα στα μέτρα σας. Κάτι που μεταφράζεται στο εξής: λιπαρή επιδερμίδα σημαίνει επιλογή “στεγνών” προϊόντων (πούδρες και σκόνες με ματ φινίρισμα), ενώ ξηρή επιδερμίδα σημαίνει ενυδατικές φόρμουλες σε υγρή μορφή με έξτρα αντηλιακή προστασία», προσθέτει η Hayashi.

Είναι το καλλυντικό που θα αγοράσετε βιολογικό ή φυσικό; «Δυστυχώς, για τις περισσότερες καταναλώτριες, εδώ υπάρχει ένας μεγάλος γρίφος», αναφέρει η ειδικός, επειδή στην ενυδατική που θέλετε να αγοράσετε η συσκευασία αναγράφει “φυσικό”, στην πούδρα “βιολογικό” και στο σαμπουάν “οργανικό”. Πώς αποκωδικοποιούνται αυτά με βάση την ισχύουσα παγκόσμια νομοθεσία; Η Hayashi απαντά: «Σε γενικές γραμμές, 100% βιολογικό/οργανικό θεωρείται εκείνο το καλλυντικό προϊόν που περιέχει μόνο βιολογικά παραγόμενα συστατικά, πιστοποιημένα με ειδική αναφορά στη συσκευασία τους από αρμόδιο φορέα. Εκείνο που αναγράφει “παρασκευασμένο με βιολογικά/οργανικά συστατικά”, οφείλει να περιέχει τουλάχιστον 70% βιολογικά συστατικά, και στην ετικέτα του προϊόντος πρέπει να απαριθμούνται έως και τρία από αυτά. Τέλος, “φυσικό” είναι ένα καλλυντικό προϊόν που περιλαμβάνει στη σύνθεσή του οποιοδήποτε συστατικό φυτικής, θαλάσσιας, ζωικής ή ορυκτής προέλευσης, ανεξαρτήτως της περαιτέρω χημικής επεξεργασίας του».

THE BEAUTY TEAM