Οι επιστήμονες ανακάλυψαν το πρώτο ...διαστημικό αντηλιακό

oi-epistimones-anakalupsan-to-proto-diastimiko-antiliako
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 14 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2020

Ποιο είναι το νέο συστατικό που ξεπερνά κάθε σύνορο στην αντηλιακή προστασία του ανθρώπου;

Την ώρα που η εταιρεία SpaceX του Elon Musk σε συνεργασία με τη NASA γράφουν ιστορία πραγματοποιώντας την πρώτη επανδρωμένη πτήση για το διάστημα από τις ΗΠΑ εδώ και εννέα χρόνια, φαίνεται, ότι πίσω απ’ αυτό κρύβεται μια τρομερή ανακάλυψη για την προστασία του δέρματος του ανθρώπινου γένους από την ηλιακή ακτινοβολία.

Όπως αναφέρθηκε για πρώτη φορά από τον επιστημονικό ιστότοπο Live Science, οι βιοχημικοί που συμμετείχαν στην προετοιμασία των αστροναυτών ανακάλυψαν κάτι που ονομάζεται «σεληνιο-μελανίνη», ένα καινούργιο βιοϋλικό, το οποίο κατασκευάζεται από ένα μείγμα φυσικής χρωστικής μελανίνης -που βρίσκεται στο δέρμα μας- και το σελήνιο, ένα χημικό στοιχείο που συναντάται στη φύση ως πρόσμειξη σε ορυκτά θειούχων μετάλλων (με καλύτερη πηγή σεληνίου να αποτελούν οι ξηροί καρποί, οι σαρδέλες, τα στρείδια, τα μανιτάρια και τα αυγά).

Προσπερνώντας την ονομασία του σεληνίου, η οποία προέρχεται -φυσικά- από το όνομα του δορυφόρου της Γης και της ομώνυμης θεάς του (Σελήνη), οι Αμερικανοί επιστήμονες αναφέρουν ότι «...κατά τη διάρκεια εργαστηριακώπειραμάτωνν , τα κύτταρα του δέρματος που υποβλήθηκαν σε θεραπεία με σεληνιο-μελανίνη ήταν σε θέση να παρακάμψουν πολύ ισχυρές δόσεις ακτινών X-Ray, οι οποίες θα μπορούσαν να είναι θανατηφόρες για έναν άνθρωπο. Η σεληνιο-μελανίνη απορροφήθηκε στα κύτταρα και σχημάτισε μικροσκοπικές ασπίδες γύρω από τους πυρήνες των κυττάρων, εκεί δηλαδή που αποθηκεύεται το DNA».

Ενώ η έκθεση σημείωσε ότι το υλικό πρέπει ακόμη να δοκιμαστεί περαιτέρω, εντούτοις, καταγράφεται σημαντικό ενδιαφέρον στον τρόπο που χορηγήθηκε στους αστροναύτες της αποστολής. «Μέχρι σήμερα ξέραμε ότι οι κοσμοναύτες χρειάζονται περισσότερο από SPF 30 για να παραμείνουν προστατευμένοι από την διαστημική ακτινοβολία, αλλά σήμερα ανακαλύπτουμε ότι η σεληνιο-μελανίνη βοηθά ακόμη περισσότερο στη μείωση του ρίσκου για αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, ή επιδράσεις του κεντρικού νευρικού συστήματος και άλλες εκφυλιστικές ασθένειες εξαιτίας της έκθεσης σε γαλαξιακές κοσμικές ακτίνες (GCR) ή σε ηλιακά πρωτονικά γεγονότα (SPE)», τονίζουν οι βιοχημικοί ερευνητές της NASA.

THE BEAUTY TEAM