Μελομακάρονα: τι να ξέρετε πριν τα καταβροχθίσετε

melomakarona
ΠΕΜΠΤΗ, 08 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Έχετε ξεκινήσει ήδη να μειώνετε τον όγκο τους στη χριστουγεννιάτικη πιατέλα; Πριν το παρακάνετε και ενόψει εορτών, δείτε κάποια σημαντικά σημεία που πρέπει να γνωρίζετε.

Ίσως το μεγαλύτερο σήμα-κατατεθέν των Χριστουγέννων, τα μελομακάρονα, είναι το σνακ που χωρίς να του φαίνεται μας χαρίζει αρκετές θερμίδες. Συγκεκριμένα, οι θερμίδες τους μπορεί να φτάσουν περίπου τις 150-180 το ένα, αναλόγως και με τον τρόπο παρασκευής τους.

Σίγουρα, βέβαια, έχουν κάποια καλά στοιχεία, αφού περιέχουν ωμέγα-3 από τα καρύδια, μονοακόρεστα λιπαρά από το ελαιόλαδο, ενώ μας χαρίζουν βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και μέταλλα από το μέλι και την κανέλα, που δρουν κατά της «κακής» LDL χοληστερίνης.

Ωστόσο, πριν τα καταναλώσετε, μην ξεχνάτε ότι δεν παύουν να είναι ένα γλυκό, με μπόλικη ζάχαρη, επεξεργασμένο αλεύρι και αρκετές θερμίδες. Απολαύστε τα, αλλά χωρίς υπερβολές, αποφύγετε να τους προσθέσετε έξτρα σοκολάτα (ή αν το κάνετε, φροντίστε να είναι μαύρη με τουλάχιστον 70% περιεκτικότητα σε κακάο) και μειώστε την περιεκτικότητά τους σε ζάχαρη όσο το δυνατόν περισσότερο.