Το Chanel Νο. 5 έγινε 100 χρονών

to-chanel-no-5-egine-100-xronon-egine-100-xronon
ΤΕΤΑΡΤΗ, 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021

Αν και γεννήθηκε σε ένα ορφανοτροφείο, κατέκτησε όλο τον κόσμο, αποκτώντας τον τίτλο του πιο αιωνόβιου αρώματος.

Από τότε που κυκλοφόρησε, στις 5 Μαΐου 1921, αποτελεί ένα από τα πιο εικονικά αρώματα, που αντέχουν στο χρόνο. Το ότι η ίδια η Marilyn είχε πει σε δημοσιογράφους πως το μόνο που φορά για να κοιμηθεί είναι 5 σταγόνες Chanel No. 5, προφανώς και το γνωρίζετε. Εδώ, θα διαβάσετε 8 πράγματα που δεν ξέρατε για αυτό το θρυλικό άρωμα, το οποίο γιορτάζει τα 100ά γενέθλιά του.

1. Η Gabrielle Bonheur «Coco» Chanel γεννήθηκε στις 19 Αυγούστου 1883 στο Saumur της Γαλλίας. Αφού πέθανε η μητέρα της, η Coco στάλθηκε σε ηλικία 12 ετών στο Αβαείο του Ορφανοτροφείου Aubazine στο Corrèze της κεντρικής Γαλλίας, και σύμφωνα με  τους βιογράφους της, το λογότυπο της εταιρείας της, το μαύρο χρώμα της υπογραφής της, το μινιμαλιστικό της στυλ και, μάλιστα, το νούμερο πέντε, όλα εμπνεύστηκαν κατά τη διάρκεια της «θητείας» της στο ορφανοτροφείο. Η ίδια η Chanel έχει πει ότι τα φρέσκα σεντόνια και η μυρωδιά του κίτρινου σαπουνιού που χρησιμοποιούσαν τα κορίτσια στο ορφανοτροφείο, της είχαν αφήσει μια ανεξίτηλη οσφρητική ανάμνηση. Ωστόσο, πέρασαν πολλά χρόνια για να δει το φως της ζωής το άρωμα που την καθιέρωσε.

2. Σε ηλικία 37 ετών (1920), κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών της στην στην Κυανή Ακτή, η Chanel γνωρίστηκε με έναν εκλεπτυσμένο αρωματοποιό, τον Ernest Beaux, ο οποίος είχε εργαστεί επί πολλά χρόνια για τη ρωσική βασιλική οικογένεια και ζούσε στο Grasse της Γαλλικής Ριβιέρα, κέντρο της ευρωπαϊκής βιομηχανίας αρωμάτων εκείνη την εποχή. Ζήτησε από τον Beaux να δημιουργήσει ένα άρωμα που θα έκανε «τη γυναίκα να μυρίζει σαν γυναίκα και όχι σαν τριαντάφυλλο», εξηγώντας του την αίσθηση που είχε από τα φρέσκα σεντόνια και τη μυρωδιά του κίτρινου σαπουνιού, από μικρό κορίτσι. 

3. Σύμφωνα με απαίτηση της ίδιας της Coco, το μπουκάλι του Chanel No. 5 έπρεπε να ήταν τόσο απλό και μινιμαλιστικό, θυμίζοντας περισσότερο ένα «εργαστηριακό ιατρικό φιαλίδιο» -ένας σχεδιασμός που δεν άλλαξε ποτέ, απλά τροποποιήθηκε ελαφρώς 8 φορές από την δεκαετία του 1920 έως σήμερα.

4. Φυσικά, δεν είναι μόνο η δύναμη του σχεδιασμού του μπουκαλιού, ούτε το μεγάλο όνομα στη μόδα που έχτισε η Coco, για να μεταμορφωθεί το Chanel No. 5 σε αντικείμενο του πόθου για δισεκατομμύρια γυναίκες στο πέρασμα των 100 χρόνων, αλλά και το ίδιο το άρωμα, όπου κυριαρχούν λουλουδάτα αρώματα αναμεμειγμένα με ζεστές, ξυλώδεις βάσεις –ένας «μυστικός» συνδυασμός γιασεμιού, τριαντάφυλλου, ylang ylang, ίριδας, σανταλόξυλου και vetiver. 

5. Για άγνωστους λόγους, η Coco είχε επιλέξει τον αριθμό 5 για το άρωμά της από την εποχή που βρισκόταν στο ορφανοτροφείο. Εντελώς συμπτωματικά, όπως έχει πει ο Ernest Beaux, το τελικό μπουκάλι που διάλεξε η Chanel μετά από μια σειρά διαφορετικών δημιουργιών του αρωματοποιού, ήταν το 5ο δείγμα του! 

6. Επιστημονικές μελέτες έχουν προσδιορίσει μια σαφή σχέση μεταξύ μυρωδιάς και συναισθημάτων και αναμνήσεων, και το εμβληματικό Chanel No. 5, να προσδιορίζεται από τους ειδικούς ως το μοναδικό άρωμα που ενισχύει τη γλυκόπικρη ποιότητα της νοσταλγίας με έναν τρόπο αξεπέραστα ρεαλιστικό. 

7. Το 2004, ο οίκος Chanel δημιούργησε την πιο ακριβή παραγωγή διαφημιστικής καμπάνιας στα χρονικά για ένα άρωμα, ξοδεύοντας 33 εκατομμύρια δολάρια σε ένα κλιπ τριών λεπτών με πρωταγωνίστρια την Nicole Kidman και σε σκηνοθεσία του Baz Luhrmann -ένα ποσό που αντιστοιχεί σε περίπου 300.000 μπουκάλια Chanel No. 5 σε τιμές λιανικής. 

8. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία εταιρειών έρευνας αγοράς, το 2019 εκτιμάται ότι σχεδόν 2 εκατομμύρια γυναίκες αγόρασαν ένα Chanel No. 5, μόνο στη Μεγάλη Βρετανία. 100 χρόνια μετά την κυκλοφορία του, εξακολουθεί να είναι το πιο δημοφιλές άρωμα με ένα μπουκάλι του να πωλείται κάθε 30 δευτερόλεπτα παντού σε όλο τον κόσμο.

 THE BEAUTY TEAM