5 tips ισορροπίας μετά το Πάσχα

giogka-isorropia
ΤΕΤΑΡΤΗ, 05 ΜΑΙΟΥ 2021

Το παρακάνατε με το αρνί, τη μαγειρίτσα και το τσουρέκι (και) φέτος; Πάρτε μια ανάσα και δώστε στον εαυτό σας το περιθώριο να επανέλθει σε διατροφική και φυσική ισορροπία, μετά τις κραιπάλες του Πάσχα.

Μπορεί και φέτος το Πάσχα να ήταν περιορισμένο από άποψη απόδρασης, σίγουρα όμως δεν ήταν περιορισμένο από άποψη απόλαυσης. Μαγειρίτσες, αρνιά, κοκορέτσια συνέθεσαν ένα πάρτι κορεσμένων λιπαρών και θερμίδων, που προφανώς μας επιβάρυνε, ρίχνοντας την ενέργειά μας και συνολικά την υγεία και το ανοσοποιητικό μας, σε μια περίοδο που έχουμε ένα λόγο παραπάνω να μας προσέξουμε, λόγω πανδημίας. Τώρα, λοιπόν, που πέρασαν οι επίμαχες ημέρες, ας δούμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας να επανέλθει, χωρίς να κάνουμε κάποια αυστηρή αποτοξίνωση.

Ξαναρυθμίστε το βιολογικό σας ρολόι
Ένας λόγος που στις γιορτές και στις άδειες νιώθουμε πεσμένοι είναι ότι αλλάζουμε την ώρα που κοιμόμαστε και ξυπνάμε, διαταρράσσοντας τον κιρκαδικό μας ρυθμό. Αυτό μπορεί να μας φέρει κόπωση, μειωμένη ενέργεια και να μας αποσυντονίσει. Τώρα που οι γιορτές πέρασαν, επιστρέψτε στην οργανωμένη καθημερινότητά σας, φροντίζοντας τον ύπνο σας και το ωράριό σας, έτσι ώστε να κοιμάστε όπως πρέπει, να τρώτε τις ώρες που έχει εκπαιδευτεί ο οργανισμός σας και να νιώσετε ξανά ευεξία.

Πρασινίστε τη διατροφή σας
Μιας και χορτάσατε κρέας, βγάλτε το για λίγο από το μενού και κάντε πιο «πράσινες» και ελαφριές επιλογές, όπως σαλάτες, όσπρια, ψητά λαχανικά, ζυμαρικά ολικής κ.ο.κ. Οι φυτικές ίνες σας χρειάζονται για να επαναφέρουν το πεπτικό και το έντερό σας σε ισορροπία, μετά τον βομβαρδισμό που δέχτηκαν με λιπαρά. Συν τοις άλλοις, θα σας βοηθήσουν να «ξεφουσκώσετε» από τις έξτρα θερμίδες που ενδεχομένως να φορτωθήκατε και που ίσως μεταφραστούν σε κιλά.

Μην ξεχνάτε τα πρεβιοτικά και προβιοτικά
Το μικροβίωμα του εντέρου σας θέλει λίγη φροντίδα παραπάνω μετά την υπερκατανάλωση κρέατος και λιπαρών, ειδικά έπειτα από τόσο βαριές επιλογές όπως τα πασχαλινά γεύματα. Πρεβιοτικά, δηλαδή τροφή για τα καλά βακτήρια, μπορείτε να λάβετε από τροφές όπως σπαράγγια, μπανάνα, γλυκοπατάτα, σκόρδο, κρεμμύδι, μήλο, ενώ προβιοτικές τροφές, δηλαδή τροφές που θα ενισχύσουν με καλά βακτήρια το έντερο, είναι το κεφίρ, το ξινολάχανο, το γιαούρτι, το kimchi, η σάλτσα σόγιας. Εναλλακτικά, μπορείτε να μιλήσετε με ειδικό για τη λήψη των ανάλογων συμπληρωμάτων.

Περπατήστε
Αν δεν σας αρέσει το περπάτημα, τρέξτε, κάντε ποδήλατο, ασκηθείτε στη φύση, κολυμπήστε, χορέψτε. Βρείτε την δραστηριότητα που σας ταιριάζει περισσότερο και εφαρμόστε την όσο πιο συχνά γίνεται μέσα στην εβδομάδα. Αυτό θα σας χαρίσει ενέργεια, θα σας δυναμώσει και ταυτόχρονα θα σας βοηθήσει να «κάψετε» τα περιττά του Πάσχα.

Μαγειρέψτε
Είναι μια καλή στιγμή να απαρνηθείτε τα ντελίβερι και να μαγειρέψετε εσείς το φαγητό σας, κάνοντας ισορροπημένες επιλογές, χωρίς να παρασύρεστε από έτοιμες λύσεις, που θα σας επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο με κορεσμένα και τρανς λιπαρά και θα σας ρουφήξουν την ενέργεια. Ακόμη κι αν θέλετε γλυκό, μπορείτε να βρείτε άπειρες συνταγές χωρίς ζάχαρη και λιπαρά από γαλακτοκομικά, που θα σας βοηθήσουν να μην στερηθείτε τίποτα. Ούτε την γεύση, ούτε την υγεία σας.