«Spencer»: Η Kristen Stewart βάζει τα Chanel της και μεταμορφώνεται στην πριγκίπισσα Νταϊάνα

chanel
ΤΕΤΑΡΤΗ, 03 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021

Μία από τις πλέον πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς ετοιμάζεται να ξεκινήσει το ταξίδι της στις κινηματογραφικές αίθουσες, ξεκινώντας στις 5 Νοεμβρίου να προβάλλεται στον τόπο της βασικής ηρωίδας-θλιμμένης πριγκίπισσα- ποπ είδωλο.

Ο λόγος για το πιο αγαπητό μέλος της βασιλικής οικογένειας της Βρετανίας, την πριγκίπισσα Νταϊάνα, και την ταινία «Spencer» του Pablo Larraín η οποία έκανε πρεμιέρα στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας.

Στην ταινία η Νταϊάνα, την οποία υποδύεται η Kristen Stewart, φτάνει για τα Χριστούγεννα στο παλάτι του Σάντρινγκχαμ, στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Ήδη ο γάμος της με τον πρίγκιπα της Ουαλίας κατέρρεε, και στην αρχή της ταινίας η ίδια ξεστομίζει προφητικά τη φράση «έχω χαθεί». Όλη η ταινία είναι η πορεία της προς την ελευθερία.  

Pablo Lorrain / Photo Credit: Pablo Lorrain

Η Νταϊάνα, πέρα από εξαιρετικά αγαπητή και προσιτή στον κόσμο, ήταν αναμφίβολα ένα από τα μεγαλύτερα fashion icons του 20ου αιώνα, με το άψογο στυλ της και τις «cleavage bags», όπως αποκαλούσε τις clutch τσάντες που έχουν συνδεθεί ενδυματολογικά μαζί της.

Σημαντική επομένως για την ταινία είναι η συνεργασία της παραγωγής με τον οίκο Chanel, του οποίου μούσα είναι η Stewart. Η ίδια μεταμορφώνεται στην ταινία σε μια γκόθικ πριγκίπισσα, όπως έχει ειπωθεί, φορώντας κοστούμια από την Haute Couture collection Άνοιξη-Καλοκαίρι 1988 του οίκου.

Για το ιδιαίτερο πρότζεκτ της ταινίας ο οίκος Chanel συνεργάστηκε με τη σχεδιάστρια κοστουμιών Jacqueline Durran, η οποία, όπως η ίδια εξηγεί, ανέτρεξε μαζί με τον σκηνοθέτη της ταινίας σε φωτογραφίες της Νταϊάνα που είχε επιλέξει και χρονολογούνται στην περίοδο 1988-92.

«Προσπάθησα να δείξω τα διαφορετικά στυλ και χρώματα που χρησιμοποιούσε εκείνη την περίοδο, ώστε να μπορέσω να πάρω μια ιδέα για το τι ο Pablo(Larraín) έψαχνε στην ερμηνεία του. Χρησιμοποίησα τα σχόλιά του από εκείνη τη συνάντηση ως αφετηρία για τα ρούχα που ετοίμασα για την πρώτη πρόβα με την Kristen (Stewart)», αποκαλύπτει.

Εξηγώντας τα κοστούμια που βλέπουμε στην ταινία, η Durran σημειώνει ότι αναζητούσε στις φωτογραφίες της Νταϊάνα τα σχέδια του οίκου Chanel. «Οι περισσότερες που βρήκα ήταν από το 1992 και μετά, αλλά υπήρχε ένα σημαντικό ρούχο Chanel που φόρεσε όταν επισκέφτηκε το Παρίσι το 1988, το κόκκινο παλτό που φορούσε κατά την άφιξή της».  Αυτό, συνεχίζει, έγινε το κόκκινο παλτό που τη βλέπουμε να φοράει στη σκηνή της εκκλησίας τα Χριστούγεννα.

Σύμφωνα με την Durran, το πιο εμβληματικό κοστούμι της ταινίας, ωστόσο, ήταν το haute couture φόρεμα. «Είχα ρωτήσει αν μπορούσαμε να δοκιμάσουμε κάποια βραδινά φορέματα της δεκαετίας του ’80 από το αρχείο – κυρίως έχοντας κατά νου να τα χρησιμοποιήσουμε σε περιστασιακές σκηνές και σε μια σκηνή όπου η Νταϊάνα δοκίμαζε διαφορετικά φορέματα αλλάζοντάς γνώμη για το τι θα φορέσει. Και υπήρχε επίσης η κεντρική σκηνή της βραδιάς των Χριστουγέννων όπου χρειαζόμασταν ένα καταπληκτικό φόρεμα. Είχα ρωτήσει αν υπήρχε ένα ανοιχτόχρωμο φόρεμα σε σχήμα γοργόνας (όγκος στο στρίφωμα), καθώς ήδη σκεφτόμουν πώς θα έδειχνε με ένα παλτό από πάνω, αλλά σκέφτηκα ότι είναι σημαντικό να έχει μανίκια», περιγράφει, προσθέτοντας ότι έτσι έφτασαν πολλά καταπληκτικά φορέματα στο Λονδίνο για την πρώρτη πρόβα με την Stewart.

«Τα περισσότερα από αυτά ήταν σκούρα, αλλά ανάμεσά τους ήταν η αρχική εκδοχή του μπεζ φορέματος. Ήταν όμορφο στην κρεμάστρα, αλλά μόλις το φόρεσε η Kristen – όλοι ξέραμε ότι έπρεπε να παίξει μεγάλο ρόλο στην ταινία!», προσθέτει.

Το συγκεκριμένο φόρεμα το είχε σχεδίασε ο Karl Lagerfeld τη δεκαετία του 1980 και ήταν πολύτιμο για να φορεθεί για όλες τις ημέρες που χρειάζονταν για γυρίσματα καθώς υπήρχε πολύ μεγάλος κίνδυνος ζημιάς.

«Για μια στιγμή πιστεύαμε ότι δεν θα μπορούσαμε να το χρησιμοποιήσουμε, αλλά απίστευτα η Chanel προσφέρθηκε να ξαναφτιάξει το φόρεμα στο Couture ατελιέ της. Πρόκειται για ένα ακριβές αντίγραφο που σήμαινε την αναδημιουργία του κεντήματος και των χαντρών του πρωτότυπου. Η ικανότητα των τεχνιτών που εργάζονται στη Chanel είναι απίστευτη, όταν έφτασε το φόρεμα ήταν το τέλειο αντίγραφο. Τίποτα από την ομορφιά δεν είχε χαθεί, ενθουσιαστήκαμε πέρα ​​από λόγια», εκμυστηρεύεται.

Το haute couture φόρεμα ήταν όμως η αγαπημένη εμφάνιση και της Stewart. «Εξετάσαμε πολλά αρχεία, διερωτώμενοι: ποιο είναι το φόρεμα; Ήταν τόσο αναμφισβήτητα το σωστό, που όλοι το ήξεραν μόλις το έβαλα. Ήταν ένα σπαραχτικό φόρεμα γιατί ήταν υπέροχο. Το να βλέπεις κάποιον στο πάτωμα του μπάνιου με ένα τέτοιο φόρεμα είναι πραγματικά αποκαρδιωτικό. Δεν μπορείς να φανταστείς κάποιον να μην είναι καλά και να καταρρέει φορώντας ένα φόρεμα τόσο εντυπωσιακά όμορφο, τόσο μοναδικό και μοναδικό στο είδος του. Είναι απλά τέλειο. Και έχω τέτοια νοσταλγία για αυτό. Συνήθως δεν έχω συναισθηματική αντίδραση σε αφίσα της δικής μου ταινίας, αλλά κάθε φορά που βλέπω την αφίσα του ‘’Spencer’’, με κάνει να θέλω να κλάψω», αναφέρει η ηθοποιός, η οποία πιστεύει, μετά από την έρευνά της για την ταινία ότι όταν η Νταϊάνα φόραγε Chanel, ένιωθε ο εαυτός της.

«Όταν φαινόταν δυνατή και πανίσχυρη, αρκετά συχνά φορούσε Chanel. Έτσι, όταν ενσωματώναμε τα looks στην ταινία, πάντα ήθελα να βεβαιωθώ ότι αν ήταν μια σκηνή που ήταν πιο δύσκολη ή αν ένιωθε κάποια απειλή, τη βάζαμε σε ένα κοστούμι Chanel, οπότε της δίναμε λίγη υποστήριξη», συνεχίζει.

« Ακόμα κι αν δεν ένιωθε καλά μέσα της, αυτές ήταν οι στιγμές που στεκόταν πραγματικά στο ύψος της και έλαμπε. Όταν βλέπει κανείς την ταινία, όλες οι εμφανίσεις της με Chanel υιοθετούνται όταν χρειάζεται βοήθεια…Είναι τόσο ωμή και ειλικρινής που όταν φοράει αυτά τα ρούχα, μπορείς να νιώσεις ότι τα αγαπά πραγματικά. Αν δεν είχα συνεργασία με τη Chanel, θα παρακαλούσαμε τον οίκο να παίξω με τα ρούχα τους, και αν δεν μας το επέτρεπαν, μάλλον θα τα αντιγράφαμε. Ο χαρακτήρας το χρειαζόταν, αυτό είναι μέρος της», καταλήγει.