Κρύο και διατροφή: τι συμβαίνει όταν πέφτουν οι θερμοκρασίες;

xeimonas-soupa-mpol
ΤΕΤΑΡΤΗ, 01 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021

Η Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Πηνελόπη Λαγούρου, μας προετοιμάζει για το κρύο που μας περιμένει το φετινό χειμώνα σε σχέση με τις θερμίδες και τη διατροφή μας, ώστε να ξέρουμε πώς να το αντιμετωπίσουμε διατροφικά, χωρίς να... μισήσουμε τη ζυγαριά μας.

Χειμώνας και κρύο σημαίνουν καύσεις αλλά ταυτόχρονα έτσι και αλλιώς το χειμώνα τρώμε παραπάνω για κάποιο λόγο. Σαν να ξεχνάμε το καλοκαίρι που έρχεται πάλι σύντομα.

Το σώμα μας γενικά είναι έτσι ρυθμισμένο ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται σε κάθε καιρικό φαινόμενο και σε κάθε εποχή. Με το κρύο λοιπόν, αυξάνεται η δραστηριότητα του μεταβολισμού, κάτι που πολύ απλά σημαίνει πως καίμε περισσότερες θερμίδες.

Τις ημέρες που έχει περισσότερο κρύο, ο οργανισμός μας προσπαθεί να αυξήσει τους καρδιακούς παλμούς μας και να προκαλέσει αυξημένη ροή αίματος ώστε να εκλυθεί θερμότητα και να μας διατηρήσει στα υγιή επίπεδα. Απάντηση στη διατήρηση του οργανισμού σε υγιή επίπεδα είναι η ενεργοποίηση του μεταβολισμού, για να μας «αγκαλιάσει». Όπως είπαμε και παραπάνω το Χειμώνα τρώμε. Παράλογο; Καθόλου!

Ο μεταβολισμός μας υπερλειτουργεί και έχει αυξημένες ανάγκες σε θερμίδες. Αυτό συμβαίνει γιατί οι μυς του σώματός μας ζητούν περισσότερη τροφή ώστε να αντιμετωπίσουν αυτή την υπερ-λειτουργία του μεταβολισμού.

Τι θα γίνει όμως αν δεν προσέξουμε το ποσό των θερμίδων που καταναλώνουμε; Σύντομα θα οδηγηθούμε σε πλεόνασμα σωματικού βάρους. Σίγουρα όμως μπορούμε κάπως να βρούμε μια λύση. Ας φερθούμε λίγο έξυπνα.

Τι μπορείτε να κάνετε

Καλύψτε τον οργανισμό σας με ενέργεια. Βασικό που δεν πρέπει να ξεχνάμε, είναι να συνεχίζουμε να τρώμε συχνά. Τα επίπεδα γλυκόζης συνεχίζουν να βαράνε καμπανάκια οπότε κάθε τρεις ώρες έχουμε ένα γεύμα

Ξεκινήστε τη μέρα σας με μέλι. Πολύτιμη τροφή, προσφέρει προστασία από τα μικρόβια εξαιτίας της μεγάλης οσμωτικότητας και οξύτητας του που είναι υπεύθυνες για την αντιμικροβιακή δράση

Φροντίστε να υπάρχουν πολλά φρούτα και ιδιαίτερα κίτρινα-πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά, όπως πορτοκάλια, μπανάνες, πιπερίες, λεμόνια καθώς ενισχύουν περισσότερο το ανοσοποιητικό

Βάλτε το σίδηρο στη διατροφή σας με την κατανάλωση οσπρίων, κόκκινου κρέατος, ξηρών καρπών και λαχανικών

Βάλτε περισσότερο πιπέρι στα φαγητά σας. Αγαπάμε το πιπέρι πιο πολύ από το αλάτι

Η καψαικαΐνη, πρέπει να προσληφθεί σε μεγάλη ποσότητα για να χάσετε βάρος, επιβαρύνοντας το γαστρεντερικό-πεπτικό σύστημα. Άρα, καυτερά δεν σημαίνει απώλεια βάρους

Σούπα –σουπίτσα. Διώχνει το κρύο και προστατεύει τη γραμμή μας. Δοκιμάστε 1 βελουτέ λαχανικών με 1 κουταλιά του γλυκού ελαιόλαδο

Ξεκινήστε άσκηση. Η σωματική άσκηση πάντα είναι ευεργετική. Πέρα από την έκκριση σεροτοτίνης και ενδορφινών οι οποίες σχετίζονται με την καλή διάθεση, με την κίνηση των μυών αυξάνεται και η κυκλοφορία του αίματος και νικάτε το κρύο

Η λύση στο κρύο δεν είναι ένα πλούσιο σε λιπαρά γεύμα, ούτε η ενίσχυση του χειμερινού μενού.

Η λύση για το κρύο είναι μία: Συνεχής κίνηση και όχι λιπαρά!

Πηνελόπη Λαγούρου
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
www.diatrofi.gr