Έξυπνα tips για να σας χορταίνει το πρωινό σας

giaourti-proino-frouta-dimitriaka
ΤΕΤΑΡΤΗ, 12 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022

Η Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Ιωάννα Ελπίδα Βλάχου του logodiatrofis.gr μας βοηθά να κάνουμε το πρωινό μας επαρκές, ώστε να μας χορταίνει, να μας χαρίζει ενέργεια για πολλή ώρα και ταυτόχρονα να παραμένει απολαυστικό.

Εάν θέλετε το υγιεινό πρωινό σας, να σας κάνει πραγματικά καλό και ωφέλιμο, φροντίστε να επιλέξετε αυτό που θα σας κρατήσει χορτάτους για μεγάλο χρονικό διάστημα. Και γιατί αυτό;

Αν ένα γεύμα προκαλεί γρήγορο αίσθημα πείνας αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές φορές να οδηγήσει σε λιγότερο υγιεινές επιλογές στο επόμενο γεύμα και σε κατανάλωση περισσότερων θερμίδων στο τέλος της ημέρας.

Αν και εσείς τρώτε ένα υγιεινό πρωινό, αλλά μετά από λίγο πεινάτε, η βασική συμβουλή που πρέπει να θυμάστε είναι πως το πρωινό αποτελεί ένα από τα κυρίως γεύματα, άρα πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων, δηλαδή υδατάνθρακες (φυτικές ίνες), πρωτεΐνες, καλά λιπαρά.

Έχοντας πάντα γνώμονα το παραπάνω, πρέπει να εστιάζετε στους σωστούς συνδυασμούς. Έτσι, σας παραθέτουμε κάποιες ιδέες για ένα ολοκληρωμένο και χορταστικό πρωινό.

Δημητριακά ολικής άλεσης με σιτάρι και βρώμη, με γιαούρτι, φρέσκα φρούτα και 1 χούφτα ξηρών καρπών. Το γιαούρτι, που είναι πλούσιο σε πρωτεΐνη και προβιοτικά, βοηθάει στην διατήρηση της φυσιολογικής μικροχλωρίδας του οργανισμού, ενώ ταυτόχρονα τα δημητριακά ενισχύουν το αίσθημα κορεσμού και ταυτόχρονα προσφέρουν όλα τα οφέλη των υδατανθράκων, των φυτικών ινών και των βιταμινών. Οι ξηροί καρποί είναι η πηγή καλών λιπαρών αλλά και πρωτεΐνης, ενώ το φρέσκο φρούτο θα σας προσφέρει βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά.

1-2 φέτες ψωμί μαύρο (υδατάνθρακας/φυτικές ίνες) με αυγό βραστό (πρωτεΐνη) – ¼ αβοκάντο (καλά λιπαρά) και φρέσκα ντοματίνια (ιχνοστοιχεία/φυτικές ίνες).

Smoothie με δημητριακά ολικής άλεσης με σιτάρι και βρώμη (υδατάνθρακας/φυτικές ίνες) –γάλα (πρωτεΐνη) – φρέσκα φρούτα – φυστικοβούτυρο (καλά λιπαρά + πρωτεΐνη) και σπόρους chia ή/και λιναρόσπορο

Συμπερασματικά, το πρωινό είναι ένα γεύμα που μπορεί να καθορίσει διατροφικά όλη τη μέρα μας. Δικαιολογημένα λοιπόν αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα της μέρας, γι’ αυτό θα πρέπει να κάνετε σωστές και συνειδητές επιλογές ώστε να σας χαρίζει την απαραίτητη ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε για να ανταπεξέλθετε στις ανάγκες της καθημερινότητας.

Ιωάννα Ελπίδα Βλάχου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
[email protected]