Εσείς θα δοκιμάζατε το Veganuary;

veganuary
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 07 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022

Μπορεί να μοιάζει ως άλλη μια τάση, αλλά είναι μια καλή ευκαιρία να δοκιμάσουμε να «πρασινίσουμε» τη διατροφή και τον τρόπο ζωής μας για ένα μήνα, αποφεύγοντας καθετί ζωικό, και να δούμε αν θα μπορούσαμε να το εφαρμόσουμε ολοκληρωτικά.

Η κλιματική αλλαγή πλέον δεν είναι μπροστά μας, αλλά στο παρόν, με τη βιομηχανία τροφίμων να ευθύνεται περίπου για το ¼ των ανθρωπογενών εκπομπών αερίων και την κτηνοτροφία να αποτελεί το 58% αυτών. Σύμφωνα με μελέτες, μάλιστα, λόγω της αύξησης του παγκόσμιου πληθυσμού, η ζήτηση προϊόντων κρέατος και γαλακτοκομικών πρόκειται να αυξηθούν στο διπλάσιο μέχρι το 2050, κάτι που θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το περιβάλλον, αλλά και την παγκόσμια υγεία. Και αν προσθέσουμε σε αυτό μια πιο ηθική διάσταση σεβασμού προς όλα τα έμβια όντα του πλανήτη, αλλά και την ανάγκη φροντίδας του εαυτού μας και των παιδιών μας για μια καλύτερη υγεία στο μέλλον, καταλαβαίνουμε ότι χρειάζεται σίγουρα μια αλλαγή στις διατροφικές μας συνήθειες, από τον δυτικό τρόπο διατροφής που έχουμε μάθει με πολύ κρέας, γαλακτοκομικά και επεξεργασμένα προϊόντα.

 Τι θα λέγατε, λοιπόν, να κάνουμε μια προσπάθεια να φάμε πιο υγιεινά και να υιοθετήσουμε έναν πιο πράσινο τρόπο ζωής, τόσο για τη δική μας την υγεία, όσο και για τον πλανήτη που μας φιλοξενεί και τα ζώα; Το Veganuary είναι ακριβώς αυτό, για όσους θέλουν να δοκιμάσουν τον εαυτό τους και να δουν αν θα μπορούσαν να υιοθετήσουν τον vegan τρόπο διατροφής, ξεκινώντας για 1 μήνα, για όλο τον Ιανουάριο (vegan+January). Η προτροπή αυτή για το Veganuary ήρθε από τον ομώνυμο μη κερδοσκοπικό οργανισμό, που ξεκίνησε στο Ηνωμένο Βασίλειο, κι εξαπλώθηκε κερδίζοντας περισσότερους από 1 εκατομμύριο ανθρώπους από 192 χώρες από το 2014, ενώ για το 2020 υπήρξαν 400 χιλιάδες εγγραφές.

Τι χρειάζεται, λοιπόν, να κάνετε για να δοκιμάσετε κι εσείς το Veganuary; Απλώς να γίνετε πιο δημιουργικοί με το φαγητό σας, αδειάζοντας το ψυγείο και τα ντουλάπια σας από τα ζωικά τρόφιμα (κρέας, αλλαντικά, γαλακτοκομικά, αυγά) και δοκιμάζοντας φυτικές, πράσινες εναλλακτικές που θα σας χαρίσουν υγεία, ενέργεια και ευεξία, ενώ ταυτόχρονα θα κάνουν καλό στον πλανήτη.

  • Για πρωτεΐνη μπορείτε να καταναλώνετε όσπρια, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, σπόρους, κινόα, τόφου.
  • Για καλά λιπαρά, μην ξεχνάτε τους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους, την κινόα, το αβοκάντο, το ταχίνι.
  • Για σίδηρο αυξήστε την κατανάλωση οσπρίων, αποξηραμένων φρούτων, λαχανικών σε συνδυασμό με βιταμίνη C από εσπεριδοειδή για καλύτερη απορρόφηση, ενώ μπορείτε να στραφείτε και σε εμπλουτισμένα τρόφιμα.
  • Για βιταμίνη Β12, προτιμήστε εμπλουτισμένα τρόφιμα με αυτήν, όπως φυτικά γάλατα με Β12, διατροφική μαγιά κ.ο.κ
  • Αντί για αυγό στις συνταγές με τα γλυκά σας μπορείτε να δοκιμάσετε 1 κ.σ. της σούπας λιναρόσπορο σε 2 κ.σ. νερό, το οποίο θα δώσει μια υφή σαν ζελέ που «δένει» το μείγμα.
  • Αντί για ζωικά γαλακτοκομικά, μπορείτε να προτιμήσετε τις vegan εκδοχές τους, με φυτικά ροφήματα αντί για γάλα, τυρί καρύδας, γιαούρτι καρύδας κ.ο.κ.

Κι αν θέλετε να μάθετε τι αντίκτυπο θα έχει αυτός ο μήνας στο περιβάλλον και τα ζώα, αρκεί να ξέρετε ότι το 2019 στο πλαίσιο του Veganuary και σύμφωνα με στοιχεία του ίδιου του οργανισμού, σώθηκαν περίπου 3,6 εκατομμύρια ζώα.

Μια δοκιμή θα μας πείσει.