4 συμβουλές για να ξαναβρείτε τον εαυτό σας μετά το πασχαλινό φαγοπότι

gunaika-anoiksi-eutuxia
ΤΡΙΤΗ, 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022

Φάγατε αρνί ή μήπως σας έφαγε; Όπως και να έχει η κατάσταση, η κραιπάλη το Πάσχα είναι μεγάλη και τα λιπαρά πολλά. Ο οργανισμός σας χρειάζεται μια μεγάλη ανάσα και πρέπει να φροντίσετε εσείς γι’ αυτό, με τις παρακάτω συμβουλές.

Μαγειρίτσα, «αγώνες αυγών», αρνιά, κατσίκια, πίτες, τσουρέκια… Ακόμη κι αν νηστέψατε την προηγούμενη περίοδο και καταφέρατε να κατακτήσετε μια ισορροπημένη διατροφή, χάνοντας μερικά κιλά, τα λιπαρά που προκύπτουν το Πάσχα και μάλιστα μέσα σε ένα πολύ επιβαρυμένο 24ωρο, αρκούν όχι μόνο για να σας προσθέσουν βάρος, αλλά και να σας δημιουργήσουν προβλήματα όπως αίσθημα κόπωσης, τυμπανισμό, δυσκοιλιότητα, αϋπνία, δυσπεψία. Τι κάνουμε, λοιπόν, για να επανέλθουμε;

Ξεφορτωθείτε τα αποφάγια
Αν και είμαστε κατά του food waste, εν προκειμένω τα πασχαλινά αποφάγια σίγουρα δεν πρέπει να μπουν στο πιάτο σας τις επόμενες ημέρες. Πολλοί άνθρωποι καταναλώνουν αρνί που περίσσεψε ακόμη και για τις επόμενες 3 ή 4 ημέρες, με αποτέλεσμα να φορτώνουν κορεσμένα λιπαρά τον οργανισμό τους και να τον επιβαρύνουν, ειδικά αν υπάρχουν προβλήματα αρτηριακής πίεσης, σακχαρώδους διαβήτη, πεπτικών προβλημάτων κ.ο.κ. Μοιράστε, λοιπόν, τα αποφάγια σε φίλους και γνωστούς και υποσχεθείτε στον εαυτό σας ότι θα κάνετε αποχή από το κόκκινο κρέας το επόμενο διάστημα, δίνοντας την ευκαιρία στο έντερό σας και τον οργανισμό σας να επανέλθει.

Φάτε ελαφριά και πράσινα
Αυτό δεν σημαίνει «φάτε μαρούλια». Σημαίνει, όμως, ότι πρέπει να δώσετε έμφαση σε φρούτα, λαχανικά και όσπρια, ώστε να λάβετε τις φυτικές ίνες που έλειψαν από το πιάτο σας το Πάσχα και να βοηθήσετε το έντερό σας –τον 2ο εγκέφαλο του οργανισμού σας- να επανέλθει, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα το ανοσοποιητικό σας. Πολύχρωμες σαλάτες με αβοκάντο, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς, φακοσαλάτες, φασολάδα, ρεβίθια, ψητά λαχανικά, όλα είναι καλές επιλογές για να απομακρυνθείτε λίγο από τα λιπαρά και να λάβετε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά από τις φυτικές τροφές.

Βάλτε αθλητικά
Αν έχετε λίγο χρόνο, βάλτε καθημερινά 30 λεπτά άσκησης την ημέρα, ώστε να ανακτήσετε την καλή σας διάθεση και να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να «κάψει» όλα τα έξτρα λιπαρά που κατανάλωσε το Πάσχα. Αν δεν σας αρέσει κάποιο άθλημα, ο χορός ή το γυμναστήριο, μπορείτε απλώς να βάλετε στόχο το γρήγορο περπάτημα. Φορέστε ακουστικά και πάμε!

Πιείτε πράσινο τσάι
Είναι αντιοξειδωτικό, αποτοξινωτικό διουρητικό και είναι αυτό που χρειάζεστε, στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης, «πράσινης» διατροφής, για να καταπολεμήσετε τις ελεύθερες ρίζες της υπερβολής των προηγούμενων ημερών. Βάλτε στο πρόγραμμα 2-3 φλιτζάνια πράσινο τσάι καθημερινά, χωρίς ζάχαρη ή γάλα και απολαύστε το, μαζί με τα οφέλη του. Μην ξεχνάτε ότι η τακτική κατανάλωση πράσινου τσαγιού μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης Πάρκινσον, καρκίνου, Αλτσχάιμερ, συμβάλλει στη μείωση της χοληστερίνης και ενισχύει το μεταβολισμό, στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης μεσογειακής διατροφής.