TikTok στην Ελλάδα: Μήπως έχει και τη θετική του πλευρά;
Μεταξύ του ανελέητου scroll, των αχρείαστων βίντεο και της καταναλωτικής λαίλαπας, το TikTok εκτός από το να μας ξενυχτάει, μπορεί και να μας εμπνεύσει και μάλιστα με άρωμα Ελλάδας.
Με περισσότερους από 4,5 εκατομμύρια χρήστες στην Ελλάδα και πάνω από 200 εκατομμύρια στην Ευρώπη*, το TikTok δεν είναι μόνο ψυχαγωγία και ανούσιο scroll -είναι και μια πλατφόρμα όπου η δημιουργικότητα, η κοινότητα και η αυθεντικότητα παίρνουν σάρκα και οστά. Από καθημερινές ιστορίες μέχρι ταξίδια, βιβλία και χρήσιμες συμβουλές φροντίδας, η ελληνική κοινότητα της πλατφόρμας αποδεικνύει ότι το TikTok μπορεί να μας εμπνεύσει και να μας φέρει πιο κοντά σε όμορφα και ουσιαστικά πράγματα, μακριά από το σκοτάδι πολλών λογαριασμών. Εδώ «γεννιούνται» και οι τάσεις: το 76% των χρηστών δηλώνει ότι το TikTok τους βοηθά να παρακολουθούν τι είναι δημοφιλές**, ενώ το 33% παρακολούθησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 για πρώτη φορά μέσω του TikTok, ποσοστό μεγαλύτερο από εκείνο της τηλεόρασης και του streaming (28%)***.
Πόσο μας επηρεάζει το Instagram και το Tik Tok στο τι τρώμε;Δείτε ακόμα
[CREDITS]
Η Χαρά Κοντοχρήστου (@chara_kontochristou) μοιράζεται καθημερινά POV βίντεο, όπου αναδεικνύει τόσο τις εύκολες όσο και τις δύσκολες στιγμές της δουλειάς της. Με τη σειρά «Αρχιτεκτονική για το παγωτό σου», εξηγεί μαζί με τον σύντροφό της, τον Θάνο, τον σχεδιασμό και την ιστορία εμβληματικών κτιρίων, προσφέροντας εκπαιδευτικό περιεχόμενο με ψυχαγωγικό χαρακτήρα, καθώς... τρώει το παγωτό της.
Η Αριάνα Παπαλεξόπουλος (@ariannapapalexopoulos), ηθοποιός ελληνοαμερικανικής καταγωγής, προβάλλει την ελληνική κουλτούρα στην Αμερική με αστείο αλλά και ρεαλιστικό τρόπο, ενώ ο Kamil (@marketingparakalo) μοιράζεται μικρές, πρακτικές συμβουλές για επαγγελματίες και marketers, κερδίζοντας το κοινό με χιούμορ και αυθεντικότητα.
Μάρω και Γιώργος (@marw.mrg) εστιάζουν στα ταξίδια και τη γαστρονομία, παρουσιάζοντας λιγότερο γνωστούς προορισμούς και τοπικές γεύσεις, ενώ η Δανάη (@danaiibrahim) και η Σοφία (@sophiapaliii) αναδεικνύουν τη μαγεία των βιβλίων, προτείνοντας τίτλους, αναπαριστώντας σκηνές και δημιουργώντας συνεργασίες με ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.
Στο ίδιο πλαίσιο, το ελληνικό brand Kalyka Cosmetics (@kalyka_cosmetics) χρησιμοποιεί το TikTok για να δίνει χρήσιμες συμβουλές φροντίδας και περιποίησης, προωθώντας τη διαφορετικότητα και την ατέλεια ως αναπόσπαστο μέρος της ομορφιάς μας. Με αυθεντικά και εκπαιδευτικά βίντεο, οι followers ενθαρρύνονται να δουν την ομορφιά με πιο ρεαλιστικό και θετικό τρόπο.
Η επιτυχία του TikTok βασίζεται στην κοινότητά του
Το περιεχόμενο «γεννά» νέο περιεχόμενο, ενισχύοντας τον διάλογο και δημιουργώντας τάσεις που εξελίσσονται σε πολιτιστικά και εμπορικά φαινόμενα. Σε αυτό το πλαίσιο, οι χρήστες αναλαμβάνουν έναν νέο ρόλο: από παθητικοί αποδέκτες διαφημιστικών μηνυμάτων, μετατρέπονται σε ενεργούς συνεργάτες των brands. Δεν περιορίζονται στην κατανάλωση διαφήμισης, αλλά γίνονται οι ίδιοι οι πρεσβευτές ενός προϊόντος, συχνά με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα από τις ίδιες τις εταιρείες. Αυτό οφείλεται στη δημιουργική και συμμετοχική φύση της πλατφόρμας, την οποία ολοένα και περισσότερα brands αξιοποιούν τις καμπάνιες τους.

Σήμερα, εκατομμύρια επιχειρήσεις, από μικρούς επιχειρηματίες έως παγκόσμια brands, αξιοποιούν το TikTok για να προσεγγίσουν νέο κοινό, επενδύοντας στη δυναμική τού “For You” η οποία προβάλλει περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντα του κάθε χρήστη, και στη δύναμη της κοινότητας να κινητοποιεί το κοινό. Η πλατφόρμα έχει πλέον καθιερωθεί ως ένας ολοκληρωμένος επιχειρηματικός μηχανισμός, με το 64% των χρηστών να δηλώνει ότι ανακαλύπτει νέα προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω του TikTok -ποσοστό υψηλότερο από εκείνο άλλων πλατφορμών (56%)- ενώ το 65% δηλώνει πιθανό να αγοράσει κάτι που είδε στην εφαρμογή στο μέλλον****. Αλλά το TikTok δεν σταματά εκεί: τα δεδομένα δείχνουν ότι ενισχύει τις μακροχρόνιες σχέσεις μεταξύ των brands και των καταναλωτών. Το 88% των πιστών χρηστών δοκιμάζει νέα προϊόντα από την ίδια εταιρεία, το 84% πραγματοποιεί αγορές με μεγαλύτερη συχνότητα, ενώ το ίδιο ποσοστό μετατρέπεται σε ενεργούς υποστηρικτές του brand στο προσωπικό του δίκτυο*****.
Το TikTok επιβεβαιώνει τη θέση του ως ένας χώρος όπου οι χρήστες δεν περιορίζονται στην κατανάλωση περιεχομένου, αλλά το δημιουργούν, το επαναπροσδιορίζουν και το μετατρέπουν σε τάσεις, διαλόγους και ευκαιρίες ανάπτυξης. Για τους χρήστες, τους δημιουργούς και τις επιχειρήσεις, το TikTok δεν αποτελεί πλέον μια πλατφόρμα ψυχαγωγίας -είναι ένα ζωντανό πολιτιστικό και οικονομικό οικοσύστημα, που εξελίσσεται συνεχώς.
*Τα δεδομένα βασίζονται στον μέσο όρο των μηνιαίων ενεργών χρηστών στην Ελλάδα από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2025. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του αριθμού MAR ακολουθεί τη μεθοδολογία που χρησιμοποιείται για τις ανακοινώσεις MAR της ΕΕ στις εκθέσεις για τη διαφάνεια της DSA.







