Ζήτω το ελληνικό κρασί, λέει το Forbes

krasi-krasi
ΤΡΙΤΗ, 29 ΙΟΥΛΙΟΥ 2014

Θα πούμε το κρασί, κρασάκι, απ’ ότι φαίνεται. Με την αναδυόμενη κουλτούρα γύρω από την αμπελουργία στην Ελλάδα, ασχολήθηκε το Forbes σε ρεπορτάζ του, που συνδέει μάλιστα το κρασί με την κρίση.

Οι Έλληνες, υποστηρίζει το ρεπορτάζ, έχουν λιγότερα χρήματα για ξόδεμα και θεωρούν πως τα ντόπια προϊόντα είναι ελκυστικά και φθηνότερα και έτσι στρέφονται  στα “σπιτικά” κρασιά που σερβίρονται «χύμα» σε καράφες στα εστιατόρια. Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του Forbes, η τάση αυτή σημειώνεται τα τελευταία δύο χρόνια και έχει οδηγήσει στην ραγδαία αύξηση των wine bars, αλλά και της ζήτησης ενός ποτηριού κρασιού αντί για ολόκληρο μπουκάλι.

Ένα ακόμη στοιχείο που κάνει το κρασί να συγκεντρώνει όλο και περισσότερο τις προτιμήσεις των νέων είναι το ότι οι φόροι στα αποκαλούμενα “σκληρά ποτά”, όπως η βότκα και το ουίσκι, έχουν αυξηθεί, ενώ στο κρασί παραμένουν σταθεροί.Η καλλιέργεια του σταφυλιού είχε πάντα κυρίαρχη θέση στην Ελλάδα, σημειώνεται στο άρθρο, όπως εκείνη της ελιάς, της φάβας, των ροδάκινων, της τομάτας και άλλων προϊόντων πρώτης γραμμής. Πλέον το επίπεδο της αγροτικής παραγωγής έχει περάσει από την κλασική οικογενειακή φάρμα, σε πιο εκλεπτυσμένες και σύγχρονες μορφές.